Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trøndersodd

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-05, 13:31   #1
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

Trøndersodd

I disse hårde studentøkonomi-tider, ser jeg meg rundt etter BILLIGE alternativ - som ikke trenger være superusunne..

På en skala fra 1 til 10, hvor ille er egentlig en boks trøndersodd til middag?

Innhold pr 100 g
Protein 2g
Karbo 5g
Fett 3g

Det er jo både poteter og mel i sodden - og det smaker ganske så salt.
Men jeg føler likevel at dette tross alt er et bedre alternativ enn mye annen mat som er billig?

For.. 13kroner boksen - det tåler tilogmed min lommebok

Noen som vet noe om dette?

*god høst-klem til alle*

__________________
Tingeling
-Medlem av Ren Mat Klubben-

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-05, 14:43   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

veit at de som går på grete rode blir annbefalt det ihvertfall fordi det er så kalori fattig men 5 g karbo er jo ikke så ille da ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-09-05, 17:19   #3
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Hei Tingeling!
Ja, det er sikkert både billig og godt, men hva inneholder det egentlig,- gryn?? Hvor mye trenger du til et måltid? 100g er ikke mye, vet du!
Se litt på det,- og regn ut litt hvor mye karbohydrater du har "råd" til uten at det går på bekostningenen av at du skal ha ca 15 g karbohydrater pr dag,- og mesteparten skal komme av grønnsaker. Helst grønnsaker til hvert måltid,- nok proteiner, fett og melkeprodukter hver dag.
Er redd dette ikke er noe godt middagsalternativ,- desverre!
Skala 0-1???

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-09-05, 17:40   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Enig med Komkari - sodd er ikke noe bra middagsalternativ, nei... De grønnsakene som er i sodden er vel potet, gulrot og kanskje kålrot, husker ikke helt... De grønnsakene er høyglykemiske alle sammen. Det vil si at blodsukkeret ditt stiger raskt og synker raskt igjen, og du blir sulten igjen veldig fort. Det er egentlig helt anti-Atkins å spise sodd, siden poenget med Atkins og annen lavkarbo er å stabilisere blodsukkeret

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no