Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og høyt blodtrykk

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-16, 13:24   #1
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Lavkarbo og høyt blodtrykk

Hei,

Mulig jeg poster i feil kategori, men prøver likevel

Jeg har vært hos legen og fått beskjed om at jeg har litt høyt blodtrykk. Fikk samme beskjed for 1 år siden også fra en annen lege så det er vel kanskje på tide på gjøre noe med det. Har tatt en del blodprøver så foreløpig skal jeg ikke behandles for dette, men jeg ønsker å gjøre noe selv.

Jeg har lyst til å begynne på lavkarbo. Jeg har gått på lavkarbo for noen år siden med gode resultater både vektmessig og helsemessig mtp overskudd og velvære. Dessverre har jeg ikke vært flink etter jeg fikk resultatene jeg ønsket så nå er jeg ikke helt der jeg vil være.

Jeg har alltid vært slank, men nå veier jeg 77 kg, noe som er i overkant når man bare er 162cm høy. Jeg går på tur hver dag og jeg er ganske aktiv.

Uansett, er det noen ting jeg bør tenke på med tanke på lavkarbo og blodtrykket? Noen hensyn jeg bør ta? Jeg tenker streng fase de 2 første ukene for å komme i gang og deretter moderat lavkarbo. Det fungerte ganske bra å gjøre det på den måten forrige gang for etter 2 uker i streng fase var jeg over søtsuget, og det er min største utfordring. Selve kosten og mengde jeg spiser har aldri vært problem så lenge jeg ikke har vært på sjokoladekjøret...

Takker for alle innspill som måtte komme

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 18:52   #2
Liseta
Seniormedlem
 
Liseta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.022
Liseta er ny på veien

Sv: Lavkarbo og høyt blodtrykk

Hei! Jeg kan kun uttale meg på vegne av meg selv, men hos meg har lavkarbo ført til et lavere blodtrykk, har aldri hatt høyt blodtrykk, men nå ligger jeg under normalen.
Vil tro at lavkarbo kan være med på å senke ditt blodtrykk, blant annet ved å spise mindre salt, som det mye av i ferdig mat.
Med mindre du har en kropp som blir stresset av å være i ketose? Stress kan jo føre til høyere blodtrykk.
Nå er jeg ingen ekspert!
Ønsker deg lykke til Håper du vil oppdatere om en stund, så får vi høre hvordan det har gått med blodtrykket ditt.

__________________
Siden 12.01.16


Besøk gjerne min blogg: http://lavkarbolife.blogspot.no/
Liseta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 23:53   #3
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og høyt blodtrykk

Tusen takk for svar Liseta!

Jeg tenker at å få av seg noen kilo antagelig vil hjelpe på blodtrykket og så lenge jeg gjør det med måte er det fornuftig. Og som du sier, være forsiktig med salt.

Utfordringen er å komme i gang. Har vært sliten over lengre tid og da er det litt vanskelig å motivere seg. Selv om jeg vet overskuddet antagelig vil komme etter ikke så alt for lang tid. Må mote meg opp og bare hive meg i det

Takk igjen

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 21:22   #4
Liseta
Seniormedlem
 
Liseta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.022
Liseta er ny på veien

Sv: Lavkarbo og høyt blodtrykk

BigInJapan, jeg må si du velger en tøff periode å starte opp med lavkarbo
Jeg følte meg sliten og hadde dårligere energi de første 2-3 ukene på lavkarbo. Nå er det mye bedre enn det noen gang har vært! Kroppen min har iallfall godt av lavkarbo

__________________
Siden 12.01.16


Besøk gjerne min blogg: http://lavkarbolife.blogspot.no/
Liseta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:01   #5
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og høyt blodtrykk

Hehe, det går ikke så bra foreløpig. Er nok ikke helt rette tiden å starte mtp at det står fristelser fremme hvor enn jeg snur meg. Men, jeg jobber med å snu tankesettet. MÅ jeg ta en sjokolade selv om det står fremme, eller kan jeg droppe det av og til? Hvis jeg snur på enkelte vaner og jobber med motivasjonen vil jeg være fit for fight etter jul tenker jeg

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 12:47   #6
Liseta
Seniormedlem
 
Liseta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.022
Liseta er ny på veien

Sv: Lavkarbo og høyt blodtrykk

Høres ut som du er på rett spor likevel Viktig å jobbe med tankegang, og endre mønster.
Merker selv også at juletiden er vanskelig. var noen andre som skrev det at " det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår man legger på seg av. Det er det man spiser mellom nyttår og jul som har en betydning". Og det er jo på mange måter sant

Fortsatt lykke til med kostendring

__________________
Siden 12.01.16


Besøk gjerne min blogg: http://lavkarbolife.blogspot.no/
Liseta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 09:38   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og høyt blodtrykk

Opprinnelig lagt inn av BigInJapan, her.

MÅ jeg ta en sjokolade selv om det står fremme, eller kan jeg droppe det av og til?

Spør heller deg selv hvorfor du tar den sjokoladen? Og etterpå om det var verdt det. Noen ganger er det verdt det, de fleste ikke

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyt blodtrykk, kolestorol og urinsyre - 7 mnd lavkarbo PrincessBubblegum Fysisk og mental helse 7 13-02-14 15:08
Høyt blodtrykk og lavkarbo bjørnemor Fysisk og mental helse 10 16-07-13 15:10
Høyt blodtrykk Kamilla Fysisk og mental helse 5 03-11-10 10:11
Høyt blodtrykk! safran Ketolysekuren 20 08-09-10 14:56
Høyt blodtrykk Labomba Fysisk og mental helse 13 29-05-07 21:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no