Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Røde prikker på overkropp

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-12-11, 16:23   #51
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Et par timer etter dette bildet ble hele området mye mer rødt og det klør masse. Jeg smurte med kortison og fuktighetskrem, det hjelper bare på kløe og inflammasjonen, ikke på selve utlsettet.

Som dere kanskje ser har jeg litt under armene også, er en del på andre siden av brystkassen som dere ikke ser.


Det er en god del tråder med mye tilsvarende her inne og på internasjonale forum, det ligger nok noe i low carb rash. Det er noe eget som heter atkins rash, ketosis rash og mye mer også. Er vel samme greia. Jeg har en forhistorie som barn med sensitiv hud, var atopiker som unge. Og de sier jo en gang atopiker alltid atopiker, kan hende kroppen rett og slett ikke tåler alle de ekstra ketonene jeg skiller ut når jeg svetter pga trening. Det var jo i utgangspunktet min første teori.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20111219_185212.jpg (543,3 KB, 67 visninger)

Sist redigert av ketoseprinsen : 20-12-11 kl 16:35.
ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 16:41   #52
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Et par timer etter dette bildet ble hele området mye mer rødt og det klør masse. Jeg smurte med kortison og fuktighetskrem, det hjelper bare på kløe og inflammasjonen, ikke på selve utlsettet.

Som dere kanskje ser har jeg litt under armene også, er en del på andre siden av brystkassen som dere ikke ser.

Det ligner jo på elveblest, men det har du fått bekrefte at det IKKE er?
Og siden du har på andre siden også så er det IKKE hevetesild, men kanskje det kan være et annet utslett med årsak i herpesviruset?? Helvetesild er jo et herpesvirus med utslett ganske likt elveblest. Vannkopper et annet.

Men, poden fikk i sommer ikke et utslett, men delvis lammelser i ansiktet. Disse skyldtes også virus og poden fikk da noe antivirustabeletter han måtte bruke en god stund. Siden legen din har sagt at det er virus så kanskje du også kan prøve noe antivirus?? (valaciklovir, aciklovir)

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 16:46   #53
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det ligner jo på elveblest, men det har du fått bekrefte at det IKKE er?
Og siden du har på andre siden også så er det IKKE hevetesild, men kanskje det kan være et annet utslett med årsak i herpesviruset?? Helvetesild er jo et herpesvirus med utslett ganske likt elveblest. Vannkopper et annet.

Men, poden fikk i sommer ikke et utslett, men delvis lammelser i ansiktet. Disse skyldtes også virus og poden fikk da noe antivirustabeletter han måtte bruke en god stund. Siden legen din har sagt at det er virus så kanskje du også kan prøve noe antivirus?? (valaciklovir, aciklovir)

Visstnok er elveblest utelukket fordi det ville ha reagert på antihistaminer og kortison, pluss det forsvinner/flytter på seg i løpet av bare timer(ila et døgn), mitt blir værende mye lenger. Men jeg er veldig enig i at det ligner på elveblest, og jeg hadde elveblest noe når jeg var yngre så jeg har vært inne på tanken.

Trodde helvetesild så enda verre ut egentlig? Prøvd å google det litt og det ser ikke pent ut

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 16:54   #54
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Visstnok er elveblest utelukket fordi det ville ha reagert på antihistaminer og kortison, pluss det forsvinner/flytter på seg i løpet av bare timer(ila et døgn), mitt blir værende mye lenger. Men jeg er veldig enig i at det ligner på elveblest, og jeg hadde elveblest noe når jeg var yngre så jeg har vært inne på tanken.

Trodde helvetesild så enda verre ut egentlig? Prøvd å google det litt og det ser ikke pent ut

Det kan variere det på samme måte som mange andre utslett. Jeg har hatt vannkopper og fikk deretter helvetesild. Dvs, jeg hadde vannkoppEN og denne ilden fra helvete var mer som en fystikkflamme.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 16:55   #55
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det kan variere det på samme måte som mange andre utslett. Jeg har hatt vannkopper og fikk deretter helvetesild. Dvs, jeg hadde vannkoppEN og denne ilden fra helvete var mer som en fystikkflamme.

