Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

"Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-08, 14:07   #1
Clarissa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 43
Clarissa er på en erverdig vei

"Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Hva kan man gjøre de gangene man blir så svak og svimmel at man klarer nesten ikke å gå? Dette skjer med meg om kveldene, og det føles som om jeg kan besvime når som helst.

Er det noe som man kan spise eller drikke som gjør at man blir raskt litt bedre?

Har prøvd å hive innpå med vann, men det hjelper ikke.

Tar alle ketolysetablettene, hver dag.

__________________




Clarissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vill i jungelen Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 14:08   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Jeg ville vel helst tatt meg en tur til legen..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 14:12   #3
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Spiser du 20 gram karbohydrater om dagen? Jeg har lest om flere som blir svimmel når de går for lavt på karbene.

Har du holdt på lenge med kuren? Jeg kan bli veldig svimmel når jeg er på vei inn i ketose. Eller når jeg får i meg noe sukker slik at blodsukkeret løper løpsk. Frukt setter det også i gang.

Hvis du har full oversikt på hva du spiser og har holdt på en stund slik at ikke dette kan være problemet ville jeg nok tatt en tur til legen ja.

Lykke til!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 14:42   #4
Clarissa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 43
Clarissa er på en erverdig vei

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Regner med det er på grunn av ketose, ja, men kan jo selvsagt ikke være helt sikker.

Spiser ca 20g kh pr dag, og stixen viste rosa i dag.

Har lest her på forumet at det er vanlig at man er kraftløs og svak noen dager inn i ketosen, og så får man plutselig masse energi.

Lurte bare på om det er noe som kan hjelpe på når man er svak. For det er vel ikke lurt å spise mere karboer heller; har jo ikke lyst til å drive inn og ut av ketose hele tiden...

Tok masse blodprøver hos fastlegen for ca tre uker siden, og de var ok.

Fastlegen min hadde forøvrig aldri hørt om at man kan slanke seg ved hjelp av ketose (?!?). Jeg prøvde å forklare, men gav fort opp..

__________________




Clarissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vill i jungelen Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 15:21   #5
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

det jeg gjorde i starten var å maule ost og spise nøtter i starten får å få vekk den "rare/ekle" følelsen i starten.

men hvis dette er innkjøring så vil det gå over!!

Husk vann! Mist tre liter nå i innkjøringen!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 15:22   #6
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Opprinnelig lagt inn av Clarissa, her.

Regner med det er på grunn av ketose, ja, men kan jo selvsagt ikke være helt sikker.

Spiser ca 20g kh pr dag, og stixen viste rosa i dag.

Har lest her på forumet at det er vanlig at man er kraftløs og svak noen dager inn i ketosen, og så får man plutselig masse energi.

Lurte bare på om det er noe som kan hjelpe på når man er svak. For det er vel ikke lurt å spise mere karboer heller; har jo ikke lyst til å drive inn og ut av ketose hele tiden...

Tok masse blodprøver hos fastlegen for ca tre uker siden, og de var ok.

Fastlegen min hadde forøvrig aldri hørt om at man kan slanke seg ved hjelp av ketose (?!?). Jeg prøvde å forklare, men gav fort opp..


Kanskje du reagerer på de pillene man skal ta på kvelden?? Synes Torkil sa at de inneholdt noe saltgreier som kan gjøre at man blir litt svimmel og kvalm.. Men jeg husker ikke om det gjaldt kveldspillene eller de andre

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 14:21   #7
Singalong
Nytt Medlem
 
Singalong sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 9
Singalong er på en erverdig vei

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Svimmel jeg og! Er bare på dag 3 og ingen ketose enda...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w8jlOhz/]
Singalong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:00   #8
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Det er veldig vanlig å bli svimmel og ha lite enegi i begynnelsen i ketose, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg.
For noen varer det bare noen dager, for andre lenger. De første 4 ukene hadde jeg enormt lite energi og var ofte svimmel. Nå går det helt fint, selv om jeg må innrømme at energien nok ikke er helt like høy som den var før jeg gikk inn i ketose.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 16:25   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Pass på å få i deg nok salt og at du ikke bare "skyller det ut" med mer vann - litt farris kan hjelpe mye.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 16:54   #10
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Jeg tenker også litt på dette med natriumbalansen i kroppen når jeg leser det du skriver. Kanskje du skal prøve å få i deg litt mer salt når du trenger akutthjelp? Det kan være vel verd et forsøk.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 17:03   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Tråden er over 3 år gammel, bare så det er sagt!

Uansett et alltid like relevant tema!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 17:06   #12
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Jeg ser flere har skrevet noe av det samme som jeg tenkte på. Jeg har hatt flere runder med kraftig svimmelhet og kvalme, og tidvis oppkast. Min erfaring er at salt (pleier å spise litt havsalt eller maldonsalt) samt LITT vann hjelper på. Det virker som om jeg ofte blir dårlig når jeg er (for) flink til å drikke vann, og er for sparsommelig med saltet.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:02   #13
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

lurer på de pillene det er snakk om.
jeg tar alle 3
men en skal tas på morgenen en til lunch å en på kvelden. det husker ikke jeg. men de siste dagene harjeg bare tatt alle på morgenen, for da husker jeg de..

er det dumt å ta alle på morgenen?
hvorfor skal de tas til lunch og kvelds?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:06   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Pillene skal tas hver for seg så effekten av dem ikke opphever hverandre blant annet.
Feks kroppen har lettere for å ta opp enkelte stoffer enn andre. Tar du pillene samtidig, vil et stoff bli tatt opp på bekostning av et annet.
Eller effekten utjevnes på annen måte.
Så det er lurt å ta dem når man skal, ellers kunne man nesten bare latt være!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:21   #15
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Magnesiumpillene er det i alle fall lurt å sette på nattbordet, siden man gjerne blir avslappet/døsig av dem - og de kan til en viss grad motvirke leggkramper, som mange er plaget med om natten.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:26   #16
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

SALT ja, har også vært litt svimmel og ør, drikker mye mer vann nå, så skal nok fokusere på det igjen...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 17:56   #17
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: "Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Jeg har kjøpt meg en boks med peanøttsmør uten sukker, som er nøyaktig en karb pr ts :P Er det krise, eller jeg er fysen, tar jeg en sånn. SÅ herlig!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise lavkarbo når man bruker herbalife-shake? lillmerete Generell diskusjon 17 29-03-10 15:53
Må man til lege når man går på ketolyse? Ayasofia Ketolysekuren 5 05-02-08 18:07
Når bør man veie seg? Embla Spørsmål og svar 7 29-01-08 19:30
Å gi blod når man går på Skaldemann? Goggen Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 22-05-07 11:26
Digitale skiller - hjelp meg? :) silje Generell diskusjon 29 18-04-06 20:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no