Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-13, 21:49   #1251
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ah - fredagslykke! Lagde disse vaflene og det er de første vaflene på 2 år. Og de er nyyyyyydelig!
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012...bo-vafler.html

Jeg spedde med ca 3ss vann fordi jeg var for raus med fiberhusken, og brukte 2ss honning + vaniljestevia i stedet for vaniljepulver og sukrin. Fikk 7 vafler. (Som skulle ha vært 8... siden den siste tyter ut på alle kanter.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 12:18   #1252
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hvordan gikk målingen? @spent!

jeg også! Det ble ikke tid til måling, så den utsettes til neste uke. Men det er ingen tvil; jeg har blitt mindre - merker det også på klærne. Samtidig har vekta også krøpet nedover; om det er bailinen eller maten er jo vanskelig å svare på. Jeg har jo ikke gått turer på flere uker pga influensaen, men i dag tenker jeg det er en fin dag å starte opp på. Noen km hvertfall

Vafler er godt, og jeg bruker denne oppskriften (uten melkeprodukter)
2 egg
2 ss splenda
1/2 ts fiberhusk
50 gram smeltet smør
1 ss vann
30 gram kokosmel

Lager røra i en bolle, setter i vaffeljernet og legger en raus ss på hvert hjerte. Det smaker kokos, men ser ut som vafler. En god balanse Dette blir ca 6-8 hjerter, alt etter. Bruker litt kanel eller kardemomme i for å overdøve kokossmaken (som jeg ikke er så veldig begeistret for...)

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 22:29   #1253
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Er det mulig!!??
I helgen hadde vi besøk og det ble blant annet servert en dessert av krem, vaniljekrem, frukt og sjokoladebiter. Jeg innrømmer at, ja jeg smakte - og det etter at kaken var tatt av bordet. Og ja, jeg gjorde det på kjøkkenet - alene. Se det gjerne for dere da.... Og vet dere : vekta viste 1,8 kg mer neste dag. 1,8 kg!! Og jeg spiste ikke noe annet feil, ikke for mye, ikke for lite, nok vann osv. Og likevel 1,8 kg. Det MÅ være det jeg smugspiste. Og attpåtil kom magesmerter, forstoppelse og knakkpølsefingre. Learning by doing sa vi?? Når spør nå jeg!?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 08:15   #1254
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Er det mulig!!??
I helgen hadde vi besøk og det ble blant annet servert en dessert av krem, vaniljekrem, frukt og sjokoladebiter. Jeg innrømmer at, ja jeg smakte - og det etter at kaken var tatt av bordet. Og ja, jeg gjorde det på kjøkkenet - alene. Se det gjerne for dere da.... Og vet dere : vekta viste 1,8 kg mer neste dag. 1,8 kg!! Og jeg spiste ikke noe annet feil, ikke for mye, ikke for lite, nok vann osv. Og likevel 1,8 kg. Det MÅ være det jeg smugspiste. Og attpåtil kom magesmerter, forstoppelse og knakkpølsefingre. Learning by doing sa vi?? Når spør nå jeg!?

Learning by doing ja, Tarato

Du har nok fått i deg masse vann...de forsvinner i løpet av en uke eller to. He,he (unnskyld at jeg ler) synes jeg ser deg for meg på kjøkkenet hvor du smugspiste men nå vet du iallefall at det blir lenge til neste gang. Ta deg selv inn nå. Det er det viktigste. Spist er spist, nå er det ny dag og nye muligheter.

Lykke til

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 10:22   #1255
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tarato - Vel... jeg skjønner vel at sjansen er stor for at du husker dette neste gang du er fristet. Det er veldig tydelig at det er noe der du IKKE tåler. Melkeproduktene antar jeg? Lag deg heller noe du KAN spise uten slike virkninger neste gang...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:37   #1256
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg var nok et syn der jeg stod ja... Ja, jeg har lært - men dette har jeg da lært før Heldigvis skjer det ikke så ofte da; jeg kjente så veldig på at jeg savnet krem av kremfløte og skulle bare smake litt... Og litt ble litt mer, og litt mer... Ja ja; sånn gikk det. Gidder ikke bruke energi på at jeg gjorde det; fokuserer heller på å holde tankene borte fra hvor godt det var...

