Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Ugly beans (grønne bønner)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-14, 22:56   #1
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Ugly beans (grønne bønner)

Disse er kjempegode! http://healthylivinghowto.com/1/post...han-fries.html

Spre en pose frossne grønne bønner på et stekebrett, pensle med olje og strø salt og evt annet krydder over.
Sett brettet i kald ovn og sett den på 230 grader C.
Stek i 30 min, vend litt på bønnene og stek videre i 15-20 min.

Dersom du ikke bruker hele posen stek i kortere tid!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 01:28   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Jaaa! Sammen med baconbiter er dette en slager her i heimen. Fikk det ofte servert som tilbehør i Praha.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 12:45   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Jeg ble overrasket over hvor godt det var! Har ikke likt grønne bønner før jeg smakte disse

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 21:30   #4
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Dette hørtes spennede ut. Skal prøve det ut en av de nærmeste dagene.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 21:38   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Til opplysning står det vel som regel aspargesbønner på fryseposene. Brekkbønner funker like fint de også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 22:07   #6
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Til opplysning står det vel som regel aspargesbønner på fryseposene. Brekkbønner funker like fint de også.

Dette må jeg prøve

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 23:55   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Disse er kjempegode! http://healthylivinghowto.com/1/post...han-fries.html

Spre en pose frossne grønne bønner på et stekebrett, pensle med olje og strø salt og evt annet krydder over.
Sett brettet i kald ovn og sett den på 230 grader C.
Stek i 30 min, vend litt på bønnene og stek videre i 15-20 min.

Dersom du ikke bruker hele posen stek i kortere tid!

230 grader??? Ok, greit nok at de settes i kald ovn, men ovnen til Lille Gubben er varm etter 10-12 min og om de skal stå der inne på 230 grader i 40 min så er de garantert kremerte!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 09:57   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Spennende! Mye enklere enn å skjære opp sellerirot osv også. Må prøves!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 13:14   #9
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

230 grader??? Ok, greit nok at de settes i kald ovn, men ovnen til Lille Gubben er varm etter 10-12 min og om de skal stå der inne på 230 grader i 40 min så er de garantert kremerte!

Jeg brukte ikke hele posen og de ble ferdig mye fortere enn det står i oppskriften. Tror at de kan bli myke og ikke sprø om du skrur ned varmen, ta de heller ut når du ser at de er blitt brune.

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 01:06   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Dette høres godt ut, må prøves.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-14, 00:05   #11
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Dette skal jeg prøve Takk for at du delte oppskriften. Trenger inspirasjon

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 22:56   #12
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Grøne bønner er gode fresa saman med smør og løk (samt salt og pepar) til dømes.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 10:33   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Herregud så godt!!! Dette er jo bedre enn potetgull, definitivt mitt nye favorittsnacks
Laget det en gang før, men da brukte jeg ferske bønner. Det funket dårlig... Men med frosne aspargesbønner ble det perfekt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 19:32   #14
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Har prøvd disse et par ganger men hver gang har det blitt en brent smak på dem? Selv om de har stått inne kortere enn det står, og de ikke har vært svarte.. Får kanskje prøve igjen.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 09:54   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Har prøvd disse et par ganger men hver gang har det blitt en brent smak på dem? Selv om de har stått inne kortere enn det står, og de ikke har vært svarte.. Får kanskje prøve igjen.

De skal bli nesten brent, og ha en brent smak. Men kanskje du har for lite olje på? jeg er generøs med olja, og har gjerne på noen smørklatter i tillegg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 18:47   #16
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Ugly beans (grønne bønner)

Kanskje det har vært riktig likevel da? Tenkte det var feil når det smakte brent Har hatt ganske mye olje på, men ikke smør.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Butter beans lavkarbo? Høyfaktor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 16-04-13 10:39
Hvor får man tak i grønne bønner? megog Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 20-07-11 18:51
grønne bønner m valnøtter og feta gamlebyen Mellommåltider 0 03-07-11 13:51
Brekkbønner eller Grønne bønner? Nina L Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 14-02-11 14:20
Koteletter m grønne bønner, parmesan og smør Nannah Middag 1 07-07-09 01:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no