Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Økt matlyst på dag 2?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-11, 18:59   #1
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Økt matlyst på dag 2?

Kjøpte Ketostix i dag og det ligger på det nest øverste selv om i dag bare har vært dag 2. Har prøvd å finne ut av dette med matlyst med har bare lest at det minker. Men jeg lurer på om det kan øke i begynnelsen? Det plager meg litt for siden jeg har så lite å ta av så føler jeg at jeg motarbeider meg selv når jeg spiser for mye. Eller det er vel fråtsetendens for å si det som det er. Noe jeg ikke bruker å ha. Er det noen som har hatt dette og når går det over? Tenker på om det er noe jeg gjør feil også. Det er ikke snakk om at det er for mye karbo for har spist kylling, seterrømme, laks, ost og majones. Men tenker jo på om det er noe av dette som trigger fråtsing. Kan for mye salt utløse noe sånt?

  Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 19:04   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Økt matlyst på dag 2?

Det er faktisk veldig vanlig i starten å ha økt matlyst. Om du f.eks har levd strengt lavkalori tidligere så trenger kroppen skikkelig påfyll av næring i en overgangsperiode, for å "vite" at det ikke er dårlige tider på gang og at det er mat nok. Jevnt de fleste opplever at dette jevner seg bra ut over tid.
Gjø ditt beste for å følg sult- og metthetssignalene. Så lenge du gjør det, kommer du ikke til å fråtse. Fråtsing handler jo ikke om å tilfreddstille kroppens næringsbehøv, men sine egne lyster. To veldig forskjellige ting.
Salt utløser ikke fråtings. Men for lavt saltinntak og væskeubalanse kan utløse sug på salt mat. Det kan også få kroppen til å binde vann, så overdreven saltbruk er ikke nødvendig. Men ellers synes jeg man skal være forsiktig med å knipe igjen på saltet, for kroppen trenger det, faktisk!
Det som virkelig trigger fråtsing er raske karbohydrater som får blodsukkeret til å svinge.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 19:21   #3
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Økt matlyst på dag 2?

Tusen takk for raskt svar! Det betyr veldig mye for "moralen" å høre at det er vanlig. Alt dette er så nytt og det føles som å skulle lære å gå på nytt. Har jo bare spist nesten vegan med enorme mengder frukt over lang tid (men så sa det stopp), så dette er virkelig noe nytt og helt ukjent. Har ikke ekstra salt på maten men for meg kjennes kjøtt og meieriprodukter veldig salte ut. Drikker enorme mengder nå også så jeg kjenner godt at saltet river i systemet.

  Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 19:24   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Økt matlyst på dag 2?

Kan være greit å bruke litt salt i maten, altså ordentlig salt -havsalt, mineralsalt etc, ettersom kroppen skyller mye mineraler ut særlig i starten da man lett kan bli dehydrert inntil kroppen får balansert seg ut.
Det kan også hjelpe på å bytte ut noe av vannet med farris/taffelvann.
Mange bruker nok mindre salt i maten nå enn før, men det har nok endel med at særlig halvfabrikata har en tendens til være drukna i salt og smaksforsterkere og what not.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 20:15   #5
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Økt matlyst på dag 2?

Oj, det har jeg ikke tenkt på! Det skal jeg sannelig prøve. Har jo sett at det snakkes mye om havsalt men har ikke fått med meg at det faktisk er derfor.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har ikke matlyst Stabukken Spørsmål og svar 3 19-05-11 13:22
God matlyst! rut311 Mer enn 30 kg overvekt 3 17-02-11 13:14
Matlyst Bonsai Spørsmål og svar 6 28-07-10 01:46
Matlyst ... Konkelimonke Spørsmål og svar 3 01-06-10 12:31
Dårlig matlyst Smiley123 Spørsmål og svar 8 22-02-10 20:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no