Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Hvorfor slettes ikke innlegg?

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-11, 21:03   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Hvorfor slettes ikke innlegg?

Enkelte tråder blir rett og slett ufyselige, men det er sjeldent jeg ser at noe slettes. Hvorfor? Hva er årsaken til at man velger å la trådene bli stående slik?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49808&page=3 <- eksempel

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 21:41   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Hva mener du er feil med de trådene?¨
Jeg har skummet gjennom, og er ikke helt sikker på om jeg fant noe "støtende"?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:13   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Dersom du leser innlegg du mener bryter mot forumreglene, feks person angrep, så får du rapportere de.

Jeg ser at innlegg stadig blir slettet. Krangling må være lov, så lenge det ikke går på dirkete personangrep eller bryter mot andre regler.

Men det er en fin ting å huske på at det skrevne ord gjerne slår hardere enn det man sier direkte, fordi ting kan så fort misforståes.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:15   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.


Men det er en fin ting å huske på at det skrevne ord gjerne slår hardere enn det man sier direkte, fordi ting kan så fort misforståes.

Tror det ligger mye i det, ikkeminst at man kan lese det samme ulikt.

Om TS synes det blir for mye avsporing i egen tråd, kunne dte kanskje være en idè om vedkommende fikk moderatorhjelp til å rydde i trådene?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:34   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Vi har en høy terskel for å slette. Men innlegg sletter og medlemmer fjernes når det er behov for det. Det er viktig med selvjustis her inne. At medlemmene i stor grad ordner opp seg imellom. Også blander vi oss når det går helt over stokk og stein. (noe det definitivt har gjort i det siste)

Krasse formuleringer kvalifiserer ikke til sletting sånn helt uten videre.

Men flott at dere rapporterer, så får vi det med oss og følger med! Fortsett med det

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:36   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Tror det ligger mye i det, ikkeminst at man kan lese det samme ulikt.

Om TS synes det blir for mye avsporing i egen tråd, kunne dte kanskje være en idè om vedkommende fikk moderatorhjelp til å rydde i trådene?

Om trådstarter ønsker det, så er det bare å gi beskjed. Men først og fremst gi beskjed i tråden om at det er avsporing

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:39   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Jeg er litt enig med Peppa Gris faktisk. Det er altfor mange tråder som sklir ut i bare argumentasjon og hvor medlemmer drar med seg erfaringer fra andre tråder og går videre med noe som kan minne om kverulering og er direkte frekke med hverandre. I tillegg er det en rekke medlemmer som tydeligvis IKKE er her for å hente og dele informasjon, men for å provosere. Og de gjør det til gangs, enten ved at de ødelegger de fleste tråder med unødvendige meldinger som ikke er til for å opplyse saken, eller de er ganske så krasse i sine svar. Selv orker jeg knapt åpne innlegg lenger, synes de fleste trådene bare sklir vekk i sanden.
I nevnte tråd som jeg bare kikke kjapt på, kan det jo være av stor interesse å diskutere om mettet fett er farlig eller ei. Men her ender tråden med skittkasting om enkeltmedlemmers kosthold på en ufyselig måte må jeg si. Om medlemmer velger en annen retning enn deg, så argumenter imot uten å være ufin!
Og til dere som ikke har noe å si, bare slenger ut noe vås som ikke har noe med saken å gjøre, hvorfor? Vi har alle et ansvar for dette forumet, og vi har et ansver overfor hverandre, eller?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:45   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg er litt enig med Peppa Gris faktisk. Det er altfor mange tråder som sklir ut i bare argumentasjon og hvor medlemmer drar med seg erfaringer fra andre tråder og går videre med noe som kan minne om kverulering og er direkte frekke med hverandre. I tillegg er det en rekke medlemmer som tydeligvis IKKE er her for å hente og dele informasjon, men for å provosere. Og de gjør det til gangs, enten ved at de ødelegger de fleste tråder med unødvendige meldinger som ikke er til for å opplyse saken, eller de er ganske så krasse i sine svar. Selv orker jeg knapt åpne innlegg lenger, synes de fleste trådene bare sklir vekk i sanden.
I nevnte tråd som jeg bare kikke kjapt på, kan det jo være av stor interesse å diskutere om mettet fett er farlig eller ei. Men her ender tråden med skittkasting om enkeltmedlemmers kosthold på en ufyselig måte må jeg si. Om medlemmer velger en annen retning enn deg, så argumenter imot uten å være ufin!
Og til dere som ikke har noe å si, bare slenger ut noe vås som ikke har noe med saken å gjøre, hvorfor? Vi har alle et ansvar for dette forumet, og vi har et ansver overfor hverandre, eller?