Off

Jeg har hatt vannkopper selv. Det kommer ikke frem på bildene mine, men utslettet mitt tørker ikke ut, blir ikke tørt. Det blir ikke blemmer med væske inni. Så det er jo en del ting som blir utelukket av det, derfor er elveblest en naturlig forklaring for meg. Nå er det tre leger som sier forskjellige grunner, pluss man har google. Ikke rart man blir forvirra

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 17:03   #56
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Hva slags såper bruker du?? Hva slags vaskemidler?? Stresser du? Soler du deg?

Samme poden som fikk disse lammelsene i ansiktet var i mange år plaget at utslett lignende på elveblest. Etter mye om og men fant de ut at han tålte ikke sollys. Det var IKKE soleksem! Det nyttet ikke smøre ham med solkrem, han måtte rett og slett ikke eksponeres for sol. Så han gikk påkledd fra topp til tå et par somre på rad.

Så begynte han å få det samme utslettet på vinteren! Vi har jo ikke så mye sol her nord på vinteren så da kom legene frem til at det var kulden som forårsaket utslettet. Så han måtte til og med gå med finlandshette når han var ute. Og han måtte IKKE base såpass mye i snøen at han ble våt og varm og deretter kald for da kom utslettet.

Han hadde vært allergifri i mange år, både sommer og vinter helt til han var en snartur i syden i sommer. Da kom solallergien frem igjen. Og da var det bare å ta på seg klær igjen å dekke seg til.

Han får også store herpessår på leppene bare han omtrent tenker på noe som stresser ham opp.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 17:07   #57
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva slags såper bruker du?? Hva slags vaskemidler?? Stresser du? Soler du deg?

Samme poden som fikk disse lammelsene i ansiktet var i mange år plaget at utslett lignende på elveblest. Etter mye om og men fant de ut at han tålte ikke sollys. Det var IKKE soleksem! Det nyttet ikke smøre ham med solkrem, han måtte rett og slett ikke eksponeres for sol. Så han gikk påkledd fra topp til tå et par somre på rad.

Så begynte han å få det samme utslettet på vinteren! Vi har jo ikke så mye sol her nord på vinteren så da kom legene frem til at det var kulden som forårsaket utslettet. Så han måtte til og med gå med finlandshette når han var ute. Og han måtte IKKE base såpass mye i snøen at han ble våt og varm og deretter kald for da kom utslettet.

Han hadde vært allergifri i mange år, både sommer og vinter helt til han var en snartur i syden i sommer. Da kom solallergien frem igjen. Og da var det bare å ta på seg klær igjen å dekke seg til.

Han får også store herpessår på leppene bare han omtrent tenker på noe som stresser ham opp.

Høres ikke helt heldig ut han guttungen din, håper han vokser det fra seg. Sleit med for helt jævlig atopisk eksem selv som liten, husker det med gru fortsatt.

Nei, soler meg ikke, men jeg får ikke utslett på steder som solen når. Det er sånn såkalt tskjorte utslett. Områdene som preges kan dekkes til med en tskjorte.

Når jeg fikk det første utslettet i begynnelsen av november trodde jeg det var svetteutslett og jeg kuttet ut all såpe, deo og vaskemiddel. Bruker ikke såpe der det er utslett, bruker neutral deo og neutral vaskemiddel, ikke noe skyllemiddel. Det vanlige jeg brukte før forverret ikke utslettet, men det svidde så fælt å ha vanlig deo under armene når jeg hadde allerede fått utslett der.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 20:11   #58
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

http://www.steadyhealth.com/Ketosis_...g_t113158.html

Tydeligvis mange som har opplevd og sliter med det samme. Det triste er at ingen ser ut til å finne en løsning, for alle virker det som å kutte ut ketogene kosthold er greia. Noen sier det er søtningsstoff, krysser fingrene for det da jeg har har kuttet ut sånt helt selv fra i går.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 13:35   #59
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Har du sett på hyperkeratosis? Leste litt rund etter noe annet, så den og tenkte på deg...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 16:51   #60
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har du sett på hyperkeratosis? Leste litt rund etter noe annet, så den og tenkte på deg...

