Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-11, 19:36   #1
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Nå har jeg vært i ketose en god stund, men jeg spiser jo MINST 50-60 karber om dagen.....kan dette stemme da? Vil ikke være i ketose nå som jeg er gravid, så jeg spiser appelsin, 70 % sjokkis,gulrot og annet med endel karber i,men kommer ikke ut av ketosen....! Kanskje det skal mindre til for å være i ketose når man er gravid?? Noen synspunkter?

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 23:09   #2
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

50-60 g er jo for normale folk som ikke er gravid :P
Jeg vil tro at en foster vil spise litt av karbohydratene også.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 23:14   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Ja, fosteret "spiser" nok endel av karbene Samma vil du oppleve hvis du ammer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 00:14   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Som jeg har sagt før her inne, man kan være i ketose (at kroppen produserer ketoner) selv ved inntak av opp mot 100 g karbo om dagen. Men da er det IKKE registrerbart med stixs i urinen.

Jeg er i "stixregistrerbar" ketose etter å ha spist gulrøtter, klementiner, litt sjokolade, kålrabistappe....++

Prøv å spis mer fedonsk hvis du skal være sikker på å være ute av ketosen, linser, erter, bønner osv. En frukt om dagen og langsomme karber.

Og det kan ikke være skadelig... - tror ikke at gravide eskimo-, inuitt- og samekvinner i gamle dager sendte mennene sine ut i verden for å skaffe bananer, pasta og sjokolade for det ufødte barnets skyld...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 08:55   #5
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Og det kan ikke være skadelig... - tror ikke at gravide eskimo-, inuitt- og samekvinner i gamle dager sendte mennene sine ut i verden for å skaffe bananer, pasta og sjokolade for det ufødte barnets skyld...

Haha, nei du sier noe Takk for svar alle sammen, skal prøve å spise litt mer Fedonsk kanskje, men synes det også er vanskelig, har blitt så vant til å kose meg med FEIT mat ...og da må man jo nødvendigvis ligge litt lavt på karbene...
Jeg prøver ikke å slanke meg mens jeg er gravid altså, men prøver å unngå å legge på meg 30 kg, slik som forrige gang....har allerede gått opp 20, så derfor prøver jeg å være litt flink

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:11   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Spiser du bønner og linser? Det vil være med på å trekke opp karbene på en hyggelig måte - dessuten er det YUMMI Kikerter feks....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 11:05   #7
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Spiser du bønner og linser? Det vil være med på å trekke opp karbene på en hyggelig måte - dessuten er det YUMMI Kikerter feks....

Vel, jeg skulle gjerne ha prøvd meg på noe sånt, men jeg er helt GRØNN når det gjelder linser o.l., aner ikke hvordan de skal tilberedes, hvilke typer som er bra til hva slags bruk osv....Eneste bønner jeg er vant til å spise er baked beans, og DE er vel ikke særlig karbovennlige Noen enkle forslag til meg?

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 20:17   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Vel, jeg skulle gjerne ha prøvd meg på noe sånt, men jeg er helt GRØNN når det gjelder linser o.l., aner ikke hvordan de skal tilberedes, hvilke typer som er bra til hva slags bruk osv....Eneste bønner jeg er vant til å spise er baked beans, og DE er vel ikke særlig karbovennlige Noen enkle forslag til meg?

Jeg spiste litt Fedon en stund, favoritten var kikerter i alt av type gryteretter
Feks stekt kjøttdeig med litt gode grønnsaker og en boks med kikerter. Kikerter smaker knallgodt, er klare til bruk og metter på en skikkelig god måte uten å rushe blodsukkeret

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 22:20   #9
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg spiste litt Fedon en stund, favoritten var kikerter i alt av type gryteretter
Feks stekt kjøttdeig med litt gode grønnsaker og en boks med kikerter. Kikerter smaker knallgodt, er klare til bruk og metter på en skikkelig god måte uten å rushe blodsukkeret

Men hvordan TILBEREDER man kikertene da?

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 22:33   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Men hvordan TILBEREDER man kikertene da?

Kikerter på boks eller i en slik liten kartong er klare til bruk. Bare ha det oppi feks gryteretten og la de bli varme

Vil tro du finner ut hvordan du kan bruke dem når du har smakt på dem. Jeg brukte dem sammen med kylling i kokosmelk, i alt/til alt av kjøttretter og tilogmed i fiskesuppa

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 22:54   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

Ta og skyll godt av de i et dørslag eller et litermål til det slutter å skumme.
Vet ikke om det er sant, men det er der "lufta i magen" kommer fra, hehe.

Det samme gjelder for bønner.

Du kan lage kikerterpure, mos en boks erter i blender eller med stavmixer.
Ha oppi noen ss med rømme.
Du kan smake til med salt/pepper/sitronsaft, men det trengs ikke.
Kan serveres varm eller kald til nesten all mat.
Kan også brukes som dip (synes da den er god til f.eks skinker og fenalår)

En mer avansert utgave er å mose ertene med et par ss olivenolje, litt salt, pepper, sitronsaft, hvitløk og chillipulver (hummos). Her kan man også bruke sesampasta, men det er ikke nødvendig.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 07:54   #12
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Kommer nesten ikke ut av ketosen jo!

ok, takk skal dere ha Og jeg ELSKER hommous

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går nesten ikke ned! mocca75 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 23-06-08 11:17
Wow, jeg tror det nesten ikke *Missmaya* Ketolysekuren 13 10-06-08 21:59
Mel med nesten ikke no KH? supha Ketolysekuren 7 17-03-08 14:56
Ketosen vil ikke mer ... MorStine Ketolysekuren 12 24-01-08 21:33
Jeg tisser nesten ikke :-( Eva Ketolysekuren 9 06-11-07 07:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no