Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Metformin

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-09, 19:56   #1
beginner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: stavanger
Alder: 42
Innlegg: 15
beginner er på en erverdig vei

Metformin

Noen som har erfaring med ketolyse og bruk av metformin?Begynte igår på disse tablettene, og føler meg kvalm når jeg spiser eller rett etter at jeg har spist og noen ganger over lengre periode. det står at jeg ikke må være i ketose, men vil jo ikke gå vekk fra kuren trenger virkelig å komme ned i vekt, og dette er eneste kuren som har virket for meg. Har fått disse for å få litt hjelp til å bli gravid i sammen med pergotime og primolutt.
Noen som kan hjelpe??

beginner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av alt Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:00   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Flytter denne fra oppskrifter til ketolyseforumet

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:31   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Metformin

Kanskje sende en mail til Dr. Torkil?
Har dessverre ikke noe godt svar til deg.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:41   #4
beginner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: stavanger
Alder: 42
Innlegg: 15
beginner er på en erverdig vei

Sv: Metformin

Takk iallefall skal sende den til Torkil

beginner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av alt Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:14   #5
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av beginner, her.

Noen som har erfaring med ketolyse og bruk av metformin?Begynte igår på disse tablettene, og føler meg kvalm når jeg spiser eller rett etter at jeg har spist og noen ganger over lengre periode. det står at jeg ikke må være i ketose, men vil jo ikke gå vekk fra kuren trenger virkelig å komme ned i vekt, og dette er eneste kuren som har virket for meg. Har fått disse for å få litt hjelp til å bli gravid i sammen med pergotime og primolutt.
Noen som kan hjelpe??

Hvor står det at du ikke må være i ketose?

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:18   #6
beginner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: stavanger
Alder: 42
Innlegg: 15
beginner er på en erverdig vei

Sv: Metformin

leste det på nettet da jeg søkte på tablettene. huske ikke hvor, derfor jeg spør

beginner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av alt Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:21   #7
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av beginner, her.

leste det på nettet da jeg søkte på tablettene. huske ikke hvor, derfor jeg spør

Ok. har også tablettene skjønner du, men hadde ikke fått dette med meg.. Kan du ikke legge ut svaret (eller sende meg PM) du får fra Torkil?

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:40   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Jeg har gått på ketolyse i to økter fra januar i fjor, er i gang igjen nå og har hele tiden brukt metformin.
Legen min syns det er kjempebra og har ingen innvendigner!

Jeg blir kvalm og får løs mage om jeg tar metformin uten å ha spist først!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:42   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

I følge Felleskatalogen er kvalme en vanlig bivirkning av Primolut og Pergotime!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:43   #10
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Jeg har brukt metformin siden mars 2008. Gikk ikke på ketolyse, men eurodiett - og der er man også i ketose. Det gjør ikke noe etter som jeg har forstått! Metformin får insulinet ditt til å virke. Jeg prøvede først uten metformin på lavkarbo, men det gikk veldig tregt. Så begynte jeg på metformin, og gikk mye raskere ned. har tilsammen gått ned 18 kg.
Da jeg begynte med metformin var jeg kvalm jeg også. Og fikk litt løs mage. men det gikk raskt over - og nå merker jeg ingen ting av metforminen.
kan også fortelle at jeg ble gravid før jul - uten å prøve å bli gravid engang- så lykke til!
hvis du søker på metformin her på formet vil du finne masse informasjon om folks erfaringer med bruken.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:46   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Man skal ikke være i ketose og bruke metformin om man bruker andre typer antidiabetika eller har melkesyreacidose, sier Felleskatalogen.
Det er i hvert fall sånn jeg forstår det som står.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:02   #12
beginner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: stavanger
Alder: 42
Innlegg: 15
beginner er på en erverdig vei

Sv: Metformin

Takk alle sammen, får håpe det hjelper på både vekt og graviditet får bare la kvalmen være, men skal legge ut hva torkil og svarer. så skal jeg lese det jeg kommer over. gratulere Vibeke40, kjempe kjekt for deg, får håpe det går sånn for meg og

beginner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av alt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Metformin cilemora PCOS og karbohydratkontroll 19 09-11-07 19:26
Metformin Enid PCOS og karbohydratkontroll 109 01-11-06 12:13
Metformin kals Spørsmål og svar 4 08-08-06 23:16
Metformin MariaMagdalena PCOS og karbohydratkontroll 14 25-05-06 17:25
Metformin Albertine PCOS og karbohydratkontroll 4 27-08-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no