Jeg var på måling på bailine i går; jeg har faktisk gått ned 16 cm den siste mnd tilsammen på de strategiske stedene; overarm, byste, midje, hofte, sete, lår. Rundt hofte og midje har jeg gått ned 4 cm på hver. Vekta viste ikke så mye ned, men det er ikke så veldig rart etter helgens affære på kjøkkenet. Så jeg fortsetter jeg; dette ser ut til å hjelpe på å få inn magen og det hjelper på ryggproblemene mine. I dag sovnet jeg nesten der jeg lå; det var faktisk deilig å få "juling"

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 21:00   #1257
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vel - du er ikke alene da (sa hun som nettopp har drukket melk-basert kakao). Men jeg har heldigvis ikke SÅ sterk virkning som deg. Merker forresten forskjell på kjøpemelk og tankmelk. Jeg tåler begge dårlig, men tankmelka bedre enn pappmelka.

Vi burde vel heller konsentrere oss om hvor dårlige vi blir i stedet for hvor godt det smaker..

Spennende den bailinen din. Jeg er enda mer spent på hvordan det går når du slutter... om det er som jojoslanking, eller om det gir et varig resultat?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 21:42   #1258
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vi burde vel heller konsentrere oss om hvor dårlige vi blir i stedet for hvor godt det smaker..

Spennende den bailinen din. Jeg er enda mer spent på hvordan det går når du slutter... om det er som jojoslanking, eller om det gir et varig resultat?

Du har så veldig rett i at vi må ha rett fokus når det gjelder mat... Skal prøve å huske den.

Jeg lurer også på hvordan bailine fungerer, og om det er som jojoslanking. Jeg vet jo at en del går der for å slanke seg. Jeg regner med at det som strammes opp vil bli slakkere når jeg slutter - er ikke det naturlig da? Det er jo stimulering av musklene og kan være en erstatning for trening - og som når man slutter å trene så skjer det ting. Pr nå er jeg villig til å fortsette, dels for å få redusere magemålet litt til, dels for å holde ryggproblemene på avstand. Det er heldigvis ikke kiloene jeg gjør det for, men cm.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 13:31   #1259
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei alle - long time no se

Nå hadde jeg akkurat skrevet et laaaangt innlegg om hvorfor jeg har vært borte så lenge og om hvor mye jeg har savnet dere, men det forsvant bare i løse luften?? I tillegg virker det som jeg blir logget ut hele tiden?? er det problemer med forumet Eller kanskje det er her på jobb vi sliter??

Uansett, jeg er back in business, men med en litt annen diett. Skal forsøke meg på litt lclf en periode for å se om det løsner i kroppen, og så tilbake til "vanlig" lavkarbo etterpå. Prøver å skrive mer senere, og oppdatere tickeren min. Skynder meg å lagre nå før jeg blir kibbet ut igjen.

Lykke til alle sammen - vi "snakkes"!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 18:28   #1260
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Så trivelig å høre fra deg igjen Festina Lente! Jeg opplever det samme som deg når det gjelder å bli logget ut etter en viss tid. Da kommer det opp en side med innlogging igjen; skriver du inn brukernavn og passord der så kommer du rett på innlegget ditt og kan poste det. Hvis du ikke gjør det så forsvinner innlegget - hvis det var det du mente?
Legg gjerne igjen noen ord om hva du gjør av endringer og hvordan det går; det er spennende læring for oss andre også

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 18:39   #1261
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Hei alle - long time no se

Nå hadde jeg akkurat skrevet et laaaangt innlegg om hvorfor jeg har vært borte så lenge og om hvor mye jeg har savnet dere, men det forsvant bare i løse luften?? I tillegg virker det som jeg blir logget ut hele tiden?? er det problemer med forumet Eller kanskje det er her på jobb vi sliter??

Uansett, jeg er back in business, men med en litt annen diett. Skal forsøke meg på litt lclf en periode for å se om det løsner i kroppen, og så tilbake til "vanlig" lavkarbo etterpå. Prøver å skrive mer senere, og oppdatere tickeren min. Skynder meg å lagre nå før jeg blir kibbet ut igjen.

Lykke til alle sammen - vi "snakkes"!

Der var du! velkommen tilbake fortell, fortell

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 18:52   #1262
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Flott å høre fra deg Festina

Jeg er fortsatt i min maraton av leger, MR ++ litt forskning på gang her og. Når legen må gå videre med spørsmål... (Spesialist) ja, gjør grundig jobb da, så ikke for å klage.

