Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-09, 06:59   #1
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei

Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

har gått på dette i 3 uker. vekta har gått nedover. på mandag veide jeg meg og vekta viste 71,2, tirsdag var den 72,5 og i dag var den søren meg 73.1!!! huff... er i ketose og gjør jo det "riktig" skulle aldri ha skaffet meg vekt!!

hvorfor har jeg gått opp 2 kg da?

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 07:56   #2
Blomman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
Blomman er på en erverdig vei

Sv: er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Det er ikke syklusen din som gjør det da?? jeg går alltid opp 1-2 kg når jeg skal ha mensen... Like frustrereende hver gange hehe. og jeg kjenner det godt over magen at den er mye mer "oppblåst"

Blomman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert og litt Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 08:45   #3
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei

Sv: er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Hmm... Faktisk litt usikker pleier å få mensen siste uken i mnd, men sist fikk jeg den rundt denne datoen.. Håper det er den som er på vei. Kjenner meg ikke særlig oppblåst da tardet mange dager til du går opp til du får mensen?

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 09:22   #4
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av lissy86, her.

Hmm... Faktisk litt usikker pleier å få mensen siste uken i mnd, men sist fikk jeg den rundt denne datoen.. Håper det er den som er på vei. Kjenner meg ikke særlig oppblåst da tardet mange dager til du går opp til du får mensen?


Det er det som er så flott med lavkarbo. Man blir ikke lenger oppblåst.

Svar på det siste spørsmålet har jeg ikke, for det er nok veldig individuelt.
Husk på at stort saltinntak også fører til vektoppgang, siden det binder vann i kroppen.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 09:51   #5
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Og toalettbesøk kan også spille inn.

Jeg står stille eller går opp når jeg venter på mensen.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 09:55   #6
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Jeg har gått på ketolyse siden 21. juli.
Gikk ned 2 kg andre uken, så 2 kg opp igjen. Så de samme 2 ned igjen.
Nå er det ingen forandringer her.
KUN de 2 kiloene ned. Men det gjelder å holde ut

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 14:10   #7
Blomman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
Blomman er på en erverdig vei

Sv: er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Det er det som er så flott med lavkarbo. Man blir ikke lenger oppblåst.

Svar på det siste spørsmålet har jeg ikke, for det er nok veldig individuelt.
Husk på at stort saltinntak også fører til vektoppgang, siden det binder vann i kroppen.

"oppblåst" ble egentlig feil utrrykk her hehe - magen min blir rett og slette hardere... og det er nok helt sikkert væske som samler seg rett før/under mens.
Sånn ca et par dager før begynner jeg å bli litt i ulage (selv på lavkarbo hehe)- og vekta er ikke seg selv igjen før etter at jeg er ferdig...

Blomman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert og litt Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 14:42   #8
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

vekta mi går sagte nedover og fort oppover ,berg og dalbane men klærne har blitt løsere,, så jeg prøver og holde meg unna vekta ( søren ikke lett nei) for den roper liksom på en,
skulle kasta hele vekta ,,den er gledesdreper

det er nok helt normalt med svingninger ,,er ikke kilo fett som går opp fra den ene dagen til den andre ,men rett og slett vann og sånt
så fortvil ikke

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 21:50   #9
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Eg kan gå opp alt fra 1-3kg dagane før mensen, og noken merkar faktisk ein liten oppsving rundt eggløysing og.. So du må ikkje fortvile, det går nok nedover igjen snart!! :-)

Lykke til!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 01:47   #10
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

jeg føler med deg lissy86..!
jeg ble allergisk mot vekta mi en periode og måtte faktisk gjemme den.. dvs få noen til å gjemme den for meg en stund til jeg hadde vent meg av med å veie meg hver dag..
fordi at jeg stresset så fælt hver gang jeg så oppoverpil på vekta i stedenfor nedoverpil..

det som skjer når man stresser, er at man skiller ut stresshormoner som gjør at kroppen tror det er hungersnød, og gjør det den kan for å holde på de kiloene den har

men det kan også være noe kroppen din reagerer på da..
for mye salt
ost (det var min store vektbrems)
fløte og melkeprodukter
noen reagerer på kunstige søtningsmidler osv..
dette er helt individuelt
hva spiser du på en vanlig lavkarbodag?

jeg gikk forresten ned 2 kilo de første ukene for så å stå stille leeeeeenge før det løsnet igjen..

