Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-11, 18:41   #1
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Nå har jeg egentlig aldri vært så glad i melk, og derfor har det stort sett gått i juice. Det er jo 11 karber pr dl juice (de fleste), så derfor kutter jeg jo den ut.. Men hva skal jeg drikke da? Vann?

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:43   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Vann, vann og atter vann. Har flasker fra IKEA stående i kjøleskapet med kaldt vann i alltid, må ha det iskaldt. Noen ganger koser jeg meg med litt fun light, og i helgene blir det litt pepsi max på kvelden- men stort sett vann

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:43   #3
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

vann er alltid godt

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:46   #4
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Drikker bra med vann utenom måltidene og til middag, men akkurat til frokost og kvelds må jeg ha drikke med smak... (er ikke så glad i sitron, regner med det kommer forslag om å ha sitron i vannet..)

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:47   #5
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Jeg foretrekker vann, ja! Mange drikker jo kaffe/te (evt med cocosa e.l. i for å øke fettinntaket og metthetsfølelsen). Farris (kanskje ingen klassiker til frokost?), eller lage deg eggemelk (oppskrift her )... Det er bare fantasien som setter grenser

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:49   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Jeg drikker vann hele dagen.. og av og til Pepsi max på kvelden

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:50   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Rykende varm kjøttbuljong om kvelden

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:53   #8
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Kjøttbuljong faktisk!! Hadde jeg aldri kommt på! Men kanskje det skal prøves!

Fant forresten akkurat ut at det er 0 karber i svart te, så der har vi jo et meget godt alternativ!!

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 20:07   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Vann. Masse vann. Og te om kvelden og på jobb. Men til måltidene - vann og vann og vann. Jeg elsker vann!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 20:14   #10
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Har du prøvd med litt sitron i vannet?


Sorry, kunne ikke dy meg

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 20:34   #11
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Har du prøvd med litt sitron i vannet?


Sorry, kunne ikke dy meg


Haha!!

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 20:44   #12
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Spørs hvor streng du er på kunstig søtning da, men jeg bruker å drikke blå iste mange ganger. Den er det 0 kh i og smaker som fersken. Det er namme nam. Men den er vel søta med aspartam, men jeg har ingen problemer med vektstagnasjon og søtning. Så da hiver jeg innpå det

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 20:50   #13
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Vann med mynte i eller noen agurkskiver er også ganske godt.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:17   #14
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Kun vann her og Ikke noe problem med det og har igrunn drukket kun vann til alle måltider det siste året (og begynte først på lavkarbo nå fra januar 2011). Til frokost bruker jeg ta en kaffe (eller dobbel espresso) med kremfløte i også

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:21   #15
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Vann og vann og vann igjen.
Skeier ut med cola zero, men kun lørdagskvelden og kun et par glass for jeg blir så godtesyk at det er en skam..

Ellers tar jeg en kopp grønn te med lemon fra Lipton på jobb,. Kaffe kutta jeg ut for snart halvannet år siden. Ble dårlig av det (kke pga lavkarbo etc)

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 14:06   #16
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Spørs hvor streng du er på kunstig søtning da, men jeg bruker å drikke blå iste mange ganger. Den er det 0 kh i og smaker som fersken. Det er namme nam. Men den er vel søta med aspartam, men jeg har ingen problemer med vektstagnasjon og søtning. Så da hiver jeg innpå det

Jeg er ikke streng på kunstig søtning, drikker litt lightbrus på kveldstid innimellom. Men jeg er litt skeptisk til aspartam, det er det eneste. Kan jo evt lage min egen iste med natreen?

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:03   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Vann til frokost og hvit te (av et eller annet slag) eller kamomillete til kvelds

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:52   #18
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Vann!!! Har kun drukket vann siden forrige uke, og jeg klarer meg fint uten melk, juice, brus, saft etc :-) Har vel 5 eller 6 vannflasker som står i kjøleskapet til enhver tid. Bare fyller opp når de blir tomme, og setter dem inn så de blir kalde!

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 17:03   #19
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Vann, kaffe, vann,vann og te uten søtning. Og vann!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:50   #20
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Drikker som de fleste andre mye vann, ja! Minst 3 store glass vann før og under frokost. Avslutter ofte frokosten med en koppe kaffe med fløteskvett.
På jobb drikker jeg mest te, som regel grønn, og prøver å drikke et par glass vann attpå. Til middag blir det vann igjen, og kaffe med fløte til 'dessert'. Kveldsmat spiser jeg som regel ikke, men det blir alltid enda litt mer vanndrikking og kanskje en kopp te.
Når jeg spiser 'ute' så bestiller jeg alltid Farris (virker liksom litt gnient å bestille vann, men datteren min gjør alltid det, da).
Drakk litt eplejuice i jula, og det smakte i grunnen som sukkervann... Nå kom jeg på at det sikkert er like greit å helle ut resten av den kartongen snart - hihi

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 15:46   #21
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Vann, te uten søtning (liker veldig godt den som heter Indian Chai), kaffe m fløte og Cola Zero sånn av og til.
Når jeg startet med lavkarbo kjøpte jeg inn og prøvde meg på allslags greier; Farris m Fun Light, kakao av fløte, diverse buljong greier osv...
Nå har jeg på en måte slått meg litt til ro og trenger ikke så mye erstatninger - vann er simpelhen godt nok!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:30   #22
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Her går det i vann og te. Drikker mest vann til måltider, og ellers som tørstedrikk. Tar en kopp te eller to på jobb. Litt Pepsi max i blant.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:31   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Vin?? Ikke til frokost da.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:36   #24
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vin?? Ikke til frokost da.

Har faktisk pleid å ta meg et glass rødvin om kveldene for å dempe søtsuget!! Det funker som bare juling, og et glass rødvin kan jo vare i timesvis det!! Skal bare se jeg blir alkoholiker på hele lavkarboen.. Hjelper på søvnen gjør det også..

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:39   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Opprinnelig lagt inn av oppavsofaen, her.

Har faktisk pleid å ta meg et glass rødvin om kveldene for å dempe søtsuget!! Det funker som bare juling, og et glass rødvin kan jo vare i timesvis det!! Skal bare se jeg blir alkoholiker på hele lavkarboen.. Hjelper på søvnen gjør det også..

Legen sa at jeg skulle ta et glass rødvin eller to hver kveld og jeg gjør alltid det legen ber meg om. Men seriøst så har jeg lagt merke til at det som blir servert i et stettglass gir ro! Kanskje fordi man roer seg ned for å nyte?? Derfor har jeg begynt å lage iste av kamomillete som jeg serverer i stettglass på kveldene. Kan jo ikke drikke vin hver kveld.. Holder med annenhver!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Digge pancakes til frokost og kvelds jonibulda Frokost og kveldsmat 11 22-08-10 12:06
Frokost/kvelds/snadder heart Frokost og kveldsmat 6 23-06-10 21:36
Frokost/kvelds/snadder heart Oppskrifter 12 12-04-10 14:48
Frokost og kvelds til kresen gane.. Mamsen Dr Lindbergs 7 10-03-05 21:10
Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds? Zoë Barns kosthold 6 22-04-04 09:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no