Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kan ein fryse blomkålrisen?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-11, 15:07   #1
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Kan ein fryse blomkålrisen?

..hadde tenkt å ete den på julafta og lage den klar i dag, slik at den er ferdig. Kanskje også ha noko på lur til seinere i jula.

svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 15:14   #2
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Kan ein fryse blomkålrisen?

For en stund siden så raspet jeg opp en kjempemengde med blomkål. Dette fordelte jeg i plastposer og la i fryseren. Etterpå var det enkelt å ta en porsjon rett fra frysen og inn i mikro. Helt ok, men det måtte brukes opp i rimelig tid, ellers ble det litt rar frysesmak på den. Jeg har ikke forsøkt å lage det ferdig først og fryse etterpå, så det vet jeg ikke noe om.

Her er bilder av blomkålrisproduksjonen min. I ettertid har jeg heller laget det på direkten.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 23:14   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan ein fryse blomkålrisen?

Jeg ville heller bare raspet den opp (kanskje helst i morgen) og hatt den i en boks i kjøleskapet fram til lørdagen. Fryst blomkål (ihvertfall rå) smaker ikke like godt som fersk, synes jeg da

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man fryse kremfløte? kitekatt Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 04-12-11 14:37
Fryse omelett? Indiana Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 09-05-10 20:58
Fryse mat- lufttett? Sugarpill Spørsmål og svar 1 26-02-08 22:37
Kan man fryse ned... Summer Generell ernæringsdebatt 10 05-09-06 20:00
Å fryse Summer Generell diskusjon 8 28-01-05 17:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no