Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Februarstartertråd 2012

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-12, 23:06   #1
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Februarstartertråd 2012

Hei
Nå er det tid for å brette opp armene. Gikk ned noen kilo på lavkarbo i fjor, men de er visst kommet på igjenn. Nå er jeg motivert, og håper noen blir med meg på denne tråden. Jeg skal ned ca 20 kg, kanskje litt mere(lenge siden jeg har vært der). Håper jeg kan nå målet til jul.
Setter meg litt delmål underveis:
1. feb 96 kg
1.april (påskeferie) 89 kg
1.juli(sommerferie) 82 kg
1.sept 78 kg
1.des 74 kg

Satser på 20-30 karber de første ukene, for så å øke på til ca50-60 etterhvert.
Har som mål og trene 2-3 ganger i uka på treningssentret i tilegg til turer med hunden, og litt skiturer nå i vinter.
Håper noen med ca samme mål er med, slik at vi kan motivere hverandre

Veiedag på mandager

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 23:45   #2
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Jeg er med! Har forsøkt å begynne utallige ganger, men NÅ er forhåpentligvis tiden inne. Håper livet vil spille på lag med meg denne gangen... Jeg tør ikke sette meg delmål enda, må se hvordan maten virker på kroppen og tilpasse meg et kosthold som kan fungere m familien min og hverdagen forøvrig. Målet er (i første omgang) å komme ned 10 kg. Det er i grunn ikke nok, men når jeg ser bilder av meg selv 10 kg lettere, så tenker jeg "hm, ikke dumt!" ha ha, ja, så da må vel det kunne være en all right start! Veier meg på fredager! Ah, gleder meg til 5 kg er forsvunnet! Det er alltid like fantastisk!! Da passer noen av klærne som ligger innerst i skapet igjen!!

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:28   #3
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Ingenting er som å komme inn i favorittbuksa som ligger innerst i skapet. Ser litt utfordring i å lage middag til resten av familien, men det går som regel bra. I dag hadde vi svinekoteletter i fløtesaus. Jeg spiste blomkål ved siden av, mens resten av gjengen spiste potetmos. Kjenner ellers at ketosen er i gang, med hodepine og det som følger med men vet det går over etter noen dager.

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 21:03   #4
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

i dag har jeg prøvd å lage røre til wraps, men har ikke funnet den optimale. Tror det kan være tingen for å få i meg variert mat som er sund :-) lett å ta med på jobben også og kan spises til alle døgnets tider egentlig! kommer nok også til å lage raske smoothies m bringebær og pittelitt banan bl.a. Blir ikke å være "fanatisk" ift karbohydrater, for da vet jeg at slankinga er over innen en uke Og så vidt meg bekjent, så er jeg ikke 10 kg lettere etter 7 dager he he...
Vi får "snakke" ofte sammen, da går ting lettere! Lykke til videre!

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:57   #5
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Har du funnet en god oppskrift på wraps? Vi skal ha taco i morgen, og har prøvd noen før som ikke har vært helt velykket.
Har ellers funnet noe lettvindt til lunch og kjappe frokoster: Yoplaityogurt med blåbær(6 karb pr 100 g), som jeg topper med solsikkefrø. Lettvint og godt.
Jeg kommer heller ikke til å være fanatisk, men starter litt hardt for å komme ned litt til vinterferien, for da vet jeg det kommer noen utskeielser.
Lykke til du også

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:20   #6
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Februarstartertråd 2012

Jeg begynte egentlig i januar, men pga sykdom og "vondt i viljen" sklidde det helt ut forige uke Så jeg startet med frisk start denne uka igjen.

Mål:
68 kilo innen påske (se tickeren)
Trene minst 2/3 ganger i uka
Legge om vanen med å måtte ha noe å "kose" seg med på kveldstid når barna er i seng.

