Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

"Drastisk" vektoppgang på få dager ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-12, 08:31   #1
sponsortippi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 5
sponsortippi er på en erverdig vei

"Drastisk" vektoppgang på få dager ...

Jeg har prøvd å søke litt her, men klarte ikke helt å finne det jeg lette etter.
Nå har jeg spist lavkarbo i 1år, men fulgt ketolysekuren i 7måneder.

Jeg er veeeeldig nærme målet mitt, men nå her på lørdagsmorgen hadde jeg plutselig gått opp 700gram og det vet jeg kan skje og tenkte det var fordi jeg hadde fått i meg litt mye salt kanskje og mye vann lagret pga det og trening.
I går hadde jeg gått ned 400gram og tenkte jeg hadde rett, men i dag veide jeg 1,5kg mer enn i går. Og i går levde jeg eksemplarisk med lite salt, rett under 15karbo, mye fett og ja. I know the drill.

Så min eneste logiske forklaring er at jeg har falt ut av ketose. Dette har skjedd en gang før også, helt uforklarlig. Ingen nye matvarer, ikke noe hokuspokus. Dette var skikkelig demotiverende, for jeg var 2,5kg unna målvekta. Nå er jeg over 4kg og det har gått seeeeeigt i det siste.

Kan det være noe annet enn at jeg detter ut av ketose som får meg til å øke 1,5kg på 1 dag? Egentlig nesten 2kg tilsammen på få dager.

sponsortippi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 08:39   #2
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: "Drastisk" vektoppgang på få dager..

Opprinnelig lagt inn av sponsortippi, her.

Jeg har prøvd å søke litt her, men klarte ikke helt å finne det jeg lette etter.
Nå har jeg spist lavkarbo i 1år, men fulgt ketolysekuren i 7måneder.

Jeg er veeeeldig nærme målet mitt, men nå her på lørdagsmorgen hadde jeg plutselig gått opp 700gram og det vet jeg kan skje og tenkte det var fordi jeg hadde fått i meg litt mye salt kanskje og mye vann lagret pga det og trening.
I går hadde jeg gått ned 400gram og tenkte jeg hadde rett, men i dag veide jeg 1,5kg mer enn i går. Og i går levde jeg eksemplarisk med lite salt, rett under 15karbo, mye fett og ja. I know the drill.

Så min eneste logiske forklaring er at jeg har falt ut av ketose. Dette har skjedd en gang før også, helt uforklarlig. Ingen nye matvarer, ikke noe hokuspokus. Dette var skikkelig demotiverende, for jeg var 2,5kg unna målvekta. Nå er jeg over 4kg og det har gått seeeeeigt i det siste.

Kan det være noe annet enn at jeg detter ut av ketose som får meg til å øke 1,5kg på 1 dag? Egentlig nesten 2kg tilsammen på få dager.

Off, skjønner dette er frustrerende, men for meg er dette veldig vanlig. Gikk på vekta flere ganger daglig, 1-2 kilo opp og ned hele tiden.
Holdt å å bli sprø, var nesten som om vekta "avgjorde" dagens humør. (kanskje ikke så ekstremt som det høres ut da) Det er det som er det dumme med å veie seg for ofte. Prøv å vær knallhard med deg selv å kun gå på vekta en gang i uka

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 08:51   #3
sponsortippi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 5
sponsortippi er på en erverdig vei

Sv: "Drastisk" vektoppgang på få dager..

Opprinnelig lagt inn av 1979, her.

Off, skjønner dette er frustrerende, men for meg er dette veldig vanlig. Gikk på vekta flere ganger daglig, 1-2 kilo opp og ned hele tiden.
Holdt å å bli sprø, var nesten som om vekta "avgjorde" dagens humør. (kanskje ikke så ekstremt som det høres ut da) Det er det som er det dumme med å veie seg for ofte. Prøv å vær knallhard med deg selv å kun gå på vekta en gang i uka

Takk for svar. =)

Jeg vet, men likevel er de ukentlige veiedagene mandag for meg og nå veier jeg 1kg mer enn for en uke siden.

sponsortippi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:50   #4
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: "Drastisk" vektoppgang på få dager..

Har du trent litt ekstra hardt? Hvordan er du i syklusen din?

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:51   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Drastisk" vektoppgang på få dager..

Har du drukket lite vann? Vann skyller ut overflødig vann ihvertfall.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal legges inn på sykehus et par dager dager, trenger tips til mat jeg kan ta med Saphire Lavkarbo generelt 29 06-05-11 21:36
VektOPPGANG - need help ... |Ingrrid Spørsmål og svar 7 25-01-11 12:22
Vektoppgang? SuperMamma Ketolysekuren 7 08-01-10 12:25
Hva i alle dager (Vektoppgang?) KW87 Ketolysekuren 27 05-02-08 17:00
Nye medisiner, og da bør en ikke legge om kosten drastisk? mam Ketolysekuren 1 21-03-07 16:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no