lykke til videre hvertfall

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 07:56   #11
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

jeg har holdt på nå i 11 dager gikk vel ned ca 2 kilo første uka ,også opp og ner noen gram ,,men måler meg, og 8 cm rundt livet ,ikke til og tro,og et parr cm rundt låra ,så fokuserer på målbåndet istedet,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 09:33   #12
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

en vanlig dag består som regel til frokost 2 egg med bacon eller 2 skiver proteinbrød, med majones og salami. salat til lunjs. går mye i kyllingsalat med paprika, fetaost, agurk, tomater og avokado. midagg går det i enten fisk eller kjøtt. steker mye tomater med sjampiniong..prøver å steke det i olje og smør. hmm. pleier også å lage meg pizza. kvelds hvis jeg blir sulten spiser jeg restene av middagen, pleier også å spise bringebær med pisken krem

drikker en flaske pepsi max hver dag da går mye i ost også.
drikker sjeldent te eller kaffe.

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 09:47   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av lissy86, her.

drikker en flaske pepsi max hver dag da

Pepsi max er en sikker vei opp i vekt for meg, opptil et par kg etter en halvannen liter.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 09:54   #14
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Hei. For mye tomater kan være uheldig...og kan gi stagnasjon

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 09:55   #15
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

huff sant`?? det er jo så godt..

hva med bonaqua da med kullsyre?

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 09:56   #16
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

tomater og ja.. hva kan jeg spise da da? hehe.. får vel kutte ut tomater og pepsien da.. kan jeg drikke noe som helt med kullsyre da?

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 09:58   #17
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Farris eller bonacua...trodde jeg var greit, men det kan være at noen reagerer med å bli oppblåst...hvilket jeg gjør

Og du: kosdeg med litt tomater, bare ikke masse...hehe...det er frukt...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:08   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av lissy86, her.

huff sant`?? det er jo så godt..

hva med bonaqua da med kullsyre?

Prøv et par uker uten, så er det faktisk ikke godt i det hele tatt neste gang man smaker på det

Bon aqua skal gå bra.
Jeg liker best Taffelvannet fra rema jeg, det har mindre bobler, ikke som i lite kullsyre, men bblene er rett og slett små
Prøv å putt oppi en skive sitron, eller noen bringebær. Blir veldig godt.

Forresten trenger man ikke kutte alle potensielle partystoppere med en gang. Prøv med pepsi'en først, hjelper ikke det kan du begynne å plukke bort f.eks tomat, ost, brødet, nøtter, fløte... Som sagt, se på en om gangen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:50   #19
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Selv ville jeg kutta ut fløte og bær først.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 11:34   #20
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Jeg ville i det lengste beholdt all naturlig mat, og ofret flasken med kunstige kjemikalier.

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 01:31   #21
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

jeg er enig med Carisma
prøv å kutte ut pepsien først siden dette er noe du drikker hver dag, er det den mest sannsynlige "synderen"
jeg hadde ikke noe problemer med tomat, fløte eller bær..
så her er det bare å prøve seg frem

lykke til

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 08:56   #22
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Og vær obs på brødet - det er en partystopper for mange!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 14:05   #23
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

Ville ha kuttet brødet også, selv går eg opp i vekt av brød dessverre, men hør på de andre. Kutt det kunstige så slipper det nok taket

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 17:15   #24
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

og jeg raste ned i vkt selv om jeg spiste brød bare prøv deg frem du

jeg fikk et godt tips da jeg var ny her, og det er at partystopperen er gjerne det man er mest avhengig av, eller mest glad i .. og i mitt tilfelle var det ost.. når jeg kutta ut det, så suste jeg ned igjen

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 09:20   #25
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei

Sv: Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse?

sluttet med pepsien og søtningsgreiene jeg putter i kaffen for to dager siden og har jammen gått ned til 70,5! er så glad nå.. Håper det fortsetter nedover nå da har jo stått bomstille i 2 uker ca:{

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Normalt å være veeeeeeldig tørr i munnen? (ketolyse) Nitja Ketolysekuren 14 07-10-15 10:54
Netopp startet på ketolyse, normalt med ...? Tagimpo Mer enn 30 kg overvekt 28 16-06-09 00:14
Opp i vekt etter ketolyse Sofie29 Ketolysekuren 14 27-01-09 08:59
Kan alle gå ned i vekt på ketolyse? Betty Boop Ketolysekuren 20 13-01-08 16:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no