Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Slankeklar 18-åring

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-11, 22:10   #26
Skaldekvad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 10
Skaldekvad er på en erverdig vei

Sv: Slankeklar 18-åring

Da har jeg forvandlet 1,3 kilo kjøttdeig, 1/2 løk, 2 chili, 2 eggeplommer og litt salt og pepper til 16 meget velsmakende kjøttkaker

Frokost og lunsj hele uka! Tenker å ha en lett salat og 1-2 hardkokte egg og majones som tilbehør. Blir nok passe greit!

@Linjemannen: Jeg ble rett og slett forelsket i thai-mat, spiste KUN thai-mat under hele oppholdet (ok, var vel på KFC et par-tre ganger), og gikk ned 4 kilo som følge av det. Utviklet også en steinhard chili-toleranse, så når jeg har lagd thai-mat her hjemme har jeg alltid fått klager på at det er for sterkt . Men er det ikke veldig vanskelig å spise thai-mat når man skal føre et ketogent kosthold? Skal faktisk på thai-restaurant med tanta mi på fredag, og gruer meg litt til det, for det er jo mye sukker i thai-mat vet jeg. Har tenkt meg fram til at Tom Kha og Paneng går greit, siden det er mye kokosmelk og relativt lite sukker i de. Vet de ikke har noe god ris der, så det skal ikke bli noe problem å holde seg unna det. Hadde de hatt Kao Niaow (Sticky Rice) derimot, hadde jeg nok unnet meg en liten utskeielse, for det er farlig godt sammen med Papaya-salat. Åh, som jeg savner thai-mat <3

Skaldekvad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose FTW! Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:16   #27
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Slankeklar 18-åring

Opprinnelig lagt inn av Skaldekvad, her.

Da har jeg forvandlet 1,3 kilo kjøttdeig, 1/2 løk, 2 chili, 2 eggeplommer og litt salt og pepper til 16 meget velsmakende kjøttkaker

Frokost og lunsj hele uka! Tenker å ha en lett salat og 1-2 hardkokte egg og majones som tilbehør. Blir nok passe greit!

@Linjemannen: Jeg ble rett og slett forelsket i thai-mat, spiste KUN thai-mat under hele oppholdet (ok, var vel på KFC et par-tre ganger), og gikk ned 4 kilo som følge av det. Utviklet også en steinhard chili-toleranse, så når jeg har lagd thai-mat her hjemme har jeg alltid fått klager på at det er for sterkt . Men er det ikke veldig vanskelig å spise thai-mat når man skal føre et ketogent kosthold? Skal faktisk på thai-restaurant med tanta mi på fredag, og gruer meg litt til det, for det er jo mye sukker i thai-mat vet jeg. Har tenkt meg fram til at Tom Kha og Paneng går greit, siden det er mye kokosmelk og relativt lite sukker i de. Vet de ikke har noe god ris der, så det skal ikke bli noe problem å holde seg unna det. Hadde de hatt Kao Niaow (Sticky Rice) derimot, hadde jeg nok unnet meg en liten utskeielse, for det er farlig godt sammen med Papaya-salat. Åh, som jeg savner thai-mat <3

Må si jeg er imponert!
Du er bare 18 år!! Jeg er overbevist om at du vil lykkes

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:32   #28
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Slankeklar 18-åring

Imponert ! Nå er jeg ei streng gammel dame, så jeg er mer usikker på thaimaten. Men du vet hva du gjør. Kjør på med litt mer fett til kjøttkakene dine. Spis dem med litt fløtesaus og grønnsaker. "Min" fløtesaus: stek noen biter bacon, kok ut stekepanna etter kjøttkakesteikinga (loitt sent nå, men til en annen gang), ha i fløte, en anelse buljong, salt og pepper og ei teskje tomatpuré. La det koke ei lita stund med kjøttkakene i.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:49   #29
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Slankeklar 18-åring

Jeg spiser mye thaimat!
Sukker kan være problematisk, men si i fra til kokken, så lager han/hun uten. Eventuelt en dæsj med palmesukker. Gir langt bedre smak og er ikke så ille. Kao Niao er livsfarlig! Men styggelig godt! En av grunnene til høy diabetes2 forekomst i nordøst-Thailand. Ligg unna! Papayasalat kan du fortsatt spise. Jeg lager stadig vekk og spiser til kylling, lam, svin, whatever. Masse grønnsaker!

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 23:11   #30
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Slankeklar 18-åring

Opprinnelig lagt inn av Linjemannen, her.

Jeg spiser mye thaimat!
Sukker kan være problematisk, men si i fra til kokken, så lager han/hun uten. Eventuelt en dæsj med palmesukker. Gir langt bedre smak og er ikke så ille. Kao Niao er livsfarlig! Men styggelig godt! En av grunnene til høy diabetes2 forekomst i nordøst-Thailand. Ligg unna! Papayasalat kan du fortsatt spise. Jeg lager stadig vekk og spiser til kylling, lam, svin, whatever. Masse grønnsaker!

