Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Slik fungerer ryktesystemet

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-04, 00:51   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Lightbulb

Slik fungerer ryktesystemet

Ryktesystemet er et kommentar og oppmuntringssystem.

Du har muligheten til å gi positiv eller negativ tilbakemelding til en brukers innlegg. Tilbakemeldingen kan gis med eller uten kommentar.
Dette er et tillegg til å skrive en takk eller oppmuntring i tråden.

Slik fungerer det:

  • Du må være registrert bruker for å kunne gi rykte.
  • Alle begynner med et rykte på 10
  • Du kan ikke innvirke på andres rykte før du har skrevet 25 innlegg - Du kan gi men det vil ikke ha innvirkning på poengene til brukeren.
  • Du kan ikke innvirke på andres rykte om du har mindre enn 20 i rykte selv
Hvor stor påvirkning du har på andres rykte avhenger av disse faktorene:
  • Hvor lenge du har vært medlem (+1 / 360 dager)
  • Hvor mange innlegg du har (+1 / 500 innlegg)
  • Hvor mye rykte du har (+1 / 1000 ryktepoeng)
Du må spre rykte til 7 brukere før du får gi på nytt til en bruker du har gitt til før. Du kan gi rykte 21 ganger per døgn. (Administratorer har ikke disse begrensningene.)
  • Dine 25 siste ryktepoeng og kommentarer finner du i kontrollpanelet ditt.
  • Dine 20 siste ryktedryss og kommentarer finner du også i kontrollpanelet ditt.
Takk for at du er bruker her på lavkarbo! Og vi håper du vil bruke dette systemet til oppmuntring og berikelse for alle de enestående medlemmene her inne!


Sist redigert av HP : 20-02-10 kl 21:24. Årsak: Oppdatert
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:06   #2
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

men... hvordan gjør man det?, jeg har fått mange prikker jeg meeeen. jeg veit ikke hvordan jeg kan gi prikker sjøl til andre

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:08   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Ser du vekten under bildet mitt? Klikk på den og si noe positivt (helst) til meg

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:09   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Nederst på hver "brukerfirkant"
<----------------------------------her--------------------
Ser du en rød eller grønn prikk(om det er pålogget eller ikke), en vektskål og varseltrekant.
Du trykker på vektskålen Der kan du skrive en liten hilsen også, om hvorfor du gir prikk.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:10   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Ser du vekten under bildet mitt? Klikk på den og si noe positivt (helst) til meg

Neineinei, MEG!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:10   #6
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

ÅÅÅÅH, takk!!! dette har jeg lurt på LENGE <3

dere er noen skatter <3<3

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:11   #7
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Dere begge fikk, som takk for hjelp <3

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 17:51   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

  • Du må være registrert bruker for å kunne gi rykte.
  • Alle begynner med et rykte på 10
  • Du kan ikke innvirke på andres rykte før du har skrevet 25 innlegg - Du kan gi men det vil ikke ha innvirkning på poengene til brukeren.
  • Du kan ikke innvirke på andres rykte om du har mindre enn 10 i rykte selv
Hvor stor påvirkning du har på andres rykte avhenger av disse faktorene:
  • Hvor lenge du har vært medlem (+1 / 180 dager) Endret 7/3
  • Hvor mange innlegg du har (+1 når du har skrevet 25 innlegg, deretter +1 / 1000 innlegg) Endret 7/3
  • Hvor mye rykte du har (+1 / 200 ryktepoeng) Endret 7/3

Jeg har lyst til å gi rykte, men ser at min ryktekraft er fortsatt 0? Har det vært noen forandringer etter dette? Har mer enn 10 i rykte og har skrevet mer enn 25 innlegg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:11   #9
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

[/list]Jeg har lyst til å gi rykte, men ser at min ryktekraft er fortsatt 0? Har det vært noen forandringer etter dette? Har mer enn 10 i rykte og har skrevet mer enn 25 innlegg.

Samme her. ...hjelp?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:27   #10
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Hmm.. i følge disse kriteriene skulle jeg hatt en ryktekraft på 7, men jeg har bare 3. Er nok litt treghet i systemet.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:51   #11
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Bra jeg så denne, har ikke sett før nå at flere har gitt med positiv tilbakemelding! (rykte)

STAS! hihi!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:25   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Hmm.. i følge disse kriteriene skulle jeg hatt en ryktekraft på 7, men jeg har bare 3. Er nok litt treghet i systemet.