Så hurra for oss

Så til den youplait'en din....jeg bruker skyr, en halv en - med litt frø / hakkede nøtter og fløte. Det er mer proteiner i Skyr for oss som sliter med å få i oss nok proteiner

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:21   #7
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Februarstartertråd 2012

Åååå kom på noe lurt til taco. Du vet disse ostechipsene her inne, legg de over en kopp og la de bli stive på den. Wips - du har en helt grei tacobowl

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:23   #8
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Februarstartertråd 2012

Yoplait-yoghurten kan også tilsettes et par spiseskjeer cottage cheese, da blir det mer proteiner. Når det gjelder wraps så endte jeg med å bestille Mama Lupes tortillas fra lavkarbowebshop.no, har dem liggende i fryseren. De er knallgode og endelig en fullgod erstatning for tacolefser (har prøvd uendelig mange oppskrifter på hjemmelagde wraps)...

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:28   #9
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Februarstartertråd 2012

Jeg har prøvd siden jeg første gang starter på LCHF å prøve å like CC, men jeg får det bare ikke til.... (urk)

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:39   #10
Mimfi
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 120
Mimfi er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Jeg vil gjerne henge meg på. Jeg har spist karboredusert i et år, men har en tendens til å velge feil i perioder (for å si det litt pent)



Akkurat i dag sliter jeg med motivasjon og lite energi. Det hjelper ikke å legge seg på sofaen i kveld, så målet er å klare å gjennomføre denne dagen slik den er planlagt dvs:

  • Mat:
- Salat krepsehaler og cremefraiche dressing til lunsj.
- Yog. naturell til mellommåltid. (Valnøttene som skulle være oppi har jeg spist opp allerede)
- Kjøttboller med brokkolimos til middag.
- Cott. cheese og bringebær til kvelds/ etter trening
  • Trene 30 min styrke.
  • Bake mandelkjeks til helgen!
Gi meg styrke!!


Sist redigert av Mimfi : 02-02-12 kl 09:58. Årsak: skrivefeil
Mimfi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:44   #11
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Februarstartertråd 2012

Styrke sendes Mimfi

Men jeg bare lurer, trenger du virkelig alle disse måltidene? Jeg sliter med å få i meg 3 for dag hvis jeg bare har nok fett i.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:54   #12
Mimfi
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 120
Mimfi er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Jeg har prøvd mye forskjellig Stegforsteg. Alt fra konstant småspising hele dagen til tre måltider om dagen.
3 hovedmåltider og 2 mellommåltid fungerer best for meg. Mellommåltidene funker mest som en pause/kos for meg. Når dette er planlagt blir det lettere å ikke falle for fristelsen med usunn mat. Dette høres kanskje litt nevrotisk ut og det har muligens en sammenheng med at jeg holder på å jobbe meg ut av en spiseforstyrrelse.

Mimfi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 10:26   #13
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

hver gang jeg bestemmer meg for å gå ned i vekt, blir jeg helt fastlåst i tanken på mat!!!! tenker på mat eller godis hver våkne minutt i løpet av døgne

Føler meg ekkel feit, bleik og regelrett frastøtende for tiden... alt er feil! Håret har feil fasong og farge, klærne strammer og er fullstendig ut i både form og farge og når det kommer til kropp... ja, say no more.
Jeg er gift, men er redd for at jeg har latt meg selv forfalle over såpass lang tid at mannen min ikke ser meg lengre...
eh ja... nok om mine indre forstyrrelser

Satser på en lett og flott dag!!

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 10:34   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Februarstartertråd 2012

Opprinnelig lagt inn av NÅ!, her.

hver gang jeg bestemmer meg for å gå ned i vekt, blir jeg helt fastlåst i tanken på mat!!!! tenker på mat eller godis hver våkne minutt i løpet av døgne

Føler meg ekkel feit, bleik og regelrett frastøtende for tiden... alt er feil! Håret har feil fasong og farge, klærne strammer og er fullstendig ut i både form og farge og når det kommer til kropp... ja, say no more.
Jeg er gift, men er redd for at jeg har latt meg selv forfalle over såpass lang tid at mannen min ikke ser meg lengre...
eh ja... nok om mine indre forstyrrelser

Satser på en lett og flott dag!!

Ønsker deg en flott dag(vi har vel alle sånne dager)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 10:43   #15
lahluhla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
lahluhla er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Henger meg på denne jeg! Trenger litt puff!

lahluhla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 10:46   #16
lahluhla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
lahluhla er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Opprinnelig lagt inn av lahluhla, her.

Henger meg på denne jeg! Trenger litt puff!

