Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-14, 10:57   #1
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Hvis man spiser et lavkarbokosthold med like mange kalorier som et vanlig kosthold, vil man da gå ned i vekt? Eller går man ned i vekt på lavkarbo nettopp fordi man spiser mindre grunnet at proteiner/fett metter mer?

Har kjøpt meg phase 2 tabletter bare for å teste det ut (please ikke kom med innlegg som at det er bortkastede penger osv, det er kun en test fordi jeg er altfor glad i brød/pasta/poteter til å kutte det ut helt). Det sies jo at man vil gå opp i vekt når man slutter på disse tablettene med mindre man legger om til lavkarbo. Hvorfor? Hvis jeg justerer kaloriinntaket mitt etter vekta spiller det vel ingen rolle om jeg spiser lavkarbo eller normalt kosthold for å holde vekta?

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 16:16   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Både ja og nei. Mange opplever at man kan spise like mye på lavkarbo og likevel gå ned i vekt, dette har blant annet med stimulering av insulinproduksjon å gjøre. Men for de fleste av oss vil et lavkarbokosthold legge seg naturlig lavere kalorimessig også da man spiser mat som metter bedre og stabilt blodsukker gjør at man ikke blir like fort sugen på noe nytt igjen. De fleste på lavkarbo tenker ikke på kalorier i det hele tatt, det er totalt uten interesse. Hvorfor sulte seg når man kan spise godt, være mett og i tillegg få bedre helse?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 16:37   #3
kristine89
Medlem
 
kristine89 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 254
kristine89 er ny på veien

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvorfor sulte seg når man kan spise godt, være mett og i tillegg få bedre helse?

AMEN

__________________
Min journal: Kristines vei mot velvære
kristine89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 17:01   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

I følge Pål Jåbekk er det uinteressant å telle kalorier, http://www.gnolls.org/3374/there-is-...-to-your-body/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:47   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Noen må telle kalorier. Ingen kropper er like, men det er ikke noe jeg ville ha satset på før alt annet er forsøkt. Med det sagt er noe av poenget å spise seg behagelig mett, overspiser man, vil vekta i hvert fall stå stille. Det skal uansett en del til å gå opp i vekt på lavkarbo, ettersom insulinet mot normalt vil holdes lavt. Insulinet er det hormonet som lagrer fett i cellene, og med lite sukker og stivelse i kosten vil ikke blodsukkeret øke nok til at kroppen pøser ut mer insulin enn nødvendig.
Det sies ellers at man har en metabolsk fordel med lavkarbo, fordi ren fettforbrenning, kontra blandingsforbrenning som man har på f.eks. lavkalori, er mer krevende for kroppen. Hvor mye dette utgjør, vet jeg ikke nøyaktig.

Men til syvende og sist handler det om hva du trives med, for ikke å snakke om hva du kan leve med over tid. Skal du gå ned i vekt og holde deg nede, så må du endre livsstil. En kur er midlertidig, og så vil også resultatene være om du ikke gjør endringene varige.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:29   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Bare det å bli kvitt det vannet i kroppen som bindes pga karbohydrater er en stor fordel, synes jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 16:37   #7
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Ok, men la oss si disse pillene fungerer. (hvilket jeg tror de gjør da jeg har gått ned 1 kilo på 3 dager). Hvordan fungerer de? Er det slik at de "skyller" karboene rett ut av kroppen slik at det ikke blir tatt opp i det hele tatt? Altså at man spiser mindre kalorier til måltidet?

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 19:00   #8
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Jeg har lest en del om de tablettene og av det jeg har skjønt så funker det ikke. Nå har jeg aldri prøvd selv, men synes det høres veldig rart ut om de skulle funke.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 23:52   #9
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Ser jo ut som de fungerer på meg. De har pengene tilbake garanti, så om de ikke hadde fungerte hadde de tapt mye penger!

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 01:11   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Opprinnelig lagt inn av fleur78, her.

Ser jo ut som de fungerer på meg. De har pengene tilbake garanti, så om de ikke hadde fungerte hadde de tapt mye penger!

Vel, de anbefaler jo en omlegging av kosten også så hvordan vet man at det er pillene og ikke kosten som virker? Og når det ikke virker kan jo de bare si man ikke har fulgt anbefalingene

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 10:35   #11
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Noen generelle spørsmål om hvordan lavkarbo fungerer

Jeg har ikke lagt om kosten, spiser som før, men tar pillene før måltider med stivelse. Produsenten spør ikke om kostholdet når du sender returskjema for å få igjen pengene.

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo uten trening? Fungerer det likevel? + Spørsmål karamellen Generell diskusjon 3 28-08-11 23:18
Skoleoppgave om lavkarbo-diett - Generelle spørsmål Hoksalon Spørsmål og svar 1 06-11-10 19:04
Generelle betraktninger og et par spørsmål Terjemat Lavkarbo generelt 2 26-10-10 21:03
Kan dere gi noen generelle råd? trnd Lavkarbo generelt 5 03-12-08 16:44
Hvordan fungerer dette? msplum Generell ernæringsdebatt 5 07-08-08 14:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no