Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Mulig dia II, hvilke prøver skal jeg be om?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-11, 22:33   #1
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Mulig dia II, hvilke prøver skal jeg be om?

Jeg har siste tiden hatt diverse helseplager og er lite fornøyd med det. Jeg har spist mye dårlig mat - sukker ja... Og kroppen reagerer voldsomt på karbohydrater og når det går lang tid mellom måltidene. Nå er jeg bare fryktelig sliten og veldig bekymret for hva som egentlig skjer med meg. Jeg har hatt insulinresistens en stund, er litt bekymret for at det nå har blitt dia II.

Hvilke prøver bør jeg be om imorgen?

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 22:46   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mulig dia II, hvilke prøver skal jeg be om.

Du må møte fastende og be om at det blir tatt fastende blodsukker, langtidsblodsukker og c- peptid først og fremst!

Du bør også passe på å få tatt alle stoffskifte- og hormonprøver når du først er i gang! Og seff blodprosent med alle tilhørende verdier!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:05   #3
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Mulig dia II, hvilke prøver skal jeg be om.

Du har legetime i morgen? Når du forteller om dine tanker og erfaringer slik du gjør her vil nok legen din ordinere de prøvene som er nødvendig å ta.

Ønsker deg lykke til.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:12   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mulig dia II, hvilke prøver skal jeg be om.

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Du har legetime i morgen? Når du forteller om dine tanker og erfaringer slik du gjør her vil nok legen din ordinere de prøvene som er nødvendig å ta.

Beklager å måtte skuffe deg, men mange leger er av den oppfatning at dia2 er kun for gamle mennesker og vil ikke sløse med ressursene for å undersøke et såpass ungt menneske for sånt!
Hender jeg er flau over å være sykepleier når jeg hører om alt folk opplever!
Desverre mange her inne(og andre steder) som har møtt enormt mye motstand fra legestanden! Folk kjemper i årevis for å få tatt riktige/nok blodprøver og så må de sloss videre for å få riktige/nok medisiner!
Er man litt informert, vet man i det minste hva man skal be legen undersøke!
Selv opplevde jeg at legen først mente det var unødvendig å ta fastende bls for jeg var bare 36 år. Så ante han ikke hva han skulle gjøre da det viste seg at min mistanker var korrekte!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:20   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mulig dia II, hvilke prøver skal jeg be om.

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Når du forteller om dine tanker og erfaringer slik du gjør her vil nok legen din ordinere de prøvene som er nødvendig å ta.

jah, og verden består av rosa sukkerspinn og alle er venner... Nei, det er nok desverre slik Kitt sier. Mange leger vet ikke engang hvilke prøver man skal ta, og om de viser avvik får man beskjeden "det er vel bare sånn da!"

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:25   #6
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Mulig dia II, hvilke prøver skal jeg be om.

Ok. Trist å høre at erfaringer viser at jeg tar feil i all min naivitet og i kraft av å være sykepleier.

Sikkert greit å møte forberedt og kreve ulike prøver når man har tanker om at legen ikke vet nok om dette.

Må være rimelig flaut å bære tittelen doktor når man må bli fortalt av pasienten hvilke prøver som skal utføres.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:29   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mulig dia II, hvilke prøver skal jeg be om.

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Må være rimelig flaut å bære tittelen doktor når man må bli fortalt av pasienten hvilke prøver som skal utføres.

Det er vel bakdelen med å være allmennlege, man må kunne litt om alt, men ikke nok om noe.

Wonder Woman: Hvis det er lenge siden du tok glukosebelastningstest og fikk påvist insulinresistens kan det kanskje være greit å ta en ny for å se om nivåene har endret seg?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 09:38   #8
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Mulig dia II, hvilke prøver skal jeg be om.

Jeg spør fordi jeg skal til spansk lege som snakker dårlig engelsk. Jeg har opplevd litt av hvert her og regner igrunn med at jeg ender med å gå på apoteket og kjøpe ett blodsukker apparat og at jeg må fikse dette selv. Veldig glad for at jeg er sykepleier, men jeg har ikke så veldig mye erfaring med diabetes.

Tusen takk for svar, nå skal jeg bare finne ut hva det heter på engelsk og spansk så drar jeg til legen. Timen er litt utpå dagen, så jeg må vel tilbake for å ta prøvene en annen dag tenker jeg.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal til lege, prøver. camryn Ketolysekuren 0 08-03-10 12:29
Hvilke prøver er det jeg eventuelt ber legen om å ta? wollafruen Lavkarbo generelt 1 25-02-10 11:51
Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..) smil! Ketolysekuren 6 16-03-09 22:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no