Det er sant! Som medlem av et nettforum, har man et visst ansvar!
Lite gjennomtenkte svar eller innlegg kan såre mennesker!! Og det vil vi vel ikke?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:50   #9
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Jeg er mildt sagt sjokket over hvor stygt folk snakker til hverandre i dette forumet. Jeg har vært her tidligere, og da var det ikke så krasst og sarkastisk.

Det skinner fremdeles gjennom at det er interesserte, hyggelige brukere her, men innimellom må jeg lete etter dem, og det synes jeg er synd.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 23:52   #10
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Jeg må også si meg enig i det ts skriver. Jeg har vært medlem i mange år, og i det siste så virker det som det er noen medlemmer her som ikke er her for å dele erfaringer om lavkarbo, men som kun er her for å provosere, og som oftest desverre også klarer å provosere, og da ender mange tråder i krangling.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 00:42   #11
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Jeg har ikke vært medlem særlig lenge,men kan likevel si meg enig at det har blitt flere diskusjoner den siste tiden. Noen diskusjoner må man kunne ha, og det er greit at man er uenig om ting, men ett sted må grensen gå. Spørsmålet er bare hvor..?

__________________




Min journal

Sist redigert av Marina : 14-12-11 kl 12:50.
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 07:59   #12
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Jeg har også lagt merke til at det av og til stormer mer her nå enn da jeg meldte meg inn for et par år siden.
Vi er mange medlemmer, og derfor naturligvis også nesten like mange meninger og måter å uttrykke oss på. Selvfølgelig skal et slik nettsted ha stor takhøyde, og det skal være stort rom for konstruktive diskusjoner, men det må gjøres på en ordentlig måte. Noen er nok litt mer provoserende enn nødvendig, noen litt mer spydig enn nødvendig, og noen litt mer hårsåre enn nødvendig. Men ikke glem da folkens, at vi sort sett har det samme målet: En bedre livssituasjon med lavkarbokosthold. Det burde føre oss sammen - og ikke drive oss fra hverandre.

Synes det er en selvfølge at vi behandler andre på samme måte som vi ønsker å bli behandlet selv jeg da....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 09:51   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Jeg har ikke vært medlem særlig lenge,men kan likevel si meg enig at det har blitt flere diskusjoner den siste tiden. Og, uten å gå rundt grøten, etter at Hypah ble medlem (regner med at dette ikke tas ille opp ettersom han er klar over det selv)... Noen diskusjoner må man kunne ha, og det er greit at man er uenig om ting, men ett sted må grensen gå. Spørsmålet er bare hvor..?

Dette er et eksempel på å gå over streken etter min mening, å henge ut enkeltmedlemmer. Hvis man reagerer på enkeltmedlemmer er det bedre å sende en PM til adm synes jeg. Han har en måte å diskutere på som sikkert kan irritere mange, og det er et problem. Men den skarpe og spydige tonen var etablert lenge før han meldte seg inn. Så ikke la oss gå i den grøften å trekke fram enkeltmedlemmer. Vær hyggelig, bruk en fin tone og hold deg til det temaet som taes opp. Dette er det vi enkeltmedlemmer kan gjøre noe med.

Adm kan kanskje sammen med moderatorer diskutere hvilken tone det er greit å ha her? kan det være noe med retningslinjene som bør skjerpes? Jeg et ikke, men har en følelse av at forumet trenger å styres i en retning, ellers er det medlemmene som styrer i for stor grad. Vet jo at det er en stor og krevende jobb, men kanskje akkurat nå er det et behov for å diskutere om man skal gripe mer aktivt inn når tråder sporer av, går helt på viddene, og enkeltmedlemmer rett og slett kaster dritt til hverandre?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 11:49   #14
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Ser det ofte er de samme medlemmene som fører til avsporinger i trådene.. Enkelte som provoserer, og enkelte som alltid biter på.. Leit

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 12:30   #15
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Takk for svar, admin.

