Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
06-01-12, 20:35 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2012
|
Ny og usikkerHar bare tenkt at jeg skal spise mindre karb, altå jeg regner ikke noe fra eller til på det jeg leser av innhold i produkter. For det er vel ikke noe å legge til hvertfall, bare evt trekke fra?
06-01-12, 20:45 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
|
Sv: Ny og usikkerHei og velkommen! |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
06-01-12, 20:46 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
|
Sv: Ny og usikkerNår du fjerner karbohydrater fra kostholdet dit, må du erstatte det med noe. Dette noe er fett. Du må jo få energi fra noe. Hvor mye man spiser er individuelt, etter hvilken lavkarbo-versjon man spiser. Noen spiser lite kh og mye fett (fx ketolyse), andre spiser mer kh og går noe ned på fettet (fx Fedon).
06-01-12, 20:47 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
|
Sv: Ny og usikkerNerthus er jaggu kjappere på tastaturet enn meg
06-01-12, 20:55 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
|
Sv: Ny og usikker25-60 gram karbo går helt fint det! Jeg har ligget på dette nivået siden august, og gått ned 14 kg. Samt fått en mye bedre helsetilstand ellers også. Du må få i deg fett ja, men ikke i ubehaglige mengder. Poenget er at du skal hente energien fra fett i stedet for fra karbohydrater. Men jeg er ikke av dem som spiser tykke fettrender på koteletter etc., jeg nøyer meg med fettkilder som egg, fet fisk (f.eks laks) etc. I tillegg steker jeg i cocosa fett og bruker fløte til sauser, til grønnsaker etc. Bearnaise saus laget på smør og fløte er for eksempel en favoritt, både sunt og godt. Jeg veier heller ingenting, men jeg er bevisst på hvilke blandingsprodukter jeg kjøper i butikken. Pleier å skygge unna de som har mer enn 7-8 g kh pr 100 g for eksempel. Så bare prøv deg frem litt, så lærer du nok litt etter hvert hvordan måltidene skal settes sammen. Dette forumet er glimrende i så måte, her er det mye gode tips å hente. |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg |
06-01-12, 23:26 | #7 |
Nytt Medlem
|
Sv: Ny og usikker
Høres ut som det samme som jeg tenker. Jeg spiser jo fett i de produktene jeg får i meg. men er ikke den typen som kan spise masser av bacon for eksempel Tusen takk for svar
06-01-12, 23:42 | #8 |
Nytt Medlem
|
Sv: Ny og usikkerNoen som kan svare meg på hvor mye grønnsaker som tilsvarer 15-20kh?
07-01-12, 11:07 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
|
Du finner næringsinformasjon på alle matvarer på forsiden av forumet, nemlig her. |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
08-01-12, 14:17 | #10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
|
Jeg er heller ikke noen storspiser av bacon. Men bacon er heller ikke veldig lavkarbovennlig, det er ganske salt og er noen ganger også tilsatt sukker. Men litt en gang i blant går helt greit. |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg |
Emneord |
fett, innhold, karbohydrater |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Nå er jeg usikker | nypålavkarb | Lavkarbo generelt | 4 | 27-04-11 15:42 |
Usikker | dragonia | Spørsmål og svar | 5 | 30-06-09 12:42 |