Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Interesseorganisasjon for lavkarbere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-06, 14:01   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Interesseorganisasjon for lavkarbere?

Finnes det? Visst ikke.. hva med å danne en slik? Vi må jo kjempe for vår soleklare rett til å spise det vi synes er helsebringende og riktig. Vi må kjempe for å få informasjon om lavkarbokostholdets fortreffelighet fram til resten av befolkningen. Vi kan ha like stort potensiale som andre interesseorganisasjoner og med tida samme gjennomslagskraft. Vi burde inngå i SOHO som er et samarbeidsorgan for 29 offentlige og frivillige organisasjoner. Formålet er samarbeid om helseopplysning. Dersom vi organiserer oss står vi sterkere..trur eg!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 17:08   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Interesseorganisasjon for lavkarbere?

Det hadde ikke vært dumt, men jeg orker rett og slett ikke å engasjere meg eller "krangle" med folk om kostholdet mitt lenger. Orker ikke å bruke tid og energi til å omvende noen heller.

Trives bedre her hvor de som kommer inn (med noen få unntak) er interessert og ber om tips/hjelp. Da er det mye mye lettere å dele info.

Men som sagt, det er absolutt en god ide !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 17:22   #3
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Interesseorganisasjon for lavkarbere?

HEI
Stiftelsen Naturlig Mat er tenkt å bli noe slikt. Den er under stiftelse, alle ildsjeler er hjertelig velkommen!!! Nå reiser jeg til skiland om noen dager og skal kjøre slalom, men når jeg er tilbake tar jeg opp tråden.

I mellomtiden skal jeg prøve å få opp en indexside på naturligmat.no


mvh Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 18:14   #4
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Interesseorganisasjon for lavkarbere?

Opprinnelig lagt inn av janmesi

HEI
Stiftelsen Naturlig Mat er tenkt å bli noe slikt. Den er under stiftelse, alle ildsjeler er hjertelig velkommen!!! Nå reiser jeg til skiland om noen dager og skal kjøre slalom, men når jeg er tilbake tar jeg opp tråden.

I mellomtiden skal jeg prøve å få opp en indexside på naturligmat.no


mvh Jan

Får jeg medlemsskap der? Melder meg inn her og nå....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 19:11   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Interesseorganisasjon for lavkarbere?

Støtter den jeg Janmesi.. Hvor skal jeg signere?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 10:34   #6
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Interesseorganisasjon for lavkarbere?

jeg vil også være med =)

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 11:08   #7
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Interesseorganisasjon for lavkarbere?

Flott!
Meningen er som sagt tidligere å ha en felles plattform! Jeg reiser på skiferie torsdag, men når jeg er tilbake skal jeg bruke tid på dette.

Noen som har lyst til å lage et forslag til "opprops-uttalelse". Her er noe jeg begynte på i går:

NATURLIG MAT
- NÅ!


Stiftelsen Naturlig Mat er et felles initiativ for å få endret kostrådene i Norge. Kostrådene som gjelder i dag har gitt oss livsstilssykdommer i fleng, en fedme ute av kontroll og en villedet befolkning.

Vårt fremste mål er å få endret kostholdsrådene i Norge, og støtte fri tilgang av naturlige kosttilskudd, vitaminer. Stiftelsen er partipolitisk uavhengig, og er åpen for alle som har et hjerte for sunn og god mat - basert på urkost/steinaldermat.

SKRIV UNDER OPPROPET FOR NYE KOSTHOLDSRÅD I NORGE!

Til Stortinget,
v/ leder av helse- og omsorgskomiteen
Harald Nesvik

Regjeringen
v/ helse- og omsorgsminister
Sylvia Brustad


Kostholdsrådene som gjelder i dag må endres. Det etablerte ernæringsmiljøet viser ingen vilje til å se på dette med åpne øyne, men velger heller å stenge ute andre fra debatten som ikke deler gjeldende kostholdsråd.

Det kan ikke være riktig at kunnskapsrike kapasiteter og personer stenges ute fra institusjoner fordi de har et annet syn på hva som er optimal ernæring.

Jeg ber om at politikerne tar denne debatten på alvor!

Underskrevet

NAVN
E-post
Alder


------------------ Kommentarer? Noen som har anledning til å jobbe litt med denne teksten mens jeg er borte?


// Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no