Her bygger vi trehytte for tiden, spennende prosjekt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (467,2 KB, 10 visninger)
__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:11   #1263
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Så flott velkomst dere gir!
Litt skeptisk på at jeg ikke blir kibbet ut igjen, forsøker derfor å svare hver og en av dere i korte snutter

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:12   #1264
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Nå gikk hele siden bananas her.... testing, testing

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:20   #1265
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Så trivelig å høre fra deg igjen Festina Lente! Jeg opplever det samme som deg når det gjelder å bli logget ut etter en viss tid. Da kommer det opp en side med innlogging igjen; skriver du inn brukernavn og passord der så kommer du rett på innlegget ditt og kan poste det. Hvis du ikke gjør det så forsvinner innlegget - hvis det var det du mente?
Legg gjerne igjen noen ord om hva du gjør av endringer og hvordan det går; det er spennende læring for oss andre også

det var akkurat det som skjedde, Tarato! Panikken slo meg selvfølgelig, så jeg trykket på "tilbakeknappen" - det var ikke så lurt.... Prøver ditt triks neste gang.

Når det gjelder kosthold forsøker jeg nå en litt streng lclf-diett en periode for å se om kroppen min "våkner" litt. Jeg har vaket på platået 100-103 kg nå i evigheter, og jeg må forsøke å bryte den onde sirkelen.

Kort fortalt går opplegget ut på masse proteiner og kosttilskudd i en uke. Så tilføring av litt mer karber i ukene 3-4. I tillegg skal jeg ta en del kosttilskudd (som jeg ikke husker navnet på nå....).

Har ikke helt trua på at det skal virke, men hvis det funker skal jeg tilbake til "vanlig" lavkarbo etter å ha gått ned noen kg. Lavkarbo gir meg så mange andre fordeler at jeg ikke ønsker å slippe det kostholdet - det er det jeg har trua på!

Begynte på mandag og har gått ned 2,2 vannkg til nå. Litt sulten og fryser en del, men det skal jeg takle bare jeg kommer meg et lite skritt nedover.

Kommer til å være her inne og holde meg (og dere) oppdatert. Forsøkte å lage en egen ticker for denne "omgangen", men fikk det ikke til. Får forsøke litt i kveld.

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:26   #1266
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Der var du! velkommen tilbake fortell, fortell

Skal ikke plage dere med årsakene til mitt lange fravær, men kortversjonen er altså;
Thailand (masse mat)
Jul (masse mat)
Influensa (ikke mat, kun blåbærsaft og halstabletter)
Strikkedilla (for å unngå mat, men da ble det heller ikke tid til internett...)
Videreutdanning på kvelds- og helgetid (da er heldigvis kantina stengt)

Nå er den hersens mariusgenseren endelig ferdig , jeg har ingen planlagte utflukter/fester, buksene er blitt kjempetrange og jeg klør over hele kroppen. Jeg har dermed ingen ynnskyldninger for å utsette dette prosjektet litt lenger, så da kreker jeg meg inn her nok en gang. Kjekt å være tilbake til dere

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:29   #1267
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Flott å høre fra deg Festina

Jeg er fortsatt i min maraton av leger, MR ++ litt forskning på gang her og. Når legen må gå videre med spørsmål... (Spesialist) ja, gjør grundig jobb da, så ikke for å klage.

Her bygger vi trehytte for tiden, spennende prosjekt.

Takk for det, VSB!
Jeg har forsøkt å lese meg opp litt, og det ser ut som du lever i en "karusell" av leger og medisiner og jeg vet ikke hva... Jeg beundrer at du klarer alt dette og mer i tillegg! Jeg må snakke litt strengt til meg selv kjenner jeg, for jeg sutrer mye mer for mindre plager....

Trehytte er alltid gøy - pass på at du ikke faller ned slik at du må enda mer til lege!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:26   #1268
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Du har opplegget klart ser jeg, og har masse god motivasjon og argumenter for både å gjøre det og å gjennomføre det.

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Kort fortalt går opplegget ut på masse proteiner og kosttilskudd i en uke. Så tilføring av litt mer karber i ukene 3-4. I tillegg skal jeg ta en del kosttilskudd (som jeg ikke husker navnet på nå....).

Har ikke helt trua på at det skal virke, men hvis det funker skal jeg tilbake til "vanlig" lavkarbo etter å ha gått ned noen kg.

Men...du har ikke trua på at det skal virke du....Vil det virke da mon tro? Jeg er litt i tvil der altså. Vet ikke om det motsatte heller har noen bedre virkning, men jeg er "hellig overbevist" om at hvis vi innerst inne ikke tror, eller har tro på at det vi gjør er riktig og vil kunne virke - så tror jeg vi har til en viss grad tapt i utgangspunktet. Så min oppfordring til deg festina er å sette alle kluter til fordi du tror det vil være godt for deg. Fordi det vil hjelpe deg på veien videre. Kanksje ser du det ikke så godt i form av kilo ned, men bare det å mestre et opplegget, et mål du har satt deg gir mestring som er såå viktig for den videre prosessen du skal gjennom. Og hold oss oppdatert for støtte og heiarop! Gjør det særlig når det går godt - så du har noe å gå på når dagene blir vanskeligere!

