Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stagnert og trenger hjelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-13, 09:13   #1
sillygoldie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 6
sillygoldie er på en erverdig vei

Stagnert og trenger hjelp

nå trenger jeg hjelp til hva jeg gjør galt!
jeg har tidligere spist lavkarbo med gode resultater, men nå har jeg stagnert og det frustrerer meg veldig.
jeg er 28 år, 172 høy og veier 67 kg, så jeg vet at på vekten er der ikke så mye å si. men jeg har en fettprosent på ca 30%, og det er mye. jeg er innvendig overvektig, og det vil jeg gjøre noe med.
jeg spiser 4 måltider til dagen. frokost, lunsj, middag og kvelds, og jeg vil ikke tro at jeg spiser for mye, det er helt normale mengder.
men i helgene skeier jeg ut, og av og til kanskje litt for mye. kan dette være grunnen til at alt stopper opp?
jeg trener en del. noe styrke og har nå begynt med en del cardio.
den siste måneden har vekta stått helt stille, og centimeter målene har ikke rørt seg, og enda verre, gått opp noen steder.
jeg trodde jeg gjorde alt rett, men tydeligvis ikke. noen som har noen tips og råd og hvordan jeg skal få gang på det igjen?
på forhånd takk! jeg er virkelig frustrert nå... :/

sillygoldie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 09:23   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stagnert og trenger hjelp.

Sitat:

men i helgene skeier jeg ut, og av og til kanskje litt for mye. kan dette være grunnen til at alt stopper opp?

Tror nok svaret ligger her

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 10:15   #3
sillygoldie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 6
sillygoldie er på en erverdig vei

Sv: Stagnert og trenger hjelp.

Mulig jeg ikke er helt inni akuratt den delen. Så viss jeg vil ha skikkelige resultater på det siste, vanskelige fettet, så må jeg holde meg til kostholdet i helgene også? Ingen utskeielser? Eller er det lov med litt 70% sjokolade og andre lavkarbo produkter? Jeg ble noe forvirret etter å ha spist magee lavkarbo når jeg trente mer styrke. Da MÅTTE jeg ha oppkarbingsdager for at det skulle funke o.l. Det var både forvirrende og slitsomt. så ingen sånne dager på lchf? Og minst mulig utskeielser?

sillygoldie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 11:43   #4
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Stagnert og trenger hjelp.

Opprinnelig lagt inn av sillygoldie, her.

Mulig jeg ikke er helt inni akuratt den delen. Så viss jeg vil ha skikkelige resultater på det siste, vanskelige fettet, så må jeg holde meg til kostholdet i helgene også? Ingen utskeielser? Eller er det lov med litt 70% sjokolade og andre lavkarbo produkter? Jeg ble noe forvirret etter å ha spist magee lavkarbo når jeg trente mer styrke. Da MÅTTE jeg ha oppkarbingsdager for at det skulle funke o.l. Det var både forvirrende og slitsomt. så ingen sånne dager på lchf? Og minst mulig utskeielser?

Hva skeier du ut med da? Vanlig høykarbo snop eller lavkarbo snop?
Hold deg til mørk sjokolade i helgene og nøtter, baconsvor om du skal ha noe godt å spise.
Jeg skeia ut hver helg med snop, og gikk ikke ned ett gram og det sier seg selv hvorfor:P

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 17:14   #5
sillygoldie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 6
sillygoldie er på en erverdig vei

Sv: Stagnert og trenger hjelp.

Jeg skeier ut med høykarbo snop. Som sagt så ble det noe forvirring etter at jeg spiste et snnet kosthold hvor det var påkrevd å hatt en utskeielses dag i uka for å holde på forbrenningen og ikke stagnere. det funker derimot dårlig på meg. så ingen "spisedager" på lchf for å holde systemet igang? Heller "utskeielser" me lavkarbo godt?
Nå skal jeg virkelig prøve det å se hvordan det går

sillygoldie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 23:38   #6
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Stagnert og trenger hjelp.

Opprinnelig lagt inn av sillygoldie, her.

Jeg skeier ut med høykarbo snop. Som sagt så ble det noe forvirring etter at jeg spiste et snnet kosthold hvor det var påkrevd å hatt en utskeielses dag i uka for å holde på forbrenningen og ikke stagnere. det funker derimot dårlig på meg. så ingen "spisedager" på lchf for å holde systemet igang? Heller "utskeielser" me lavkarbo godt?
Nå skal jeg virkelig prøve det å se hvordan det går

Heller lavkarbo snop ja!

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 11:29   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Stagnert og trenger hjelp

Å bryte opp med høykarbo på lchf virker mot sin hensikt. Skikkelig fettforbrenning på lavkarbo tar ukesvis å få igang, og du mer eller mindre resetter hele prosessen hver gang du skeier ut.. :/ Det aller beste er å ligge unna alt av utskeielser, da det ofte er slike at mye vil ha mer, og kunstig søtning kan trigge søtsug.

Meh åh, så lett det er å *si* slikt

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 15:34   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Stagnert og trenger hjelp

Hvordan klarer du å ha en BMI på 22, trene flere ganger i uken og likevel ha en fettprosent på 30? Synes dette høres ut som en bortimot umulig situasjon.

Høykarbo i helgene og lavkarbo i ukene er ikke lurt. Hvis du får for lite karbo på ditt vanlige kosthold til å fungere bør du heller justere litt opp på det daglige og holde deg til dette kostholdet også i helgene. Da vil du nok kanskje se resultater. Jeg sier kanskje, du er tross alt midt på "normalvektig" skalaen så det er slett ikke sikkert at kroppen din er enig i at du skal ytterligere ned i vekt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 16:37   #9
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Stagnert og trenger hjelp

Det er de siste kiloene som volder den største frustrasjonen hos de fleste virker det som Selv har jeg slått meg til ro med en fettprosent på 25-27 - normalen for damer er mellom 20 og 30. Dette gir meg en bmi på 24-ish, og jeg oppfattes av de fleste som normalt slank. Når det gjelder utskeielser sparer jeg disse til den dagen (de dagene) i måneden hvor sjokolade er nødvendig for å overleve Jeg har altså ikke en dag eller to i uka, men en dag eller to i måneden. Og da forsøker jeg så langt jeg greier å holde meg til lavkarbosnop/-kaker. Jeg spiser også mer mat disse dagene. Dette er et bevisst valg for å gjøre hverdagen levelig - man blir hverken slank eller fornøyd av å nekte seg ALT - HELE tiden. Men jeg tror det er viktig å sette noen regler for seg selv, gjerne noen som gjør at konsekvensene ikke blir så leie. Da er det mye lettere å gå videre med det gode kostholdet etterpå, uten et ras av dårlig samvittighet.

Nå lager jeg ofte noe ekstra godt i helgene - men da snakker vi mer langtidsstilberedt middag, eller annen mat jeg ikke har tid til å lage i ukedagene. Men ordentlig mat altså, ikke snop

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar

Emneord
lchf, stagnere


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har stagnert litt... MonicaG Lavkarbo generelt 6 23-06-12 12:21
Ketodiett har stagnert etter 3 uker Creasy Lavkarbo generelt 6 30-03-11 17:13
Stagnert Stam Ketolysekuren 6 09-04-10 22:27
Stagnert evolusjon? Summer Livets lyse side 1 22-06-06 19:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no