Var litt rask i vendingen - fikk ikke med meg at dette er "ned i vekt"-tråd. (?) Men det er kanskje lov å være med på februarstarten også om vekteduksjon ikke er primærmålet? Jeg kan alltids lage en ny tråd altså

lahluhla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 10:48   #17
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Februarstartertråd 2012

Opprinnelig lagt inn av NÅ!, her.

hver gang jeg bestemmer meg for å gå ned i vekt, blir jeg helt fastlåst i tanken på mat!!!! tenker på mat eller godis hver våkne minutt i løpet av døgne

Føler meg ekkel feit, bleik og regelrett frastøtende for tiden... alt er feil! Håret har feil fasong og farge, klærne strammer og er fullstendig ut i både form og farge og når det kommer til kropp... ja, say no more.
Jeg er gift, men er redd for at jeg har latt meg selv forfalle over såpass lang tid at mannen min ikke ser meg lengre...
eh ja... nok om mine indre forstyrrelser

Satser på en lett og flott dag!!

Det å snu den tanken er det som er vanskelig Derfor MÅ man prøve å tenke at dette er en livsstilsendring ikke en slankekur. (Gosj, det er 2 år siden jeg prøvde og registrerte meg her første gang - lett å ramle av denne livsstilen hvis man føler at man har en tidsklemme, for det er lite lettvintmat desverre. )

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 15:34   #18
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

kjenner meg igjen i det du sier, men tenk på at etter et par uker med lavkarbokosthold , så føler du deg mye bedre. Det er iallefall slik det fungerer på meg. Husk, vi skal på en måte "aruses"fra karbohydratene, og når det er gjort er vi ikke så fysne på alt godt lengre. I tilegg blir huden finere, håret blankere osv.....hold ut , vi skal greie det sammen

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 15:36   #19
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Opprinnelig lagt inn av lahluhla, her.

Var litt rask i vendingen - fikk ikke med meg at dette er "ned i vekt"-tråd. (?) Men det er kanskje lov å være med på februarstarten også om vekteduksjon ikke er primærmålet? Jeg kan alltids lage en ny tråd altså

Klart du kan være med her

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 15:39   #20
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Takk for gode tips ang wraps, yogurt osv til dere alle

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 18:31   #21
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Februarstartertråd 2012

Klapp på skuldra til meg, en tung dag på treningssenteret, men gjennomførte målet mitt Nå bare håper jeg at det kan vises på vekta i morgen når jeg har offisiell veiedag

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 18:32   #22
lahluhla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
lahluhla er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Opprinnelig lagt inn av bjorg, her.

Klart du kan være med her

lahluhla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 22:08   #23
Mimfi
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 120
Mimfi er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Opprinnelig lagt inn av Mimfi, her.


Akkurat i dag sliter jeg med motivasjon og lite energi. Det hjelper ikke å legge seg på sofaen i kveld, så målet er å klare å gjennomføre denne dagen slik den er planlagt dvs:

  • Mat:
- Salat krepsehaler og cremefraiche dressing til lunsj.
- Yog. naturell til mellommåltid. (Valnøttene som skulle være oppi har jeg spist opp allerede)
- Kjøttboller med brokkolimos til middag.

- Cott. cheese og bringebær til kvelds/ etter trening
  • Trene 30 min styrke.
  • Bake mandelkjeks til helgen!
Gi meg styrke!!

Det gikk nesten som planlagt. Jeg måtte jo smake på mandelkjeks og brødet jeg bakte. Bringebær utgikk. Jeg trente styrketrening og er fornøyd med det!

Mimfi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:41   #24
bjorg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 31
bjorg er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Fant ut at jeg hoppet på vekta i dag likevel, i og med at mange har veiedag på fredag....og vips...-3 kg siden mandag. Nå er det bare å holde motivasjonen gjennom helgen Men et lite glass rødt skal jeg unne meg i kveld

__________________


bjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 09:29   #25
Mimfi
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 120
Mimfi er på en erverdig vei

Sv: Februarstartertråd 2012

Jeg har gått litt opp i vekt igjen og er tilbake der jeg startet. På tross av det er jeg ved godt mot. Jeg vet jo hva som skal til.


Sist redigert av Mimfi : 07-02-12 kl 13:13.
Mimfi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
februarstarter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no