Så kom igjen!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 23:09   #1269
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Du har opplegget klart ser jeg, og har masse god motivasjon og argumenter for både å gjøre det og å gjennomføre det.
Men...du har ikke trua på at det skal virke du....Vil det virke da mon tro? Jeg er litt i tvil der altså. Vet ikke om det motsatte heller har noen bedre virkning, men jeg er "hellig overbevist" om at hvis vi innerst inne ikke tror, eller har tro på at det vi gjør er riktig og vil kunne virke - så tror jeg vi har til en viss grad tapt i utgangspunktet. Så min oppfordring til deg festina er å sette alle kluter til fordi du tror det vil være godt for deg.
Håper du ikke trodde at jeg ikke skal gjøre mitt aller beste, for det skal jeg. Kommer til å følge kuren til punkt og prikke. Det jeg mente er at dette er kanskje en litt lettvint løsning for å kickstarte en eventuell vektnedgang. Opplegget er imidlertid IKKE en livsstil slik som lavkarbo er. Jeg skal alltids pine meg gjennom en måned eller lenger, men jeg vet at jeg ikke klarer å leve slik i lengden. Det var en grunn til at jeg forlot Grete Roede for å si det sånn.....

Fordi det vil hjelpe deg på veien videre. Kanksje ser du det ikke så godt i form av kilo ned, men bare det å mestre et opplegget, et mål du har satt deg gir mestring som er såå viktig for den videre prosessen du skal gjennom. Og hold oss oppdatert for støtte og heiarop! Gjør det særlig når det går godt - så du har noe å gå på når dagene blir vanskeligere!

Så kom igjen!

Takk for det - for øyeblikket er jeg bare sulten

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 08:24   #1270
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Takk for det, VSB!
Jeg har forsøkt å lese meg opp litt, og det ser ut som du lever i en "karusell" av leger og medisiner og jeg vet ikke hva... Jeg beundrer at du klarer alt dette og mer i tillegg! Jeg må snakke litt strengt til meg selv kjenner jeg, for jeg sutrer mye mer for mindre plager....

Trehytte er alltid gøy - pass på at du ikke faller ned slik at du må enda mer til lege!


Lykke til Festina, har tro på å sjokke kroppen, for en kort periode.

Her er det vektstillstand i nedre del i dag, fornøyd

Nærmer meg en ende på maraton-lege mm... MR i dag. Start fysio behandling i morgen. Medisin utprøving på vent.

Prøver å være forsiktig i treet, men bra aktivitet i mangel av trening.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:58   #1271
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det var godt høre Festina! Jeg leste det du skrev bokstavelig jeg; og når det stårHar ikke helt trua på at det skal virke, men hvis det funker... så var det det jeg så Jeg tror ikke dette er en lettvintløsning fordi også dette forutsetter eller fordrer en ekstra innsats fra deg (jfr pine deg gjennom). Sånn sett finnes det vel heller ingen lettvintløsninger for å gå ned i vekt. Jeg mener å huske du vipper på litt over 100 kg? Det er et magisk tall (som andre runde tall også er), og min erfaring er at tankene spiller en rolle for om det magiske tallet skal passeres eller ikke. Hva tenker du om det?

Spennende med trehytte VSB; det er jo en drøm å få bygge og bruke en slik. Heier på deg i det maratonløpet du starter på nå, og håper på positivt utfall og opplevelse for deg!





__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:51   #1272
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Mye spennende lesing her

Lykke til Festina, skal bli spennende å høre hvordan det går.

Og VSB, så bra maratonen snart er over håper ting ordner seg for deg!

Og håper kroppen din er back on track etter utskeielsen i helga, Tarato

Jeg har hatt maledag med mine to gode naboer i dag. Deilige samtaler og kunstnervin og Sodd

Nå må det hviles. Det er veldig koselig med de male fredagene våre, men det stjeler energi fra meg... Mens de andre får energi, dvs hun ene bare. Hun andre har MS og sliter også med energien og andre ting som følger med.

En riktig god fredag til dere alle

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 18:42   #1273
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Festina, det at ting stjeler energi kjenner jeg til... Men jeg nekter å droppe alt likevel. Man skal jo leve...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:11   #1274
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Festina, det at ting stjeler energi kjenner jeg til... Men jeg nekter å droppe alt likevel. Man skal jo leve...

Mente du Fedona kanskje!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:38   #1275
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Mente du Fedona kanskje!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no