Hm, synes ikke det så veldig likt ut på bilder akkurat. Har du noen link til det du leste? =)

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 18:22   #61
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Hm, synes ikke det så veldig likt ut på bilder akkurat. Har du noen link til det du leste? =)

Nei - det var en side jeg ramla innom i dag under jakt på a-vitamin-mangel-symptomer...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 23:47   #62
Musungen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5
Musungen er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Jeg drar liv i en litt død tråd. Jeg har nå begynt opp igjen med et lavkarbokosthold, og jeg var allerede lenge før start forberedt på hva det ville bety - jævlige utslett som klør og er smertefulle. Ved tidligere lavkarbodiett har det ikke vært fremmed: den gang dro jeg fra lege til lege og til hudspesialister, ingen fant ut av hva det var. Jeg prøvde alt fra soppkremer, kortison, prednisolon, antibiotika, salver - ja, listen er lang. Ingenting hjalp, ikke engang på kløen. Jeg har nok vært (og er) en av de svært uheldige - jeg får utslettene etter kun to dager i ketose, og mine er langt verre enn hva som vises på noen bilder jeg googler, eller som dere viser her - og de går ikke vekk før jeg bryter ketosen, enkelt og greit. Jeg kan utelukke at utslettene kommer fra noen form for søtningsstoffer (har ikke dette i kosten, og hadde det heller ikke den gang), og jeg vet at det heller ikke er matallergi. Litt økning av karbohydrater, løser alt - om det så skulle være at jeg må stappe i meg 100 egg for å gå ut av ketosen. Med andre ord er svaret enkelt - den store synderen må være ketosen. Min venninnes far (lege) mener at dette er utslett som kommer av at kropper reagerer på ketogenene - og at dette merkes når det skilles ut gjennom svetten. Det er ikke tilfeldig at disse utslettene kommer i områder som er spesielt utsatt for svette. Med andre ord vet jeg (dessverre) at det er baksiden for mange av oss. Personlig piner jeg meg igjennom dette en liten stund, og så må jeg nok øke på med matvarer som gjør at ketosen påvirkes, og dermed hjelper utslettene mine. Det er kun økning av karbohydrater som kan gjøre det bedre - ingenting annet. Beklager forresten manglende avsnitt, men redigeringsprogrammet tillot meg ikke å lage avsnitt ettersom jeg skriver fra mobil.

Musungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:51   #63
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Hei! Nå har jeg ikke lest hele tråden, men vet at dette har dukket opp fra tid til annen. Jeg vet at mange har opplevd dette når de har hatt syntetiske stoffer mot kroppen særlig, antagelig fordi svetten inneholder ketoner som skaper en reaksjon mot det, så det jeg vil spørre om er om det kan være tilfelle for deg? Sjekk om klærne du bruker mot kroppen har noe syntetisk i seg, og om så prøv en periode å bytte ut alt av det innerste med ren bomull/ull en stund og se om det hjelper.
Ellers er det ikke nødvendigvis så mye som skal til for å komme ut av ketose. Nå vet jeg ikke bakgrunnen for at du har valgt ketogent kosthold, om det er alene for vekttap eller av helsemessige årsaker, men prøv å legge deg på ca 50 gram kh om dagen, de fleste er ute av ketose da. (Enn om de fleste av oss produserer ketoner i løpet av dagen med et inntak på opptil 100-120 gram om dagen, men dette er ikke målbart med urinsticks).

