Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vektøkning?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-08, 14:55   #1
CHESS
Medlem
 
CHESS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: HAUGESUND
Alder: 58
Innlegg: 63
CHESS er på en erverdig vei

Vektøkning?

Lurer på en ting ....
Når en er i ketose er en jo på ren fettforbrenning,
men så hender det dessverre at en har en liten sprekk,
og er utav ketose i kanskje 2 - 3 dager. Når en da spiser
ketolyse mat i disse 2 - 3 dagene, uten å være i ketose,
legger en på seg da ?? Noen som vet svar ??
Eg digge jo ketolyse mat, og kroppen har det herligt !!

__________________
CHESS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat med lav GI Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 15:16   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vektøkning ?

Hva mener du med ketolysemat? Mener du da fet mat eller?
Hvis du har en sprekk, altså spiser mye karbs + fet mat så er dette en uheldig kombinasjon, men man må jo kutte ned på karbsene for å komme inn i ketose igjen.
Jeg begynte påan igjen forrige uke etter en operasjon av mandler (hadde da gått opp ett kg på de to ukene), forrige uke var de borte + litt til.
Så spiser man karbs + fett vil dette føre til vektøkning.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 15:36   #3
CHESS
Medlem
 
CHESS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: HAUGESUND
Alder: 58
Innlegg: 63
CHESS er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning ?

Med ketolysemat mener jeg mye fett og proteiner
og karbohydrater ifra grønnsaker. Holder innenfor 15 KH pr dag.

__________________
CHESS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat med lav GI Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 15:39   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vektøkning ?

Var det eg regnet med, men som sagt over, du vil gå opp i vekt når man kombinerer fett og karbohydrater.
På vei inn i ketose er du jo allerede nede på lavt antall karbs og da skal det ikke ha noe å si ang fettet. Spiser du fett og proteiner, samt kaker/brød/pasta/hotteri osv så vil man nok legge på seg ja

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 19:26   #5
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Vektøkning?

Ergo--> sprekker er ingen vits Fører ingenting bra med seg.... (hvis man sprekker opptil flere ganger OFTE )

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 22:41   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Vektøkning?

Men CHESS er innpå noe jeg har lurt på... Poenget er jo at om man spiser karbs og fett, legger man på seg. Skulle man sprekke en dag, slik at man detter ut av ketose, må man jo fortest mulig komme inn på rett spor igjen, dvs spise masse fett mens man ikke er i ketose. Alle de dagene det tar å komme inn igjen til ketose (si ca 3 da), legger man ikke på seg disse dagene av alt fettet man spiser?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 08:55   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vektøkning?

Da har du jo kuttet karbsene og er på vei inn i ketosen igjen.
Eg gikk ned 3,3 kg forrige uke på vei inn i ketose så vil vel ikkje akkurat si at man legger på seg da. Er kombinasjonen fett og karbs som gir vektøkning

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smertestillende medisiner og vektøkning Anne Generell diskusjon 8 13-06-12 22:00
Slutta og ammet, kan det føre til vektøkning? geysirland Ketolysekuren 6 09-09-07 22:02
Hmmm- vektøkning Benzo Atkins kosthold 7 12-09-05 17:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no