Jeg ser at du spiser egenkomponert, mens TS prøver ketolyse. Jeg er jammen ikke sikker på at papaya egner seg da. Men det bør sjekkes.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:34   #31
Skaldekvad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 10
Skaldekvad er på en erverdig vei

Sv: Slankeklar 18-åring

Dag 2:

Var moderat sulten når jeg våknet opp i dag (06:45), spiste 2 kjøttkaker og ett egg med majones til frokost.

Til lunsj (11:30) var jeg egentlig ikke noe særlig sulten, og spiste 1 og en halv kjøttkake med 2 egg ved siden av.

Men rundt 16-tiden var jeg UTROLIG sulten, og det førte til at jeg spiste 4 kjøttkaker med majones, pluss to baconskiver, en halv bunt brokkoli og kanskje 8 skiver ost. Var enda ikke helt mett, så jeg spiste rundt 100 gram baconsnacks en halv time etter middagen.

Prøvde meg også på et glass med Sprite-Zero, siden søtsuget kom når søsteren min ville være snill og dele halloween-godtet sitt med meg (Takket selvfølgelig nei). Drakk bare et par små slurker, siden jeg er usikker på dette med kunstige søtningsmidler, men kan si at det gjorde underverker med søtsuget! Er det trygt for meg å drikke lite-brus i moderate mengder? Det var virkelig godt, selvom jeg aldri før har likt lite-brus i noen former. Skaldemann er uklar på dette, og det er visst ulike oppfatninger om det her på forumet, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Noen som har brukt ketolyse som kan hinte meg i riktig retning?

Alt i alt en grei andre dag. Merket fort at utholdenheten ikke var den samme i gym-timen i dag, men utholdenheten kommer vel etter hvert. Merket også en viss øking i snus-forbruket, men det kan vel komme av at kroppen vil kompansere for fraværet av karbohydrater. Ble overrasket over at jeg klarte å spise så utrolig mye til middag, men i følge Skaldemann er det jo bra å spise mye, så lenge kroppen ber om det. Men han sier også at man i startfasen skal passe på proteinene, siden de kan virke negativt på "fettbålet". Jeg har vel fått i meg utrolig mye proteiner, har jeg ikke?

Kjøpte iallefall ketosticks i dag, og det viser seg at jeg er i ketose allerede! Mamma skulle kjøpe badevekt i dag, men det glemte hun, så jeg har ikke fått veid meg enda. Får håpe den blir kjøpt inn i morgen!

Skaldekvad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose FTW! Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:36   #32
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Slankeklar 18-åring

Noen mener (erfarer) at kunstig søtning stimulerer søtsuget. Du er i en overgangsfase nå, prøv å stå i mot ! Bruk diett.no og legg inn hva du spiser, så ser du raskt om fordelingen er optimal (fett/proteiner/karbohydrater). I tillegg til veiing, bruk målebånd !
Ikke forvent maks når det gjelder trening, kroppen må omstille seg.
Du er flink ! Stå på

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:48   #33
Skaldekvad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 10
Skaldekvad er på en erverdig vei

Sv: Slankeklar 18-åring

2921 kcal, 223 gram protein, 3.27 karbohydrater.
Dæven, det var litt av noen tall!

Skaldekvad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose FTW! Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 23:08   #34
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Slankeklar 18-åring

Klikk på prosentfordelingen, det er den som er interessant nå. Den finner du som et kakediagram.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 23:11   #35
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Slankeklar 18-åring

Opprinnelig lagt inn av Skaldekvad, her.

2921 kcal, 223 gram protein, 3.27 karbohydrater.
Dæven, det var litt av noen tall!

Drit i kaloriene Veldig mye proteiner, rundt 1 g kh pr kilo kroppsvekt er en generell tommelfingerregel Vet ikke hvor mye fett du endte opp på, men strengt tatt bør du ha i deg minst like mange gram fett som protein, helst en del mer.

Stort inntak av proteiner vil også føre til blodsukkerstigning, så om du kan justere proteininntaket vil det være til fordel for deg. Samtidig anbefaler jeg at man de to første ukene spiser MYE mat, spesielt fett og kh fra grønnsaker og passe med proteiner fordi kroppen din nå skal endre energikilde til fett, og det er lettere for kroppen og bruke inntatt fett som energi enn kroppsfett. Etterhvert vil ofte inntaket generelt sett normalisere seg ved og gå litt ned, men de første par ukene som sagt er det viktig at du spiser godt med mat

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
15-åring på Ketolysekuren Cha Ketolysekuren 15 31-10-11 07:08
13-åring slanket seg 30 kilo... Nerthus Nyheter / media 2 10-05-11 16:10
1-åring vil spise selv. Hva kan jeg gi? quinoa Barns kosthold 12 16-01-09 19:46
Forslag til oppskrifter for 16-åring som bor hjemme AnjaS Oppskrifter 7 22-08-08 20:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no