Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Hvordan kan jeg måle (hormon)framgangen min?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 20:18   #1
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Hvordan kan jeg måle (hormon)framgangen min?

Da jeg skulle svare på en annen tråd her gikk det opp for meg at jeg egentlig ikke har noen konkrete svar på hvor bra lavkarbo virker på meg, og om jeg går langt nok ned i karbohydrater?!

Jeg føler meg bedre, har mer energi (men ikke akkurat nå midt i eksamenstiden ). Er stort sett kvitt oppblåst mage, kviser og fett hår. Altså, jeg burde jo godta at det gjør noe med kroppen min. Men siden jeg ikke skal ned i vekt, så kjenner jeg meg usikker på om det er bra nok, og skulle gjerne hatt en måte å måle virkningen på.

Jeg har jo et konkret mål, å senke nivået av androgener, få et balansert hormonnivå, og så forhåpentligvis bli gravid. Syklusene har vært i store endringer siden jeg begynte på lavkarbo, det vil selvsagt også kunne gi en pekepinn. Men er så klart litt utålmodig også

Så er det noen måte jeg kan teste framgangen min på? Noen som har noen forslag? Hadde blitt så glad om jeg kunne finne ut av dette!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 10:57   #2
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hvordan kan jeg måle (hormon)framgangen min?

Hm, hadde vel ikke forventet et vell av forslag, men...

Ingen?

Hva synes dere, er det greit å gå til fastlegen for å sjekke ut dette? Var der omtrent en gang i uka for å prøve å bli utredet, men hun fant ikke noe. Først når jeg kom på IVF-klinikken på Ullevål at jeg fikk diagnose...

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 11:04   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan jeg måle (hormon)framgangen min?

Jeg vet ikke, men jeg flytta tråden til forumdelen under helserelatert-Stoffskifte/hormonproblemer.
Kanskje du får svar nå

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 11:30   #4
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hvordan kan jeg måle (hormon)framgangen min?

Det var lurt!

Takk

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 11:36   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan jeg måle (hormon)framgangen min?

Jeg syns det å få tatt nye hormonprøver høres ut som en god ide!
Bestill time tidlig på dagen, møt fastende(mat, drikke og medisin) og be om full pakke med alle aktuelle hormonprøver, elektrolytter, leverprøver og seff kolesterol/triglyserider.
Om ikke annet, vil da du ha et utgangspunkt for senere prøver når det blir nødvendig!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 11:41   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hvordan kan jeg måle (hormon)framgangen min?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg syns det å få tatt nye hormonprøver høres ut som en god ide!
Bestill time tidlig på dagen, møt fastende(mat, drikke og medisin) og be om full pakke med alle aktuelle hormonprøver, elektrolytter, leverprøver og seff kolesterol/triglyserider.
Om ikke annet, vil da du ha et utgangspunkt for senere prøver når det blir nødvendig!

Lykke til!

Takk for svar

Det er sant, greit å ha sammenligningsgrunnlag!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:17   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan jeg måle (hormon)framgangen min?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Takk for svar

Det er sant, greit å ha sammenligningsgrunnlag!

Er liksom ikke så lett å si om ting har blitt bedre eller verre om man ikke har et utgangspunkt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når måle ketose tulippa123 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 21-03-11 19:09
Når det gjelder å måle seg ... Kanskje Spørsmål og svar 14 17-02-11 09:07
Måle- og veiedag i dag! only39 Ketolysekuren 2 13-10-10 03:20
Måle karbohydratinnhold Atalanta Lavkarbo generelt 1 07-01-07 00:24
Hormon behandler overvekt Aadi Generell ernæringsdebatt 2 28-04-06 23:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no