Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-09, 14:49   #1
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Jeg lengter sånn etter sukker at jeg nesten ikke klarer å tenke på noe annet. Fantaserer om sjokolade og kaker og iskrem og you name it. Stadig oftere dukker tankene om å ta en ketolysepause og kaste meg over godsakene opp.

Jeg har ikke spist noe med sukker i på snart seks uker. Hvorfor dukker dette suget opp med denne styrken NÅ? Og hva gjør jeg for å bli kvitt det? Sprekker?

Noen som har råd?

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:02   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Tar du kromtabletter? Dette kan hjelpe mot suget.
Du drikker ingen brus eller saft heller?

Hos meg går det fort over hver gang eg starter på kur igjen, tror masse også ligger i hvor mye disse tankene får komme frem. Hver gang de melder seg så kan det kanskje være lurt å finne på noe slik at du slipper å tenke sånn på det.
Kan være en ide iallefall

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:07   #3
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Jeg har kuttet ut lightbrus for å forebygge søtsug... :P

Jeg gjør jo noe stort sett hele tida (akkurat nå sitter jeg på jobb), men tanken på sukker ligger liksom å summer i bakhodet kontinuerlig. Plagsomt.

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:10   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Ja eg skjønner den, med meg går den bare plutselig over, har dessverre ingen fasit på det.
Men har du prøvd kromtabletter?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:14   #5
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Ja, krom-kaliumtabletter i ketolyseserien.

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:22   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Hei,
Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen, så fyser jeg ikke på noe som helst. Noen dager med for lite fett så begynner søtsuget å gjøre seg gjeldene.
Er det noen andre matvarer du får i deg som har søtningsmidler? Husk å sjekke varedeklarasjonene.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:58   #7
Silver
Juniormedlem
 
Silver sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 44
Silver er på en erverdig vei

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Jeg sliter også med å bli kvitt søtsuget. Men istedet for å gå på en sprekk som jeg angrer på i ukevis etterpå, lager jeg meg noe godt av dessertene fra oppskriftsforumet! Det stopper kanskje vekten min en liten stund, men jeg går i hvertfall ikke opp, og holder meg i ketose! Og jeg synes sukkerfri sjokolade er akkurat like god som vanlig sjokolade! Men det er visst bare meg, da..

__________________


Silver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 16:38   #8
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen, så fyser jeg ikke på noe som helst. Noen dager med for lite fett så begynner søtsuget å gjøre seg gjeldene.
Er det noen andre matvarer du får i deg som har søtningsmidler? Husk å sjekke varedeklarasjonene.

Hei! jeg har samme erfaring som arnakristin kjør på med meierismør!! og få i deg nok fett.. så forsvinner forhåpentligvis søtsuget ditt

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 16:41   #9
Susi87
Nytt Medlem
 
Susi87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 9
Susi87 er på en erverdig vei

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Du kan jo prøve å lage disse ostechipsene som er her inne.. Drikk mye vann så føler du at du ikke orker noe heller... Det gjør jeg Noen ganger kan man bli søtsugen eller sulten også er det bare vann kroppen vil ha... Verdt et forsøk... Også spis krom..

__________________



Det begynner å gå nedover
Susi87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 17:19   #10
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

kansje du burde unne deg noe?

lavkarbo gelé av gelatinpulver,vann,og funsaft.. det er godt! kansje med litt krem på toppen? dette spiste jeg som dessert idag

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 17:22   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

mer fett
hjelper stortsett alltid mot søtsug

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 17:58   #12
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Fett! Helt klart lurt hvis man har suget...heller enn å trigge det med noe "nesten" søtt...

Bra at du er så bevisst på det! Da kan DU ta kontroll og ikke suget ditt...

Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:31   #13
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Fett hjelper dessverre ikke, jeg har prøvd hele dagen og er nå overmett og litt kvalm. Akkurat nå finnes det ikke en ketolysevennlig matvare jeg har lyst på.

Ender nok opp med noe søtstoff i løpet av kvelden. Selv om det er som å tisse på seg for å bli varm, etter hva jeg forstår...