Jeg må si at jeg synes det er ganske trist her inne for tiden. Jeg merker at jeg blir sur og kvass, rett og slett bitt av basillen. Det tror jeg mange blir. Hyggelige mennesker kan etter å ha lest litt for mye her inne ta etter, og plutselig er vi der.

Da har vi alle et kollektivt ansvar i å snu trenden. Om det da må modereres litt strengere en periode, vi alle må ta oss selv i nakken eller hva? Uansett burde det gjøres noe slik at vi får tilbake det hyggelige forumet.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 12:51   #16
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Dette er et eksempel på å gå over streken etter min mening, å henge ut enkeltmedlemmer.

Ok. Da er det tatt bort.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 15:20   #17
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Takk for svar, admin.

Jeg må si at jeg synes det er ganske trist her inne for tiden. Jeg merker at jeg blir sur og kvass, rett og slett bitt av basillen. Det tror jeg mange blir. Hyggelige mennesker kan etter å ha lest litt for mye her inne ta etter, og plutselig er vi der.

Da har vi alle et kollektivt ansvar i å snu trenden. Om det da må modereres litt strengere en periode, vi alle må ta oss selv i nakken eller hva? Uansett burde det gjøres noe slik at vi får tilbake det hyggelige forumet.


Veldig godt sagt

Tonen på forumet diskuteres mye blant mod/admin, men vi er avhengig av at alle tar et tak

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 16:30   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Litt generell selvjustis kan kanskje hjelpe, men ikke alle innehar nok selvinnsikt til å se at deres mening kan provosere eller bidra til krangling om andre ting enn trådens tema. Da må vi hjelpe hverandre litt på vei, og de som blir irettesatt av andre (på en saklig måte) må faktisk gå i seg selv og se om det er noe i kritikken.

Jeg skriver hver dag mange innlegg når jeg blir provosert (ja, for jeg lar meg jo ikke lett engasjere *ler* - bare spør alle som kjenner meg), og så sletter jeg de... også tenker jeg, har jeg noe positivt og bidra med, eller bør jeg bare holde meg unna fordi det vil skinne gjennom hvor irritert jeg er? Som oftest går det bra, men det er jo ingen tvil om at av og til får Nerthus også nok av "svada" (etter min mening da), og bare MÅ få det ut!

Kanskje en reell diskusjon om hva slags forum vi ønsker er nødvendig? JEG vet ihvertfall hva jeg ønsker: Et hyggelig forum der alle har respekt for hverandre. Der takhøyden er stor for å poste ting man lurer på. Der villigheten til å hjelpe er tilstede. Der man er ydmyk nok til å ikke være bastant når man påstår noe, og skal man først være bastant, sørger for å ha kildehenvisninger av god kvalitet med i innlegget. At ikke andre til stadighet skal "bestemme" hvordan man skriver innlegg, altså ikke opphøyer seg til en slags "sjef" for innhold i tråder. At man faktisk holder seg til trådens TEMA når man poster... og ikke starter en diskusjon om noe HELT annet... Og en ting til, jeg ønsker meg et forum der man ikke til stadighet skal bli angrepet for at man har valgt lavkarbo som livsstil... reelle diskusjoner om deler av lavkarbokostholdet er helt greit, men det å provosere lavkarberne her inne fordi det er "morsomt" kan jeg faktisk styre meg for.
Diskusjoner om lavkarbo finnes nå i alle media og ørten blogger, DETTE ønsker jeg for meg skal være et sted der vi kan utvikle kostholdet vårt til det bedre, lære mer om den mentale og fysiske biten, og støtte hverandre når noe oppleves vanskelig, ikke et sted der noen til stadighet provoserer for provokasjonens skyld... DET får jeg mer enn nok av ellers i hverdagen Ok så er det vel kanskje et "kose-mose" forum vil noen da si. Vel, hverdagen og livet generelt og verden er så full av dritt fra før av, så hvorfor ikke? Kose-moser anyday på www.lavkarbo.no jeg ihvertfall, så får de som ikke ønsker og ha det slik vurdere om de kanskje skal finne noe annet og bruke tiden sin på

JMHO

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 20:12   #19
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Jeg er jo ganske ny her, så vet ikke hvor mye jeg har jeg skulle sagt her, egentlig. Tenkte jeg skulle la være å skrive noe lengre innlegg, men tar meg friheten allikevel, så håper jeg ingen oppfatter det som frekt. Er ikke det som er meningen, for jeg syns virkelig dette er et flott forum mesteparten av tiden. Selv om jeg ikke har vært her så lenge, så har jeg lest mye her inne.