Sånn ellers har jeg hatt stort hell med salver med ringblomst (calendula) i som lindring av kløe og raskere sårheling. Fåes både på apotek, helsekost og diverse nettbutikker (iherb og lignende).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 11:12   #64
Musungen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5
Musungen er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Jeg vet ikke om svaret er myntet på meg, men jeg tar allikevel med meg tipset om salven, kan ikke skade å prøve, selv om jeg er skeptisk til hvor god effekt den vil gi. Når det er sagt klør det riktignok med med syntetiske stoffer, men det er vel ingen nyhet av syntetiske stoffer ikke kan måle seg med f.eks. bomull. Jeg går for tiden hverken med BH eller andre nære ting, og kun rene stoffer - dessverre hjelper det ikke. Med andre ord kan det nok stemme at de syntetiske stoffene kan forverre utslettene, har ikke planer om å sjekke ut teorien, men erfaringsmessig hjelper ikke bomullsstoffene utslettene i å bli bedre, dessverre. Det skal ikke så mye til før man går ut av ketose, nei, som er den store synderen her - men for min del vil jeg pine meg igjennom kløe og smerter for å være det en liten stund til - jeg må ha en liten kickstart på vektnedgang. Ideelt sett vil det nok ikke lønne seg å være i ketose for de som sliter med slike utslett som meg - for magisk nok slipper man den plagen hvis man bare pøser på med litt karbohydrater.

Musungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 11:31   #65
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Svaret var myntet på deg, ja!
Ringblomstsalve har så vidt jeg vet ingen dokumentert effekt (men det handler vel kanskje like mye at ingen har tatt seg bryet med å forske på det?! )
Det har uansett blitt brukt medisinsk i over sekshundre år her til lands, og finnes i mange salver/kremer som er ment for sårbehandling o.l. Jeg har selv brukt det på større arr i ansiktet (etter arrkorreksjon) og det har grodd langt penere enn utsiktene var fra plastikkirurg, og det klødde null og niks mens det grodde. Vet også at mange andre har hatt heldig effekt av det på eksem. Dette blir så klart empiri, men om du f.eks. kjøper salve/krem fra en nettbutikk så koster det deg ikke mange kronene. Apoteksalvene med ringblomst er selvfølgelig en god del dyrere.
Et billig alternativ, som kun lindrer er zinksalve. Det er veldig billig, og fåes i dagligvarehandler.

Jeg har en lang historie med eksem, og har i grunn prøvd det meste. (For min del er den gode nyheten at alt av utslett forsvant med kostholdet ...)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 01:27   #66
Aud...
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 12
Aud... er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Har ikke finlest alt over dette, men kan dette være ett tips: http://nhi.no/hud/kloende-lidelser/d...rmis-1599.html

Aud... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt ennå Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:55   #67
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Musungen, her.

Jeg drar liv i en litt død tråd. Jeg har nå begynt opp igjen med et lavkarbokosthold, og jeg var allerede lenge før start forberedt på hva det ville bety - jævlige utslett som klør og er smertefulle. Ved tidligere lavkarbodiett har det ikke vært fremmed: den gang dro jeg fra lege til lege og til hudspesialister, ingen fant ut av hva det var. Jeg prøvde alt fra soppkremer, kortison, prednisolon, antibiotika, salver - ja, listen er lang. Ingenting hjalp, ikke engang på kløen. Jeg har nok vært (og er) en av de svært uheldige - jeg får utslettene etter kun to dager i ketose, og mine er langt verre enn hva som vises på noen bilder jeg googler, eller som dere viser her - og de går ikke vekk før jeg bryter ketosen, enkelt og greit. Jeg kan utelukke at utslettene kommer fra noen form for søtningsstoffer (har ikke dette i kosten, og hadde det heller ikke den gang), og jeg vet at det heller ikke er matallergi. Litt økning av karbohydrater, løser alt - om det så skulle være at jeg må stappe i meg 100 egg for å gå ut av ketosen. Med andre ord er svaret enkelt - den store synderen må være ketosen. Min venninnes far (lege) mener at dette er utslett som kommer av at kropper reagerer på ketogenene - og at dette merkes når det skilles ut gjennom svetten. Det er ikke tilfeldig at disse utslettene kommer i områder som er spesielt utsatt for svette. Med andre ord vet jeg (dessverre) at det er baksiden for mange av oss. Personlig piner jeg meg igjennom dette en liten stund, og så må jeg nok øke på med matvarer som gjør at ketosen påvirkes, og dermed hjelper utslettene mine. Det er kun økning av karbohydrater som kan gjøre det bedre - ingenting annet. Beklager forresten manglende avsnitt, men redigeringsprogrammet tillot meg ikke å lage avsnitt ettersom jeg skriver fra mobil.

