Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-14, 11:22   #22851
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg opponerer ikke mot noe som helst i denne saken, jeg sier ikke at det er noe feil å gjøre som du sier, jeg bare sier at det finnes andre valg som også er like gode - for den enkelte.
Jeg er helt for å bevare tradisjoner, men jeg er minst like for å kunne være progressiv.

Men hvorfor stange hodet i veggen når jeg kan gjøre andre mer matnyttige ting.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-04-14, 11:44   #22852
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg opponerer ikke mot noe som helst i denne saken, jeg sier ikke at det er noe feil å gjøre som du sier, jeg bare sier at det finnes andre valg som også er like gode - for den enkelte.
Jeg er helt for å bevare tradisjoner, men jeg er minst like for å kunne være progressiv.

Men hvorfor stange hodet i veggen når jeg kan gjøre andre mer matnyttige ting.

Nå var det andre enn deg involvert i diskusjonen også da, så jeg snakket ikke direkte til deg med de utsagnene

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-04-14, 11:45   #22853
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vanligvis, men man regner vel 12 blødningsfrie mnd før man kan si at man ikke er fruktbar lenger. Det kan plutselig komme ett egg så lenge man har mensen. Sjansen blir jo mindre og mindre med årene, men man leser jo innimellom om kvinner som trodde det var overgangsalderen, men så viste det seg å være en attpåklatt.

jaja, en attpåklatt i ny og ne er da bare friskt og fint (siden jeg fikk en for 4,5 år siden hadde det jo være ufattelig om jeg hadde blitt gravid en gang til som 47-48 åring... da ville jeg hatt en utrolig historie. To barn som ung med prevensjon, ett barn som 42-åring etter at legen mente det ble vanskelig pga PCOS og en til som 48-åring når man trodde det var slutt på det hele).

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 09-04-14, 11:51   #22854
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jo, når man alltid opponerer mot det man anser som "gammeldags" og tradisjonellt, opg alltid er opptat av at alle skal ha rett til å ta sine egne valg så forsøker man jo å være individuell.

Det har vel ingenting med fasit å gjøre, men med hva som er praktisk og hensiktsmessig.

Siden jeg er skilt vil jeg si at det mest praktiske og hensiktsmessige er at foreldrene beholder sine respektive etternavn, og at barna får begge to sine etternavn.
Hvis man skal tenke pragmatisk i en sånn sak da.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 09-04-14, 13:01   #22855
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eks stesvigerfar er død. eksmannen ønsker meg ikke i begravelsen men vil ha med ungene. Jeg Har ikke hatt noe kontakt med avdøde etter skilsmissen, hadde et helt greit forhold til han mens jeg og eksmannen var gift, har ikke hatt mye kontakt med familien til avdøde. Burde jeg gå?
Ville du gått?

__________________
Paleofrelst


Journal
Bloggen min
Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo
Gammel 09-04-14, 13:03   #22856
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg hadde ikke dratt om jeg ikke var ønsket.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 09-04-14, 13:09   #22857
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Fillilura, her.

Eks stesvigerfar er død. eksmannen ønsker meg ikke i begravelsen men vil ha med ungene. Jeg Har ikke hatt noe kontakt med avdøde etter skilsmissen, hadde et helt greit forhold til han mens jeg og eksmannen var gift, har ikke hatt mye kontakt med familien til avdøde. Burde jeg gå?
Ville du gått?

Jeg ville gått i kirken, men satt meg langt bak. Man går i begravelse av respekt for den avdøde. Dessuten er det jo en del av dine barns bakgrunn og historie.

Foreldrene til sambo hatet hverandre, men han møtte opp i hennes begravelse. Syns det var en fin gest. (Selv om hun sannsynligvis roterte i kista, det var hun som var mest forbanna )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-04-14, 13:12   #22858
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Fillilura, her.

Eks stesvigerfar er død. eksmannen ønsker meg ikke i begravelsen men vil ha med ungene. Jeg Har ikke hatt noe kontakt med avdøde etter skilsmissen, hadde et helt greit forhold til han mens jeg og eksmannen var gift, har ikke hatt mye kontakt med familien til avdøde. Burde jeg gå?
Ville du gått?

Nei, dersom eksen hadde sagt så tydelig at han ikke ville ha meg der så hadde jeg selvfølgelig ikke gått. Og jeg hadde sagt det som det var dersom noen spurte hvorfor jeg ikke var der også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 09-04-14, 13:14   #22859
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Oi, er man undertrykt om man tar mannens etternavn? Er det sååååå 1900 liksom? Ser på det som en måte å samle familien på. Datteren vår har farens etternavn. Får vi flere så skal de også ha det. Så skal jeg holde på mitt, bare for å ikke være gammaldags?

Du skal gjøre det du vil. Men når noen påstår at jeg ikke mener samlivet like alvorlig som andre bare fordi jeg ikke vil ta Lille Gubbens etternavn - da mener jeg at vedkommende er helt på jordet.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 09-04-14, 13:21   #22860
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Du skal gjøre det du vil. Men når noen påstår at jeg ikke mener samlivet like alvorlig som andre bare fordi jeg ikke vil ta Lille Gubbens etternavn - da mener jeg at vedkommende er helt på jordet.

Jeg blåser i hva andre gjør, men setter heller ikke pris på å bli sett ned på, fordi at jeg ville tatt min manns navn. Ute av kul og selvtenkendeklubben, fordi at man ikke går imot strømmen, liksom.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 09-04-14, 13:27   #22861
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da var navneendring meldt inn. Jeg er såpass gammeldags at jeg synes det er koselig og fint å ta mannens etternavn.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-04-14, 17:35   #22862
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Fillilura, her.

