Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Prior kalkunfilet

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-07, 17:48   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Prior kalkunfilet

Kjøpte en sånn stor 750 grams kalkunfilet på butikken i dag og lurer på om noen har noen forslag til hva jeg kan bruke den til. Kan jeg steke hele greien i ovnen eller må jeg begynne å dele den opp?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:52   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Prior kalkunfilet

Jeg helstekte min i steikovnen; surra den først på steikepanna sånn at den ble skikkelig brun før jeg la den i ildfastform med lokk på for å gjennomstekes i ovnen.

Deretter lot jeg den hvile til saften hadde "satt" seg, derretter skar jeg den opp i passelige posjonspakker som jeg frøs. Noe ble til salatkjøtt, noe til gryteretter og noe bare varmet oppigjen med saus og brokkoli til.

Snadder!!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:57   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Prior kalkunfilet

Det hørtes lurt ut.. Den går ut på dato om to dager, så var halv pris. Blir litt mye å trykke i seg 750 gram kalkun på to dager ja
Men, hvor lang tid og hvor mange grader?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:58   #4
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prior kalkunfilet

Dette er det beste jeg vet:

Skjær i skiver og dypp skivene i krydderblanding (paprika, oregano, urtekrydder, kyllingkrydder, estragon etc - hva du liker selv) og legg de i ildfast form. Dryss over med ost og sted det i ovnen på 200 grader i ca 30 minutter) Dette er så godt at du aner ikke.

Ved siden av har jeg brokkoli, blomkål, champignon, paprika, purreløk, rødløk som er surret litt i panne med masse smør og krydder. Når det er stekt litt heller jeg over litt fløte og lar det koke litt.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:59   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Prior kalkunfilet

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Det hørtes lurt ut.. Den går ut på dato om to dager, så var halv pris. Blir litt mye å trykke i seg 750 gram kalkun på to dager ja
Men, hvor lang tid og hvor mange grader?

Jeg frøs unna det jeg ikke spiste dagen etter. Blir MYE kjøtt hvis du skal spise det dag etter dag, ja. Gror fjær på deg da...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no