Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-08, 13:20   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Kokosnøttmel. Noen som har prøvd? Dette høres jo helt fantastisk ut, kan visst erstatte hvetemel i nær sagt hva som helst, og det virker ikke som om det har noen utpreget kokossmak heller? Jeg ble ledet til den siden fra en amerikansk blogg, der bloggeren skrev at han aldri hadde funnet igjen noen god erstatning for sin mors brownies, før han fant dette melet. Da ble browniesene som ordentlige brownies, og han/hun hadde også laget pizza med dette melet som smakte omtrent som vanlig pizza.

Interesting ...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:35   #2
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Fantastisk! Dette vil jeg prøve....... så jeg lurer på det samme som deg

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 16:11   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Får man kjøpt dette noe sted her hjemme?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 19:34   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Jeg var på jakt etter kokosnøttmel i Oslo etter å ha lest et eller annet sted på denne siden: http://bradager.net/ at det skal være mulig å få tak i det i Oslo, men fant det dessverre aldri.

Hvis noen bestemmer seg for å bestille, så si ifra hvor fra. Har egentlig planlagt å bestille det lenge, men var så dyr porto der jeg skulle bestille fra sist at det var bare å glemme.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 23:42   #5
Kendra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 2
Kendra er på en erverdig vei

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Hei

Jeg har ikke prøvd kokosnøttmel enda, men jeg fant denne norske siden for å bestille det:

http://www.vitavalens.no/shop.asp?p=44996200


Også fant jeg disse oppskriftene hvor man har brukt det:

http://www.cheeseslave.com/2009/02/1...coconut-flour/

http://healthyindulgences.blogspot.c...t-muffins.html (<-- denne skal jeg så prøve!)

Kendra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med tips fra Dr. Mark Hyman og Ori Hofmekler Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 20:46   #6
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Stilig næringsinnhold i den. Den inneholder totalt 131.8 (fiber, protein, karbohydrater og fett) Gram pr. 100 gram. Dette får meg til å lure på om Fiberet er medregnet i Antall karbohydrater.. Hvis så ikke er tilfellet, vil jeg si at karbohydratinnholdet er i høyeste laget til at nyheten er fantastisk. Når det er sagt tror jeg at vi kan trekke fra fiberinnholdet på totalinnholdet av karbohydrater... Kunne vært kjekt å finne ut.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 22:49   #7
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Fant flg. om kokos mel:

Coconut Flour
It has around sixteen grams of carbs with almost eleven of those grams being fiber, giving a net carb count of between five and six. It's also hypoallergenic and gluten free.

En annen side viste omtrent det samme:
For example, coconut flour has 16 grams of carbohydrates per cup, with about 11 grams coming from fiber. That makes the net carbohydrate count for a cup of coconut flour around 5 carbs.
I USA har de innført en målekopp (cup). Denne brukes i alle oppskrifter fra der. Tilsvarer ca 2,4 dl. Så i de oppskrifter der dette står brukes det dette målet.

Det finnes endel oppskrifter på brød og kaker, både kokosmel i tillegg til annen mel eller en kan bruke ren kokosmel, men da må en tilsette ett egg pr ounce (lurer på om ikke det er ca 30 gram).

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 00:38   #8
*Marianne
Juniormedlem
 
*Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 27
*Marianne er på en erverdig vei

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Men det er jo utrolig dyrt da!
Er jo samme som når jeg så på soyaprotein som kosta 300kr for 2 kg, dette er 150kr for 1kg. Kjøper dere virkelig dette for å kjøpe brød og pizza?
Har dere råd til så dyr "kos"?
Selv om jeg synes det virker spennende, og hadde vært morsomt å prøve...

__________________



*Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonish Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 02:06   #9
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.451
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Jeg er veldig glad i kokos

Ingen som har prøvt enda?

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 18:34   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av *Marianne, her.

Men det er jo utrolig dyrt da!
Er jo samme som når jeg så på soyaprotein som kosta 300kr for 2 kg, dette er 150kr for 1kg. Kjøper dere virkelig dette for å kjøpe brød og pizza?
Har dere råd til så dyr "kos"?
Selv om jeg synes det virker spennende, og hadde vært morsomt å prøve...