Heisann.

Jeg har funnet ut hva som skjer i alle fall. Folk er jo forskjellige og noen av oss reagerer med et massivt histamin-utslipp når vi bryter ned store mengder med fettceller som da går ut i blodet. Derfor får man et vablete og jævlig kløende utslett. Det varierer fra folk til folk hvor ille det er, men dette kan skje på alle slankekurer evt livstiler som får deg til å gå ned foooort.
Ingen leger har kunnet fortelle meg det, før jeg viste til et skriv Atknins hadde laget om akkurat det, og da plutselig "trodde legen på meg". Først prøvde legen å overtale meg til å slutte på lavkarbo, men han satte meg på en helt annereldes type antihistamin enn de "vanlige" man ser i hyllene på apoteket og siden da har de gradvis gått bort.

Mange spekulerer også i at det er som tidligere nevnt her candida die off, det kan sikkert stemme for noen, men i mitt tilfelle gjorde det ikke det for selve utslettet varte alt for lenge og hadde fortsatt vært i full bluss om det ikke hadde vært for tablettene.



Men jeg er også enig i det du sier at det eneste som føler som hjelper er å øke på karbomengden, fordi da forbrenner du mindre fett. Opplevde det samme selv, og det er som flere her også sier. Hvis man leser på nett så er det også det som er den eneste løsningen folk kommer opp med, flere påstår at det går over etterhvert, men 3mnd var nok for meg.


Jeg tror nok folk som er sensitive i huden evt allergikere er mer utsatt da, men det er bare min egen tanke om det hele.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:56   #68
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Aud..., her.

Har ikke finlest alt over dette, men kan dette være ett tips: http://nhi.no/hud/kloende-lidelser/d...rmis-1599.html

Dette er ikke likt utslettet vi beskriver, men takk for omtanken

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:32   #69
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Veldig fint at du har funnet noe som fungerer iallfall. Så får du heller bruke litt lenger tid... Og flott at du poster tilbake slik at informasjonen finnes her.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:42   #70
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Merkelig hva man finner ... jeg lytter nettopp på et innslag om jod... og her sies det at en del av histamin-produksjonen reduseres av jod.

1:31 og utover i lydfila...
http://curezone.com/ig/i.asp?i=21726

Dr. Flechas er en av de store legene med erfaring i bruk av høydose-jod.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 16:44   #71
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Ja, så kom jeg over denne tråden, og da må jeg nesten fortelle min historie:

Jeg har levd lavkarbo (ca 30-50 carbs/dag) siden mars 2011. Har en kjent sulfa allergi.

I beg. av desember var jeg 5 dgr i Milano og pga lavkarboen så ble det til at jeg spiste mest parmaskinke og fersk mozarella. Det ble svært lite karbohydrater. Vin til maten.

Så var jeg hjemme noen dager, jeg begynte å hovne opp i overleppa og under øynene. Et par dager etter det reiser jeg til Lanzarote, 5 timers flytur, jeg passet ikke på å få i meg nok vann, tror jeg. Var fortsatt hoven i ansiktet. Vel framme gikk vi ut og spiste, jeg fikk straks etter maten, som besto i lammekjøtt og grønnsaker, en fryktelig ubehagelig, stiv følelse bakerst i ganen og det ble lite plass til luft etterhvert. Men det ga seg.

Etter at jeg hadde lagt meg den kvelden fikk jeg hjertebank og vondt for å sove. Om morgenen skulle jeg se meg i speilet og fikk sjokk; røde vabler over hele kroppen, og aller verst på anklene, det så ut som blodblemmer i laser. Kom meg til lege og fikk antihistaminsprøyter og tabletter. 2 sprøyter pr dag i 5 dager og tabletter i 1 uke. Legen sa det var en veldig stor allergisk reaksjon og ba meg om å oppsøke lege når jeg kom hjem.