Eks stesvigerfar er død. eksmannen ønsker meg ikke i begravelsen men vil ha med ungene. Jeg Har ikke hatt noe kontakt med avdøde etter skilsmissen, hadde et helt greit forhold til han mens jeg og eksmannen var gift, har ikke hatt mye kontakt med familien til avdøde. Burde jeg gå?
Ville du gått?

Har du lyst til å gå, så drit i eksmannen og gå i begravelsen. Har du ikke lyst til å gå, så har du en unnskyldning.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-04-14, 21:27   #22863
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da var navneendring meldt inn. Jeg er såpass gammeldags at jeg synes det er koselig og fint å ta mannens etternavn.

Og jeg vil ha en slik prest. http://www.youtube.com/watch?v=XYKwqj5QViQ

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-04-14, 22:13   #22864
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og jeg vil ha en slik prest. http://www.youtube.com/watch?v=XYKwqj5QViQ

fantastisk! Fikk tårer i øynene her, for en fantastisk mann!
Håper du får en sånn prest ja

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 10-04-14, 12:09   #22865
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Platetoppen min trenger og byttes ut etter drøye ti år. Den har selvstendig støpsel og egen kurs.
Kan jeg bare kjøpe en ny i butikken eller er bytte av denne noe som krever elektriker?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 10-04-14, 12:10   #22866
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Platetoppen min trenger og byttes ut etter drøye ti år. Den har selvstendig støpsel og egen kurs.
Kan jeg bare kjøpe en ny i butikken eller er bytte av denne noe som krever elektriker?

Du bare bytter den selv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-04-14, 12:16   #22867
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Høres supert ut.
Den ene kokeplata mi er død og toppen, en ganske så dyr Miele-sak, prøver hele tiden og bestemme for meg. For eksempel skrur den seg av fordi den tror jeg har glemt den. Fryktelig irriterende når jeg koker f.eks. ei kjøttgryte eller suppe eller kraft over lav varme i lang tid.
Skal bli godt med en ny. Denne gang velger jeg en helt enkel topp som IKKE har en hel haug med funksjoner som gjør at den tror den kan bestemme hvordan jeg vil lage maten.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 10-04-14, 12:48   #22868
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ikke velg for enkel da, BenteR. Jeg har av den enkleste typen fra IKEA, og er ikke så veldig fornøyd. Angrer på at jeg ikke kjøpte en litt mer avansert en.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-04-14, 12:50   #22869
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg hadde en fra electrolux i forrige leiligheten, og var skikkelig misfornøyd! Den var helt vanlig uten noen fancy funksjoner, men platene var veldig dårlige, og trykknappene var lite følsomme.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-04-14, 13:43   #22870
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Høres supert ut.
Den ene kokeplata mi er død og toppen, en ganske så dyr Miele-sak, prøver hele tiden og bestemme for meg. For eksempel skrur den seg av fordi den tror jeg har glemt den. Fryktelig irriterende når jeg koker f.eks. ei kjøttgryte eller suppe eller kraft over lav varme i lang tid.
Skal bli godt med en ny. Denne gang velger jeg en helt enkel topp som IKKE har en hel haug med funksjoner som gjør at den tror den kan bestemme hvordan jeg vil lage maten.....

Mange nye ovner/komfyrer er forhåndsprogrammert til å skru seg av etter X minutter om det ikke er noe "bevegelse" i den pga brannsikkerhet. Det blir bare mer og mer av det.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-04-14, 14:20   #22871
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal kikke litt rundt etter, men kommer ikke til og velge hverken induksjon eller med timerkontroll, så mye er sikkert.
Skulle induksjon vært aktuelt ville jeg hatt sonefri, men lottoen har så langt ikke slått inn (skrekkelig dyre de sonefrie er).
Tror nok det er en slik "sikkerhetsfunksjon" i Mielen min som gjør at den skrur seg av, men jeg siere like mye stygt hver gang den har skrudd seg av. Jeg liker og lage mat som trenger lang tid og koke, og da hjelper det lite at komfyren tror jeg er senil og skrur den av i hytt og gevær...

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 10-04-14, 15:58   #22872
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Så - xantham gum - funker det akkurat likt som johannesbørdkjernemel? Konsistens, bruk, mengde?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-04-14, 16:02   #22873
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

^har hørt folk skryte hemningsløst når de har gått fra johannesbrødkjernemel til xanathan gum, men selv synes jeg det er helt likt - og ekkelt i sauser og supper.
Jeg har derimot blitt helt frelst av arrowrootpulver. Det er på en måte mer subtilt og mindre... lim-ete. Det ødelegger ikke smaken heller.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 10-04-14, 16:09   #22874
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

^har hørt folk skryte hemningsløst når de har gått fra johannesbrødkjernemel til xanathan gum, men selv synes jeg det er helt likt - og ekkelt i sauser og supper.
Jeg har derimot blitt helt frelst av arrowrootpulver. Det er på en måte mer subtilt og mindre... lim-ete. Det ødelegger ikke smaken heller.

Jeg liker også best arrowroot i de sammenhengene hvor jbkm/xanthan gum ville vært alternativer - det oppgis vel ikke vanligvis som et alternativ fordi det har høyere innhold av ditt og datt, kanskje. Er uansett ikke mye som skal til for å få effekt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 10-04-14, 16:47   #22875
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har aldri hatt noen problemer med dette slimete mange snakker om, men om det kan brukes helt likt så er det supert! Jeg har nemlig kjøpt xantham gum.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no