Må først påpeke at det er et STORT steg mellom å provosere for provokasjonens skyld, og å skrive meningen sin istedet for å holde stilt i frykt for at den skal provosere andre eller lage ustemning. Er jo bare flott når noen tør å "gå mot strømmen". Syns ikke dette skal bli et "kosemose-forum" på bekostning av retten til å være uenig, bare fordi noen har for lett for å la seg provosere og skli av tema. Nå trengs det jo også sjelden 10 stykker til å hoppe på og latteliggjøre/hakke på en person for å få h*n til å tenke seg om, syns det holder med en saklig korrigering til h*n i det minste har fått sjansen til å komme med et bedre formulert innlegg. Leit om dette får tråder til å skli ut og skremmer vekk nye medlemmer.

Er jo helt klart at det gir en generelt hyggeligere stemning å være litt ydmyk og "kosemosete" i sine poster, særlig på dette forumet hvor bastante meninger sjelden blir positivt mottatt, men å være så hårsår at en lar seg provosere av "alt" og henger seg opp i "alt" er vel heller ikke nødvendig? Er ofte ikke SÅ vanskelig å forutse hva som kunne blitt en konstruktiv og interessant debatt og hvilke debatter det er bedre å la ligge, til fordel for å holde fokus på trådens egentlige tema.


Sist redigert av shailene : 15-12-11 kl 00:27. Årsak: skrivefeil
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 00:14   #20
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Dette hørtes jo ut som en tråd for og om meg.... var jo såpass tydelig at jeg faktisk ble nevnt ved navn også som en som, slik jeg oppfattet det, var en hovedårsak til at dette ikke lengre ble et kose-moseforum.

Folkens, jeg blir "moddet" og "tilpasset" av adminer her inne, så vær trygg. De gjør jobben sin, og jeg synes nå at de faktisk gjør den bra også (høres sikkert rart ut, men admin og mod er her for en grunn). Både jeg og andre må enkelte ganger beskyttes mot oss selv Så da vet dere det

I etterpåklokskapens ånd ser jeg jo at noen av mine innlegg vil provosere pga ordlyden og det finnes alltid noen som biter på, som andre her i tråden har påpekt også. Men har nå lest masse tråder (selv om mange ikke tror jeg leser noen...hehe) og en krass tone, hårsårhet registrerer jeg nå lenge før min tid også.

Jeg har nok ikke tenkt å slutte skrive her inne, fordi jeg har lært forbanna mye av masse flinke folk her inne, noen mer flinke enn andre. og det å skulle lære dette selv ville tatt mye mye lengre tid for meg, så her er forumet gull verdt for de som ikke tar seg tid til å lese hyllemeter med bøker. Jeg har faktisk fått så mange tips på bøker, oppskrifter og hvordan andre lever lavkarbo at jeg anbefaler denne siden til andre som "lurer" på hva dette er for noe.

Men har også gitt de tips om å ikke gjøre som meg, være brå og brautende, men å gå veeeldig stille i dørene i begynnelsen

jeg liker meg iallefall her inne og føler meg vel mottatt av de fleste!

hilsen Hypah

  Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 07:06   #21
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvorfor slettes ikke innlegg?

Hovedinnlegget handler ikke om deg. Det handler ikke om noen enkeltpersoner, men om det samlede enhetenvi utgjør her inne. Generelt, jevn over, er tonen blitt en annen.

Jeg håper virkelig ikke vi snur dette til å bli en debatt om en enkeltperson, for her har alle like mye ansvar.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finner ikke innlegg nebell Spørsmål og svar 1 10-09-09 10:02
Hvorfor kommer min dagbok opp på uleste innlegg? THE Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 26-04-07 13:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no