Dette var en ubehagelig opplevelse, men etter å ha lest i tråden her, så tror jeg det har noe med maten i Milano, lite vann på flyet og svært lite karbohydrater i den perioden å gjøre.

Jeg har ikke vært hos legen her hjemme enda, men det blir vel som å finne den berømte nåla i høystakken å finne ut noe. Passer ihvertfall på å få i meg nok vann og ikke for lite karbohydrater fremover :=)

Ja, også var det diagnosen jeg fikk av den spanske legen: Urticaria, angioødem.

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:42   #72
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av fiffi, her.

Ja, så kom jeg over denne tråden, og da må jeg nesten fortelle min historie:

Jeg har levd lavkarbo (ca 30-50 carbs/dag) siden mars 2011. Har en kjent sulfa allergi.

I beg. av desember var jeg 5 dgr i Milano og pga lavkarboen så ble det til at jeg spiste mest parmaskinke og fersk mozarella. Det ble svært lite karbohydrater. Vin til maten.

Så var jeg hjemme noen dager, jeg begynte å hovne opp i overleppa og under øynene. Et par dager etter det reiser jeg til Lanzarote, 5 timers flytur, jeg passet ikke på å få i meg nok vann, tror jeg. Var fortsatt hoven i ansiktet. Vel framme gikk vi ut og spiste, jeg fikk straks etter maten, som besto i lammekjøtt og grønnsaker, en fryktelig ubehagelig, stiv følelse bakerst i ganen og det ble lite plass til luft etterhvert. Men det ga seg.

Etter at jeg hadde lagt meg den kvelden fikk jeg hjertebank og vondt for å sove. Om morgenen skulle jeg se meg i speilet og fikk sjokk; røde vabler over hele kroppen, og aller verst på anklene, det så ut som blodblemmer i laser. Kom meg til lege og fikk antihistaminsprøyter og tabletter. 2 sprøyter pr dag i 5 dager og tabletter i 1 uke. Legen sa det var en veldig stor allergisk reaksjon og ba meg om å oppsøke lege når jeg kom hjem.

Dette var en ubehagelig opplevelse, men etter å ha lest i tråden her, så tror jeg det har noe med maten i Milano, lite vann på flyet og svært lite karbohydrater i den perioden å gjøre.

Jeg har ikke vært hos legen her hjemme enda, men det blir vel som å finne den berømte nåla i høystakken å finne ut noe. Passer ihvertfall på å få i meg nok vann og ikke for lite karbohydrater fremover :=)

Ja, også var det diagnosen jeg fikk av den spanske legen: Urticaria, angioødem.

Jepp, det betyr elveblest og hevelser som du sikkert visste. Det legene stusser på ofte er hvorfor det ikke går bort av seg selv eller evt flytter mer på seg etter utbruddene, det er veldig atypisk elveblest å bli værende i veldig lange utbrudd på samme lokasjoner. Mine utslett varer alt fra 2-4 uker, når de begynner å bli borte spretter det opp på nytt et annet sted.

Antihistaminet jeg bruker heter loratadin orifarm, noen dager må jeg bruke 4doble doser.

For å være ærlig kommer jeg til å slutte på lavkarbo når jeg er helt helt fornøyd med vektnedgangen, for dette er faktisk ikke verdt det.
Jeg har justert gradvis fra 20 karbo om dagen til rundt 100. Det kan kanskje ha blitt litt bedre, men det slipper ikke helt. Nå har jeg prøvd noen dager med høykarbo i forbindelse med hard trening, da gir utslettet seg på veldig kort tid.

Og jeg må da legge til at jeg passer på å spise de samme matvarene som jeg gjør når jeg lever lavkarbo for å se om jeg reagerer på samme måte. Jeg legger bare til mer ris, potet, pasta og reduserer en del på fettet.