Man bruker jo stort sett ikke de samme mengdene som ved vanlig bakst da. Til vanlig brød bruker jeg feks. 1 kg mel, til lavkarbobrød går det kanskje 2-3 dl soyaprotein, ofte mindre. Og man spiser mindre av det enn vanlig brød, samt at man kanskje ikke gir det samme brødet til hele familien.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 10:23   #11
MissOppfattet :-)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
MissOppfattet :-) er på en erverdig vei

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Jippi jeg har også stusset over pris på kokosmel men prøvde meg på den lokale indiskebutikken på Grorud og der har de 1 kilos poser til 34.90 :-D
6.4 karbs pr 100 gr er jo nydelig da :-D

MissOppfattet :-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke bestemt Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 00:00   #12
lille.ellevill
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 2
lille.ellevill er på en erverdig vei

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av MissOppfattet :-), her.

Jippi jeg har også stusset over pris på kokosmel men prøvde meg på den lokale indiskebutikken på Grorud og der har de 1 kilos poser til 34.90 :-D
6.4 karbs pr 100 gr er jo nydelig da :-D


Hva heter den butikken? adresse?

lille.ellevill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 07:08   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av lille.ellevill, her.

Hva heter den butikken? adresse?

Denne tråden er 4 år gammel, det er en stor ulighet for at MissOppfattet ikke svarer. Hun har et innlegg og har sannsynligvis ikke vært her siden den dagen hun skrev innlegget.

Jeg syne ikke det er så veldig dyrt å kjøpe på helsekost( bare pass på å ikke kjøpe kokosmasse da, for på dansk heter den kokosmel), en pose varer jo i en halv evighet. Jeg kjøpte vel en pose i sommer, har igjen mye.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 09:31   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av lille.ellevill, her.

Hva heter den butikken? adresse?

Jeg går ut fra at du bor i Oslo?! Alle Sunkoster jeg har vært innom selger kokosmel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:26   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Forøvrig ligger innvandrerbutikken på Grorud ved t-baneinngangen Men dette var jo i 2009, så ikke sikkert de selger så billig kokosmel fortsatt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:27   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Kokosmel er vel den minst fantastiske melerstatningen som finnes.. Synes jeg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:18   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kokosmel er vel den minst fantastiske melerstatningen som finnes.. Synes jeg.

Jeg er enig når det kommer til søtbakst. Blir rett og slett litt for kvalmende. Men i salte ting funker det, overraskende nok, veldig bra.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 22:38   #18
lille.ellevill
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 2
lille.ellevill er på en erverdig vei

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Forøvrig ligger innvandrerbutikken på Grorud ved t-baneinngangen Men dette var jo i 2009, så ikke sikkert de selger så billig kokosmel fortsatt

Okei hahaha, jeg så ikke på datoen på denne tråden. jaja håper det er like billig der nå

lille.ellevill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 07:40   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd?

Opprinnelig lagt inn av lille.ellevill, her.

Okei hahaha, jeg så ikke på datoen på denne tråden. jaja håper det er like billig der nå

Hei - jeg tror du må være forberedt på at det kokosmelet som selges på sånne sjapper ikke er det samme som kokosmelet som kommer fra helsekost. Det man finner på innvandrersjappene er malt kokosmasse, om jeg ikke husker helt feil - så det har ganske andre bakeegenskaper enn det "ekte" kokosmelet. Jeg ville kjøpt på helsekost, altså - og det er virkelig superdrøyt i bruk, så prisen er ikke så gal, alt i alt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har prøvd Acomplia? Tulla 81 Ketolysekuren 7 20-08-09 22:09
Noen som har prøvd pinnekjøtt? quebec Ketolysekuren 19 29-06-08 14:11
Kokosnøtt Lindabtn Ketolysekuren 5 24-10-07 21:13
Noen her som har prøvd 5-htp ...? Borealis Kosttilskudd 22 22-03-07 19:46
In Zone - noen som har prøvd? turid Kosttilskudd 17 19-05-04 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no