Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp! Ute av ketose!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-11, 09:16   #1
rst024
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 19
rst024 er på en erverdig vei
Exclamation

Hjelp! Ute av ketose!

Nå skjønner jeg ingenting. Plutselig var jeg ute av ketose etter tredje måltid igår. Jeg trodde kanskje jeg hadde drukket så mye at jeg ikke fikk utslag på stixen, men det viste seg å ikke være tilfellet. Jeg tror kanskje fetaosten er en mulig synder, for jeg mener jeg ikke har spist det siden jeg begynte på ketose og det spiste jeg igår. Men jeg skjønner ikke hvordan det kan kaste meg UT av ketose? Jeg skjønner vekt stagnasjon, men..

Evt. lurer jeg på om det kan ha vært at jeg har spist for mye proteiner? Jeg lå ikke noe høyere igår enn normalt, tvert imot.. Men kan kanskje for mye proteiner over lengre tid kaste deg ut av ketose? Slik at kroppen bryter ned overflødig proteiner til glukose eller noe sånt?

rst024 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 09:26   #2
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Hvor lenge etter måltidet testet du da? Husket du å vente to timer?

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 09:42   #3
rst024
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 19
rst024 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Opprinnelig lagt inn av -Cilia-, her.

Hvor lenge etter måltidet testet du da? Husket du å vente to timer?

Jada, tror det var nærmere tre timer etter.

rst024 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 10:06   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Om du er kvinne så kan til dømes mensen gjere at ein ikkje får utslag, visst. Ikkje stress med det, eventuelt test i kveld igjen, og hald fram som du har gjort.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:24   #5
rst024
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 19
rst024 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Om du er kvinne så kan til dømes mensen gjere at ein ikkje får utslag, visst. Ikkje stress med det, eventuelt test i kveld igjen, og hald fram som du har gjort.

Når du nevner det så har jeg faktisk mensen for øyeblikket. Men den har jeg hatt siden begynnelsen av forrige uke da, så burde ikke jeg være ute av ketose for lenge siden? Stresser ikke, vil bare finne ut hva jeg har gjort galt

rst024 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:27   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Opprinnelig lagt inn av rst024, her.

Når du nevner det så har jeg faktisk mensen for øyeblikket. Men den har jeg hatt siden begynnelsen av forrige uke da, så burde ikke jeg være ute av ketose for lenge siden? Stresser ikke, vil bare finne ut hva jeg har gjort galt


Er ikkje sikkert du har gjort noko gale i det heile tatt. Ein kan vere i ketose utan at det gir utslag på stixen.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 12:28   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Var det mye fett i det måltidet før du målte?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 13:55   #8
rst024
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 19
rst024 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Var det mye fett i det måltidet før du målte?

Måltidet bestod av 3,5g karbo, 50g protein og 40,5g fett. Det var lunsjen bestående av kylling, fetaost, salat og agurk.

rst024 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 14:22   #9
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Jeg hopper inn å ut av ketose uten å spise for mye KH De sier at det ikke spiller noen rolle, flere som ikke får utslag med som er i ketose

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 15:23   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Opprinnelig lagt inn av rst024, her.

Måltidet bestod av 3,5g karbo, 50g protein og 40,5g fett. Det var lunsjen bestående av kylling, fetaost, salat og agurk.

En del fett i måltidet før du måler kan vise mindre ketoner i urinen såvidt jeg husker Ikke stress med ketosestixen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 17:39   #11
rst024
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 19
rst024 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Ute av ketose!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

En del fett i måltidet før du måler kan vise mindre ketoner i urinen såvidt jeg husker Ikke stress med ketosestixen

Jeg stresser igrunnen ikke, men fant ut at jeg er tilbake i ketose nå pga. en intens hodepine Jeg vil bare finne en eventuell synder dersom noe er galt, men det er vel gjerne heller mer knyttet til vektstagnering. Men kan mye proteiner ha innvirkning på ketosen tror du?

rst024 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose og ketostix - hjelp! thesa Generell diskusjon 3 18-03-11 12:28
HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose? Liiiz Ketolysekuren 9 31-10-07 17:32
ketose og ms???torkil hjelp syl Lavkarbo generelt 1 21-10-05 13:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no