Jeg har prøvd "alt". Har prøvd å drikke 6 liter vann om dagen i flere uker, har prøvd masse mer d-vitaminer, c-vitaminer, ikke trene/svette så ofte, ikke trene/svette så lenge før jeg får dusjet, latt være å dusje med mindre jeg må, brukt bare bomull, unngått parfymer/vaskemidler/sterk mat.
Brukt kortisonkremer type sterk steroid. Og lista er lang, det eneste som funker 100% er å slutte med lavkarbo.

Jeg tok matpanelallergiprøver. Har tatt 3 runder nå. Første gangen etter 3mnd på lavkarbo(ketogent) og 1 mnd med utslettet, slo ut på IGE. Generell allergi, ganske høyt faktisk, men ingen spesifikk matgruppe pekte seg ut.
Under test nummer to hadde jeg spist 200karbo om dagen en periode(samme matvarer som før, bare mindre fett) og da slo det ikke ut på noe.
Test nummer tre ble tatt nå nylig og det var på rundt 70 karbo om dagen, samme matvarer som når jeg spiste ketogent, bare større mengder grønnsaker. Slo ut på generell allergi igjen, dog noe lavere nivå.

Jeg er normalvektig nå med noen små pyntekilo som jeg gjerne vil ha bort, men etter det er det ikke verdt å leve med utslettet 24/7/365. Da får jeg heller ligge på et par hundre karbo og tenke mer på kalorier og fett samtidig som jeg trener.

Hvis dere er som meg som ikke vil gi opp slankinga før du er ferdig så vil antihistaminer hjelpe til en viss grad, men du kan fortsatt få kraftige utbrudd en gang i blandt.


Sist redigert av ketoseprinsen : 21-01-12 kl 17:49.
ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:46   #73
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Merkelig hva man finner ... jeg lytter nettopp på et innslag om jod... og her sies det at en del av histamin-produksjonen reduseres av jod.

1:31 og utover i lydfila...
http://curezone.com/ig/i.asp?i=21726

Dr. Flechas er en av de store legene med erfaring i bruk av høydose-jod.

Interessant!
Men jeg må innrømme at jeg føler jeg tukler så mye med kroppen nå. Pøser på med ketolysetabletter/vitaminer, cvitaminer, dvitaminer og antihistaminer. Det å begynne å påvirke en produksjon i kroppen som ikke er naturlig fremført pga kosthold virker ikke helt sunt. Jeg aner faktisk ikke, skal tilbake til Hexeberg igjen om 10 dager så jeg får se om de har fått enda noen nye svar, hvis ikke gir jeg nok opp.



On a sidenote, alkohol forverrer utslettet du eventuelt har fremme. Men det gjelder jo mange allergier og utslett.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:48   #74
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Detoxification

During induction, the first phase of the four-phase Atkins Diet, participants limit carb consumption to 20 grams per day. Once the body consumes its carb, or glycogen, reserves in about two days, it switches to metabolizing fat for fuel, according to Atkins' principles. In his book "Dr. Atkins' New Diet Revolution," Atkins writes that dieters can expect to lose several pounds of fat, plus some water weight, during induction. As fat breaks down, fat-soluble substances stored within might be released suddenly into the bloodstream, provoking the release of histamines if the dieter has a sensitivity to those substances. Histamine release is an allergic reaction that can result in skin swelling, such as hives -- raised, red, itchy areas of inflammation.


Read more: http://www.livestrong.com/article/48...#ixzz1k7198mQq


Da er det jo logisk at folk som lever ketogent over lengre tid også har det lenger enn folk som bare er i induksjonsfasen.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:57   #75
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Virker som om du rett og slett reagerer på ketoner i omløp! Man er jo faktisk teknisk sett i ketose til noe over 100 gram kh om dagen, bare at dette ikke er målbart på sticks. Ser også en viss logikk i at det samme skjer ved alkoholinntak, ettersom dette også blir til ketoner.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Røde nupper/utslett på overarmene silje Generell diskusjon 40 07-04-06 09:20
Bare myte? Hvite prikker på neglene = kalsiummangel mofe Fysisk og mental helse 10 23-01-06 17:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no