Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kalorier og ikke kalorier

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-08, 17:44   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Kalorier og ikke kalorier

Så har jeg fått testet ut enda en ting da...
Etter mange uker på maks 1500 kalorier per døgn, stabil ketose hele veien, ikke noe tull med kosttilskuddene samt trening - og likevel ikke noen nedgang har jeg nå tatt en pause.

Det betyr for meg at jeg gjør det samme - holder meg i ketose, trener osv, men jeg spiser så mange kalorier som jeg vil. Jeg er i en veldig stresset periode for tiden, så dermed sitter kiloene som limt på uansett hva jeg gjør.

Nå ligger jeg på rundt 2000 kalorier per dag isteden. Etter én uke hadde jeg tatt av en kilo, og etter det står det stille igjen.

Men en forskjell på 500 kalorier+ per dag skulle etter gammel bok da betydd at man la på seg trekvart kilo per uke.

Herved anser jeg som bevist at dette ikke stemmer. Enda en gang bevist...

Nå mangler jeg bare at noen finner opp noe som gjør at man går ned i vekt selvom man lever med litt stress så er jeg fornøyd...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 19:28   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier og ikke kalorier

ja se det

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 19:55   #3
Large99
Juniormedlem
 
Large99 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Kongsvinger
Alder: 51
Innlegg: 11
Large99 er på en erverdig vei

Sv: Kalorier og ikke kalorier

Kalorier her og kalorier der...
Jeg har i mange år levd på lite kalorier og likevel aldri gått ned i vekt.
Kuttet ut karbohydrater, kan spise opptil 8000-10000 kcal pr dag!!! uten å gå opp. Spiser jeg 3000-5000 kcal pr dag mens jeg er i ketose går jeg ned. Med 2000-2500 kcal fra såkalt Grete Roede mat går jeg OPP...

Kaloriinnholdet i maten vi spiser er målt i et bombekalorimeter, dvs at maten brennes i et lukket kammer og avgitt varme angir kalorimålet.
Brenn en bjørkekubbe i bombekalorimeteret og se hvor mange kalorier du får ut...
Spis den samme bjørkekubben og se om du legger på deg...

Fler og fler går nå vekk i fra kalorimålet (leger osv), og heller mer over mot glykemiske indekser og andre mål for å bestemme hva slags mat vi tåler.

__________________
Large99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:03   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier og ikke kalorier

Opprinnelig lagt inn av Large99, her.

Kalorier her og kalorier der...
Jeg har i mange år levd på lite kalorier og likevel aldri gått ned i vekt.
Kuttet ut karbohydrater, kan spise opptil 8000-10000 kcal pr dag!!! uten å gå opp. Spiser jeg 3000-5000 kcal pr dag mens jeg er i ketose går jeg ned. Med 2000-2500 kcal fra såkalt Grete Roede mat går jeg OPP...

Kaloriinnholdet i maten vi spiser er målt i et bombekalorimeter, dvs at maten brennes i et lukket kammer og avgitt varme angir kalorimålet.
Brenn en bjørkekubbe i bombekalorimeteret og se hvor mange kalorier du får ut...
Spis den samme bjørkekubben og se om du legger på deg...

Fler og fler går nå vekk i fra kalorimålet (leger osv), og heller mer over mot glykemiske indekser og andre mål for å bestemme hva slags mat vi tåler.

Hvordan i heiteste får du i deg 10000kcal???

  Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:25   #5
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Kalorier og ikke kalorier

det lurte jeg på også

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 09:10   #6
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Kalorier og ikke kalorier

10 000 kalorier....? - vis meg menyen
Venter spent nå...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 09:24   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier og ikke kalorier

Om du går sulten med kaloriinntaket ditt, Smilefjes, så spiller det ingen rolle hva du spiser, kroppen vil uansett tviholde på det den har fordi den tror det er smalhans. Dette er noe flere av oss har smertelig erfart.

Også litt spent på hvordan det går an å spise 10 000 kl. Det meste jeg har målt opp til må ha vært i overkant ov 3000, og den dagen var jeg både kvalm og stappmett.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 17:26   #8
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Kalorier og ikke kalorier

10 000 har jeg aldri fått i meg, men 6-7000 har jeg da fint klart bare kjøre på med fettfulle kjøttstykker, fløte og rømme, så er man der

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:37   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier og ikke kalorier

Opprinnelig lagt inn av David, her.

10 000 har jeg aldri fått i meg, men 6-7000 har jeg da fint klart bare kjøre på med fettfulle kjøttstykker, fløte og rømme, så er man der

Sikker på at du regner riktig?

  Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 22:39   #10
Andreaen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier og ikke kalorier

i min periode når jeg hadde bulimi kunne jeg spise opp til 15.000-17.000
kalorier hver dag. Det var dyrt, og kostet meg mye ja. Både helsemessig og økonomisk.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 01:09   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kalorier og ikke kalorier

10.000Kaloridietten:

Frokost En boks tunfisk i olje med Nora Jordbærsyltetøy, og 100gram Melange margarin til.

Mellommåltid, Freia Melkesjokolade 100gram

Lunch, En Cherrytomat, En pils og 100gram Potetgull

Mellommåltid En Baguett med rekesalat, Polly peanøtter 100gram

Snack: En liten pose Smash

Middag: Pannekaker med Bacon og sirup

Mellommåltid
Frityrstekt innbakt banan

Kveldsmat
Toast med nugatti
3-4 vafler med margarin og brunost


Nattmat
Flere vafler



Bulldog, er du fornøyd med kaloriinntaket her?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 16:07   #12
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Kalorier og ikke kalorier

Eeeeeh.... Runegutt - dette er ikke keto-mat da?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 16:23   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier og ikke kalorier

Det er mulig at det var en spøk

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 17:11   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier og ikke kalorier

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.


Bulldog, er du fornøyd med kaloriinntaket her?

Med en relativt stor andel raske karbohydrater og fett er det ikke noe stort (men riktignok betydelig) problem å klare 10000kcal om dagen. Jeg hadde selv et inntak på 7000kcal en periode i gamle dager, og med tre solide shaker med maltodekstrin, protein og fett gikk det greit. Hvordan man skal kunne klare det samme, og samtidig holde seg under ca 50g karbohydrat om dagen er en helt annen sak.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 18:05   #15
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kalorier og ikke kalorier

Full forståelse for den da. Jeg gjorde det samme, og så på hvor mye mat er egentlig 10000 kcal, og det er jo en del.

Dietten er bare en illustrasjon. Er ihvertfall ikke sunt kosthold, uansett filosofi.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:27   #16
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier og ikke kalorier

haha...morsomt.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
The Health Report - kalorier ikke årsak til overvekt? Snikende Saccosekk Nyheter / media 8 20-07-07 01:36
Tell kalorier, ikke karbohydrater (Dagbladet) silje Nyheter / media 18 04-05-07 19:05
kalorier Trolljenta Spørsmål og svar 14 25-05-06 16:45
Kalorier themonk Generell ernæringsdebatt 7 22-03-05 12:49
Kalorier girl Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 24-01-05 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no