Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva drikker du?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-04, 20:18   #1
Neptun-86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 11
Neptun-86 er ny på veien
Question

Hva drikker du?

Hva drikker du vanligvis om dagen?
Jeg selv drikker Farris, og av og til vann med reseptfri C- vitamin tablett i.
(Grunnen til at jeg drikker farris i steden for vanlig vann, er at det er en erstatming for brus, siden farris inneholder kullsyre.)

Neptun-86 er avlogget   Svar med sitat
Gammel 17-05-04, 20:36   #2
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Jeg drikker Farris, Pepsi Max og masse kaffe.
Vann er jeg ikke særlig glad i...

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-05-04, 21:04   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg drikker vann med og uten presset sitron i, og urte-te (Kamille og Rooibos rød te).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-05-04, 22:05   #4
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Jeg er glad i vann, og prøver å få i meg 2 liter om dagen.


MEN; uansett hvor mye aspartam gir meg vondt i magen, og sikkert er skummelt på mange andre vis, så er det UAKTUELT å slutte med light-brus!!

UAKTUELT, sier jeg!!

Det er min eneste (...... ) last, og den vil jeg ha i fred!

(Ja, ok, så bruker jeg for mye penger på ukeblader også, da! Men DA har jeg ikke flere laster!


....bortsett fra en tendens til å ignorere støvdotter....)


....og en aldri så liten tendens til å hoppe over trening...

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-04, 23:22   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Vann!

Også hender det at jeg drikker cola light 0-2 ganger i uken

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-05-04, 07:38   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

vann, vann, vann, vann, vann, vann, VANN

med en liten sitronskive i ........

ca. 3-4 liter til dagen, noen ganger mer, noe ganger mindre....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-05-04, 07:38   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

...... og av og til et glass hvitvin, - eller rødvin..... eller en kopp te,

men mest vann............

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-05-04, 09:29   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Drikker noen glass lettbrus daglig, men har kuttet ned altså.
Ellers har jeg et godt tips:

Skjær en sitron i skiver, del skivene i to så det blir halvmåner, og frys dem ned. Bruk dem som isbiter. nam nam.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-05-04, 09:40   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Og jeg drikker: Vann, vann VANN m/ og uten sitronskiver. Et glas tørr hvitvin eller rødvin i ny og ne. Farris og kaffe (Kan jo ikke late som jeg ikke gjør det )

Dett var dett

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-05-04, 10:36   #10
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Drikker vann og fun light.Lightbrusen har jeg klart å kutte ut.Saft går det endel av når vannet smaker for jævlig,og siden jeg ikke er stinn av gryn så jeg kjøper kun vann når det er kokevarsel.Vann med sitron og appelsinskiver i er godt! Ellers drikker jeg kaffe kanskje 4ganger i måneden,så det er ikke en stor last.Tvert i mot,den åpner mine "kanaler"...

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 15:31   #11
Zylvanity
Nytt Medlem
 
Zylvanity sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Moss
Innlegg: 3
Zylvanity er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker du?

Jeg er også kjempefersk på dette området, meldte meg inn her i går kveld og har ikke begynt på noen kur enda. Suger til meg all kunnskap jeg kommer over. Så rådene mine under har ikke tilknytning til noen kur - det er hva jeg gjør og passer det i din kur er jo det bra, eller hva!?

VANN -
Jeg drikker et stort glass vann om morgenen for å skylle ned tablettene. Drikker også for lite vann, særlig om vinteren. De fleste har vel hørt om at det er friskt med en sitronskive i vannet, men har noen prøvd med agurkskiver i tillegg!? Det er bare RÅGODT! Eller SITRON-ISBITER om sommeren; skjær en sitron i skiver og legger i brødposer i fryser'n.(ha gjerne plastmellomlegspapir mellom så de ikke fryser fast i hverandre) Disse har du oppi vannglasset eller vannmugga sammen med et par tykke agurkskiver - bedre enn noe brus!!

TE -
Ellers har jeg kommet til at jeg drikker ALTFOR mye te hver dag, brun te og når jeg så hva den gjør med den hvite emaljen inne i koppen har jeg så smått gått over til mer og mer grønn og hvit te. Jeg bruker ikke sukker (candida problem) men bruker Stevia. Det har tatt meg litt tid å venne meg til måleenheten, ettersom Stevia er 300 ganger søtere enn sukker. Men den er til gjengjeld uten kalorier, motvirker karies, overvekt og diabetes type 2.


Planten Stevia rebaudiana
Japanerne har gått sine egne veier for å få bukt med den helsetrusselen sukkeret forårsaker. De har siden 1970-tallet tatt i bruk en grønn plante ved navn Stevia rebaudiana, også kalt bare stevia. Stevia innholder et søtt stoff som blir kalt steviosid. Steviosid er ca. 300 ganger søtere enn sukker. Det er uten kallorier, det motvirker karies, overvekt og diabetes type 2. Stevia har også vært brukt som søtningsmiddel av urbefolkningen i søramerika i over 1500 år.

Folkeaksjonen for Stevia: http://www.stevia.no/fokeaksjon_for_stevia2.htm

ANNET -
Drikker jeg juice en sjelden gang, sørger jeg for at den er 101% ekte, uten tilsatt noe som helst. Det dreier seg om SMAKSVANER. Å bytte ut en dårlig vane med en god en - at the end of the day ir's YOU who gain from it!!

Ellers så lurer jeg på RISMELK og HAVREMELK i forhold til Ketolyse og Lavkarbo!?


Sist redigert av Zylvanity : 02-05-08 kl 15:39. Årsak: Fontkoder som vistes, samt deler av innlegget hadde falt ut.
Zylvanity er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Ketolyse og sunn fornuft :smile: Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:52   #12
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hva drikker du?

Drikker vann, vann, vann.. uten noe oppi..
Merker at jeg misliker å drikke noe annet til maten, det forandrer hvordan jeg oppfatter maten, best med kun vann!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 20:12   #13
AnetteS
Medlem
 
AnetteS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Asker
Alder: 40
Innlegg: 266
AnetteS har en fantastisk aura rundt segAnetteS har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva drikker du?

Vann, Farris og Pepsi max (disse 3 i stigende rekkefølge)

__________________
-Anette-

*Journalen min*



AnetteS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 20:40   #14
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Hva drikker du?

Jeg drikker vann, te og cola light.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 21:00   #15
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hva drikker du?

Jeg eeeelsker vann og har alltid gjort det. Drikker det til alle måltider hele uken.

Av og til så drikker jeg sukkerfri brus da

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 17:05   #16
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.388
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Hva drikker du?

Jeg drikker MASSE vann, grønn te, kaffe på jobb, og litt pepsi max eller cola light her og der

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 19:21   #17
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hva drikker du?

Vann og cola light

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva bruker dere sjokoladesirup og karamellsirup til?? Iset Atkins kosthold 7 19-07-06 12:51
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01
Hva er dette med dårlig oversettelse av boka? Zoë Atkins kosthold 6 19-04-04 11:21
Hva skjer a'? Anne Generell diskusjon 6 01-04-04 14:53
Mye godt pålegg uten carb. - men på hva? rsy Induksjonen 2 10-02-04 14:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no