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:34   #14
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Opprinnelig lagt inn av Susi87, her.

Du kan jo prøve å lage disse ostechipsene som er her inne.. Drikk mye vann så føler du at du ikke orker noe heller... Det gjør jeg Noen ganger kan man bli søtsugen eller sulten også er det bare vann kroppen vil ha... Verdt et forsøk... Også spis krom..

Takk for råd. Har dessverre ikke mikrobølgeovn, så de chipsene får jeg ikke til. Drikker farris og det er jo alltids noe.

Det sitter nok mye i hodet, dette her. Jeg er sliten, urolig for noe som skal skje i livet mitt og har mensen. Hadde jeg ikke vært på slankern, hadde jeg ligget på sofaen og stappet i meg sjokolade. Når jeg ikke kan det, har jeg liksom ingen måte å trøste meg selv.

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:48   #15
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Opprinnelig lagt inn av Novisa, her.

Takk for råd. Har dessverre ikke mikrobølgeovn, så de chipsene får jeg ikke til. Drikker farris og det er jo alltids noe.

Det sitter nok mye i hodet, dette her. Jeg er sliten, urolig for noe som skal skje i livet mitt og har mensen. Hadde jeg ikke vært på slankern, hadde jeg ligget på sofaen og stappet i meg sjokolade. Når jeg ikke kan det, har jeg liksom ingen måte å trøste meg selv.

ostachips i ovnen på bakepapir 200°C

ta de ut når de har sluttet og bobble

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:38   #16
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Hei

Det er vel som alle sier her inne, spis mer fett, krom tabeletter. Jeg merker selv at når mensen er på vei så er jeg veldig fysen på noe søtt, men også hvis jeg er trett og sliten da er det ekstra ille. Prøv å få nok søvn, drikk masse vann og kom deg ut i frisk luft. Men jeg kjenner meg så absolutt igjen, har hatt en slik dag i dag og ikke klart å holde meg Spiser boller og lignende som egentlig bare blir til en deig i munnen og ligger tungt i magen
Lykke til i allefall

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 17:51   #17
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Opprinnelig lagt inn av Novisa, her.

Fett hjelper dessverre ikke, jeg har prøvd hele dagen og er nå overmett og litt kvalm. Akkurat nå finnes det ikke en ketolysevennlig matvare jeg har lyst på.

Ender nok opp med noe søtstoff i løpet av kvelden. Selv om det er som å tisse på seg for å bli varm, etter hva jeg forstår...

Du kan jo forsøke lavkarbosjokolade fra Russel Stover - det er jo ikke alle som får mer søtsug av dem.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 18:37   #18
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Opprinnelig lagt inn av Novisa, her.

Det sitter nok mye i hodet, dette her. Jeg er sliten, urolig for noe som skal skje i livet mitt og har mensen. Hadde jeg ikke vært på slankern, hadde jeg ligget på sofaen og stappet i meg sjokolade. Når jeg ikke kan det, har jeg liksom ingen måte å trøste meg selv.

Trenger egentlig å trøste deg litt du?

Da er det jo det de fleste av os er vant til å gjøre...trøste seg med noe søtt?
Jeg er i allefall sånn i perioder at jeg syns jeg trenger å trøste meg med noe søtt...kanskje det er et mønster som må brytes?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:17   #19
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå?

Det gir seg.. jeg ble også slik i "begynnelsen". Men heldigvis så har det gitt seg nå. Jeg tilbake der jeg var før jeg begynte på ketolysekuren. Søtt er ikke noe for meg.. Men surt der i mot.. det frister så å spise noe sure godteri. Men jeg har holdt meg til nå..

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør du da?! (Ang. søtsug og humør) Momsa Ketolysekuren 19 10-07-08 22:46
Hjelp - søtsug Sina Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 09-11-07 21:56
Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå? Lollypop! Ketolysekuren 38 16-09-07 19:48
Tips mot søtsug Dorothy Artikler 2 17-07-06 21:34
Hypnose for søtsug MHM Fysisk og mental helse 2 20-01-05 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no