Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ferdig med intro.hva nå??

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-04, 14:39   #1
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

Ferdig med intro.hva nå??

Imorgen er jeg ferdig med de 14 dagene på intro. Hva gjør jeg nå??

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 03-02-04, 15:18   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hei!

Hvis du ikke har lest den, så kjøp og les "Den Nye Slankerevolusjonen".
(Link til boken hos haugen bok i signaturen min...)

Nå når du er ferdig med introen, og du føler at kroppen har stabilisert seg, kan du begynne å øke karbohydrat inntaket litt. ca 5 gram per uke sier boken. 20g-25g-30g-40g-45g-50g osv. Ikke alle som er like flinke til dette, meeen det er slik det skal gjøres.

På introen kuttet du også ut en rekke matvarer som du nå kan spise litt av innenfor rammene over. Men, når du introduserer matvarene igjen, bør du ta det gradvis. Dette for å identifisere matvarer som ikke har helt heldig virkning på deg... Det er individuelt. (Søtsug/matsug, ukjente allergier osv.) (f eks aspatam)

Du vil nå "platåfaser" der vekten vi stanse opp, her kan trening vær et godt tips, samt å redusere karbomengden litt. Lest om flere som har kommet seg av platåene ved å forandre på treningsopplegget. Turgåing til sykkling, svømming osv. Men selv om en er på et platå, så vil kroppen forandre seg...

Når det er sagt, så er det ikke uvanlig at mangen mer eller midre følger introen fram til de når målet sitt... Det er ikke det beste, og det vil gjøre at du vil trenge lengre tid i pre-vedlikeholdsfasen....

Håper du vil dele dine erfaringer i introduksjonsfasen!

Kilo, cm, energi, andres kommentarer osv...

Lykke til videre!

HP

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-04, 16:11   #3
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

Det jeg er interessert i nå er å kunne øke karbo mengden uke etter uke nå, jeg trener 6 dager i uken og trenger derfor energi,har merket det veldig godt de siste 14 dagene at det har vært tyngre å gjennomføre hver treningsøkt. Jeg kan vel i teori innta mer karbo hydrater siden jeg trener såpass mye så lenge jeg øker gradvis?

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 03-02-04, 16:29   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk



Bare lurer på en ting; hvorfor følger du atkins?

Har du ingen kilo å ta av, så går du inn i pre-vedlikehold nå... Så mye som du trener så skal du sikkert ha et kosthold ala Lindberg... På Atkins vedlikehold...

Teorien din stemmer den...

Dette er vel et spørsmål for Begod.... *ROPER på Begod*

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-04, 16:39   #5
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

Jeg har kilo å ta av jo. Grunnen til at jeg følger atkins er fordi jeg ville få en kick start på dietten og fortsette å følge den, få i meg mindre karbo og kunne spise hva jeg vil en gang i uka etterhvert. Det stemmer det du sier med atkins og lindberg, er det jeg har sett for meg at jeg skal fortsette med...men fremdeles spise lite karbo. Hmmm, dette ble kanskje litt rotete, sitter med 40 i feber her nå og er ikke helt klar.hehehe

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 03-02-04, 17:34   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Har du kilo å ta av så følger du i utgangspunktet vedvarende vekttap planen... Ta heller å reduser treningen, kortere økter med høy intensitet... maks 30 min er det optimale, mener jeg å ha lest i mat og helse...

Hvis du ønsker å forsette på en Atkins / lav karbodiett så er det treningen du trenger å gjøre noe med... Tror jeg... (utfra det jeg har lest i dine innlegg her...)

Pass på at du spiser nok fett også... Det er faktisk det kroppen din forbrenner som energi nå...

Noen sitater:

Sitat:

Har du ikke hørt uttrykket før, er det på tide å lære seg det først som sist: ”Det er bedre å trene med kvalitet enn kvantitet”. Reduser treningen til 30-45 minutter 3-5 ganger i uka, noe som vil gjøre at du trener helt ned i 90 minutter i uka, og du vil med stor sannsynlighet få oppleve en framgang du før kun har drømt om.

Sitat:

Ikke tren styrketrening mer enn tre ganger i uka (i korte perioder kan du trene fire ganger ) og ikke i mer enn 40-45 minutter om gangen

Sitatene er hentet herfra: http://www.eat-web.com/home/default....d=198&usrid=33

Begod er godt inne på trening... Du kan jo sende ham en PM?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-04, 17:38   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

God bedring forresten!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-02-04, 19:07   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av deeluxe

Det jeg er interessert i nå er å kunne øke karbo mengden uke etter uke nå, jeg trener 6 dager i uken og trenger derfor energi,har merket det veldig godt de siste 14 dagene at det har vært tyngre å gjennomføre hver treningsøkt. Jeg kan vel i teori innta mer karbo hydrater siden jeg trener såpass mye så lenge jeg øker gradvis?

Følg det opplegget som hp skrev til deg. Du kan ikke øke mer på med karbo og være i vedvarendevekttap selv om du trener. Øker du for mye med karbo går du ut av ketose uansett hvor mye du trener. Men treningen gjør at du forbrenner fettet raskere og at du ikke mister muskelmasse( det er mulig du øker muskelmasse ). Det er helt normalt å ha lite energi til trening de første 2-4 ukene av kostomleggingen. Det er fordelaktig å kjøre lettere trening denne perioden. Når kroppen er tilvendt ditt nye kosthold vil du få tilbake energien til trening(kansje mer energi enn du hadde før). Når du er kommet ned i den vekten / fettprosenten du ønsker, så kan du spise mer karbo enn de som ikke trener, opptil 150 gram karbo pr dag. Uten å legge på deg.

God bedring

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 05-02-04, 18:05   #9
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

Veide meg for første gang etter jeg bagynte å trene osv idag.Har gått ned 7kg iløpet av januar.Det var en hyggelig overraskelse å få idag.:-)

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 05-02-04, 18:11   #10
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av deeluxe

Veide meg for første gang etter jeg bagynte å trene osv idag.Har gått ned 7kg iløpet av januar.Det var en hyggelig overraskelse å få idag.:-)

Bravo! Godt gjort. Da HAR DU SIKKERT IKKE MYE IGJEN FØR DU HAR NÅDD MÅLET DITT.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 05-02-04, 18:47   #11
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

Jeg er halvveis føler jeg...

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 05-02-04, 19:56   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Da har du nok nådd målet ditt i løpet av mars.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 05-02-04, 20:53   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av deeluxe

Veide meg for første gang etter jeg bagynte å trene osv idag.Har gått ned 7kg iløpet av januar.Det var en hyggelig overraskelse å få idag.:-)

Gratulerer!

Tips: Hvis vekttapet stopper opp (platåfase), så er det bare å endre på treningen.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-02-04, 23:16   #14
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av deeluxe

Veide meg for første gang etter jeg bagynte å trene osv idag.Har gått ned 7kg iløpet av januar.Det var en hyggelig overraskelse å få idag.:-)

Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og hvordan går treningen?

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 09-02-04, 02:05   #15
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

Jeg har vært syk i en uke ¨nå så jeg har ikke fått trent på en liten stund,men skal begynne forsiktig igjen til uka. Har litt vanskelig for å presse meg under styrketreningen,blir veldig fort sliten og svimmel.

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
naaam nam fenalår med rømme Iset Induksjonen 1 29-01-04 17:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no