Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Barnefødsler kan utløse fedme

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-10, 22:31   #1
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Barnefødsler kan utløse fedme

VG nå i kveld!

Må si jeg kjenner meg godt igjen, faktisk! Før første fødsel klarte jeg alltid å hente inn litt vekt oppgang, aldri etter!
De siste 10 av i alt 22kg har aldri forlatt meg!
(Bortsett fra noen få måneder etter et GR- kurs)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:50   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme


Så tåpelig overskrift..
Det er jo svangerskapet de mener, ikke selve fødselen...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:52   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Eller betyr det at om jeg går ned ti-15 kilo nå FØR fødselen (4 uker til termin), så utløses ikke fedmen..?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 14:40   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Sitat:

- En årsak til at gravide kvinner går opp i vekt, er at østrogennivået i kroppen øker, noe som fører til at matlysten blir sterkere, og man rett og slett spiser mer. Dette kan fort gi noen kilo ekstra tidlig i svangerskapet, sier Wille.

For ikke å glemme at kroppen må produsere mer fettlagringshormon enn før... Insulinfølsomheten er lavere under graviditeten. Mange som får svangerskapsdiabetes... Men vet ikke hvordan det er med insulinfølsomheten etterpå. Kanskje den forblir litt lavere enn før?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 17:45   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Jeg hadde begynnende svangerskapsdiabetes og så fort snuppa var ute så kjentes det som en stor lettelse på kroppen (sånn utenom bare at jeg selvfølgelig ble lettere når hun kom ut da) Spiste jeg noe med mye karbo under graviditeten, helt frem til fødselen, føltes det jævlig, men ja.. med en gang hun var ute så var det ikke sånn lenger.

Men gikk ikke ned et gram etter fødselen da. Maks 3 kg og resten måtte jeg jobbe hardt for selv. Nå er jeg under pre-gravid vekt da.. men de kiloene satt som støpt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:01   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Jeg gikk opp 40 kilo på hver av ungene, men gikk fort ned igjen hver gang.. Jeg samlet mye vann, hadde svangerskapsdiabetes og lå med registrering den siste tiden grunne svangerskapsforgiftning. FØR jeg ble gravid var jeg knallsprek, sylslank og alltid frisk! Men vannet og kiloene har kommet snikende på... Jeg har aldri vært i tvil om at det er svangerskapene som har gjort noe med kroppen min.... Nå er jeg tykk, lat og ofte syk...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:26   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Jeg merket at jeg måtte ha mer mat i begynnelsen av svangerskapet og passet på at jeg ihvertfall ikke spiste unødig mye. Etterhvert var ikke behovet så stort, heldigvis, slik at jeg roet ned spisingen litt, men det å spise ofte var viktig. Jeg gikk opp 4 kg fett tilsammen. Det fikk jeg fort av ved å trene og spise litt mindre enn jeg gjorde under svangerskapet. Jeg trente styrke og gikk gåturer under svangerskapet, helt til dagen før fødselen. Jeg hadde nemlig lest av Kari Jackesson hadde gjort det og da skulle jeg klare det også.Jeg var redd for å legge på meg og redd for å få stor unge å presse ut fordi skjedeåpningen er trang, derfor var jeg veldig påpasselig med å ihvertfall ikke spise mer enn jeg strengt tatt trengte. Så jeg er ikke redd for en ny graviditet. Jeg er tynnere nå enn noen gang tidligere.

Jeg har dog hatt perioder hvor jeg hele tiden ville spise littegrann mer enn strengt tatt nødvendig og innså at det kom av at jeg instinktivt var redd for å dø. Da jeg hadde gjennomskuet dette fikk jeg kontrollen tilbake, redselen forsvant og det å spise passe ble lett. Det har for meg vært enten redselen for å få for lite og dø, eller det å få i seg for mye og legge på seg som har styrt hvor mye jeg spiser.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:30   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg merket at jeg måtte ha mer mat i begynnelsen av svangerskapet og passet på at jeg ihvertfall ikke spiste unødig mye. Etterhvert var ikke behovet så stort, heldigvis, slik at jeg roet ned spisingen litt, men det å spise ofte var viktig. Jeg gikk opp 4 kg fett tilsammen. Det fikk jeg fort av ved å trene og spise litt mindre enn jeg gjorde under svangerskapet. Jeg trente styrke og gikk gåturer under svangerskapet, helt til dagen før fødselen. Jeg hadde nemlig lest av Kari Jackesson hadde gjort det og da skulle jeg klare det også.Jeg var redd for å legge på meg og redd for å få stor unge å presse ut fordi skjedeåpningen er trang, derfor var jeg veldig påpasselig med å ihvertfall ikke spise mer enn jeg strengt tatt trengte. Så jeg er ikke redd for en ny graviditet. Jeg er tynnere nå enn noen gang tidligere.

Jeg har dog hatt perioder hvor jeg hele tiden ville spise littegrann mer enn strengt tatt nødvendig og innså at det kom av at jeg instinktivt var redd for å dø. Da jeg hadde gjennomskuet dette fikk jeg kontrollen tilbake, redselen forsvant og det å spise passe ble lett. Det har for meg vært enten redselen for å få for lite og dø, eller det å få i seg for mye og legge på seg som har styrt hvor mye jeg spiser.

Jeg spiste ikke mye under mine graviditeter... Omtrent bare agurk, brokkoli og kinakål. Spiste jeg noe annet spydde jeg.. Likavel gikk jeg opp 40 kilo..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:48   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Men det var vann, ikke fett, vel?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:01   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Men det var vann, ikke fett, vel?

Det MÅ jo ha vært vann da jeg gikk det av meg etter kort tid, men jeg fikk jo påvist at jeg hadde svangerskapsdiabetes og fikk beskjed om å passe på..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:27   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Så for meg som var propanfeit før svangerskapet og i tillegg la på meg en god del i svangerskapet er vel alt håp ute da?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:28   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Så for meg som var propanfeit før svangerskapet og i tillegg la på meg en god del i svangerskapet er vel alt håp ute da?

Ingen regel uten unntak, kjære!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:33   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ingen regel uten unntak, kjære!


Hør på Kitt!!! Og ta det til deg! Ingen regel uten unntak!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:07   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Barnefødsler kan utløse fedme

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Så for meg som var propanfeit før svangerskapet og i tillegg la på meg en god del i svangerskapet er vel alt håp ute da?

Når jeg får det til, så får du det til

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Masterstudium i fedme xtra Artikler 2 07-10-10 13:24
Fedme! :D fettnurket Livets lyse side 6 09-09-10 11:11
Fedme dreper Fjonken Nyheter / media 3 27-06-06 14:17
Fedme er farligere enn røyking Albertine Nyheter / media 2 15-06-05 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no