Tallene i hovedinnlegget er oppdatert med de som er gjeldende nå.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 19:53   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

hva betyr rykte med blå prikk? Som ikke gir noen poeng...? Ser brukeren har jo over 120 innlegg... Så da burde den vel egentlig være grønn? :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 20:39   #14
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

hva betyr rykte med blå prikk? Som ikke gir noen poeng...? Ser brukeren har jo over 120 innlegg... Så da burde den vel egentlig være grønn? :P

Du glemte kriterie nr 2

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

  • Du kan ikke innvirke på andres rykte før du har skrevet 25 innlegg - Du kan gi men det vil ikke ha innvirkning på poengene til brukeren.
  • Du kan ikke innvirke på andres rykte om du har mindre enn 20 i rykte selv

Så den brukeren har sannsynligvis under 20 i rykte selv.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 21:16   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Hmm sant det... Må være derfor da ja

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 15:38   #16
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Hm...synd man ikke kan gi positive poeng ut i starten. Jeg er helt ny her og blir jo så glad for alle hjelpsomme tips! Skjønner ikke helt hvorfor ikke jeg kan gi dette selv om jeg er newbie! (Skjønner at det står i reglene, altså - skjønner ikke bare helt at det er et kriterie!)

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:00   #17
JanneBL
Juniormedlem
 
JanneBL sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Skjold, Vindafjord
Innlegg: 42
JanneBL er på en erverdig vei

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Dette visste jeg ikke! Så bra at jeg fant denne tråden Men hvordan ser du om du har fått tilbakemeldinger selv?

__________________
Min blogg: jannebl.blogg.no
" It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change" - Charles Darwin
JanneBL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo - Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:09   #18
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Nederst inne på kontrollpanelet

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:16   #19
JanneBL
Juniormedlem
 
JanneBL sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Skjold, Vindafjord
Innlegg: 42
JanneBL er på en erverdig vei

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Står det ingenting hvis jeg ikke har fått tilbakemeldinger? Skjønner ikke helt hvor det skal stå

__________________
Min blogg: jannebl.blogg.no
" It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change" - Charles Darwin
JanneBL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo - Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:45   #20
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Sendte deg en nå, ser du den?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 20:27   #21
JanneBL
Juniormedlem
 
JanneBL sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Skjold, Vindafjord
Innlegg: 42
JanneBL er på en erverdig vei

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Ja nå så jeg det

__________________
Min blogg: jannebl.blogg.no
" It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change" - Charles Darwin
JanneBL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo - Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:58   #22
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Hvor for har jeg bare 2 poeng å gi? Og etter jeg har gitt poeng til noen, så har jeg samme igjen? Skjønner ikke dette jeg

Og hva betyr det at jeg er ny på veien? Før var jeg på en erverdig vei... Og før det, var jeg bare ny tror jeg... Når skiftes dette, og hva er kriteriene? Nysgjerrig jeg.... hehe

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 18:48   #23
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Hvor ser man hvor mange man har å gi?

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 20:41   #24
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Hvis du går inn i boksen Kontrollpanel, der du går inn når du ser på de trådene du følger, så skroller du nedover. Da ser du etterhvert hvem du har fått poeng av og litt llenger ned står det hvem du har gitt til. Øverst på den siste lista, på høyre side ser du det.
Si ifra om dette var veldig dårlig fortalt da...😄

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 07:34   #25
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Slik fungerer ryktesystemet

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Hvis du går inn i boksen Kontrollpanel, der du går inn når du ser på de trådene du følger, så skroller du nedover. Da ser du etterhvert hvem du har fått poeng av og litt llenger ned står det hvem du har gitt til. Øverst på den siste lista, på høyre side ser du det.
Si ifra om dette var veldig dårlig fortalt da...��

Den "Your reputation power is X" ?

Da har jeg 0 isåfall

Men da vet jeg det og. Tusen takk for svar, Anne !

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 21:09
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 18:53
[Forum] Hvordan fungerer ryktesystemet? Sugarpill Spørsmål og svar 4 14-12-07 12:04
Slik fungerer ryktesystemet HP Ryktesystemet 0 23-05-04 00:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no