Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Klær og kropp

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-11, 19:16   #1
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei
Unhappy

Klær og kropp

Jeg føler jeg er så merkelig der... Mange som kan kle på seg hva som helst, og en del er stolt over å være formfull. Jeg har en venninne som har fantastiske former, jeg synes hun er så vakker og misunner henne. Hun går i det som passer henne, og hun er flink i klær som kler hennes kropp.
Mens jeg står foran speilet, ser etter håndtaker og alt som kan stikke ut, livredd for at jeg skal se rar ut, og plager livet av samboeren min med å spørre han om hvordan jeg ser ut. Ikke nok med det, men jeg er ikke så flink i å matche. Var greiere før da jeg bare gikk i sort, men plutselig så går jeg i så mange farger at det ser mer dumt ut.


Nå er jo det på moten å gå i taits. Jeg er vanligvis den som unngår moten, men har prøvd, og det er fantastisk deilig. Men så er det å nistirre i speilet etter "feil". Idag kjefta samboeren min på meg og sa: "Du ser fantastisk ut! GÅ NÅ!". Jeg syntes lårene mine er for store for å gå med sånn lang genser-ting som rekker meg halvveis over lårene, og føler at det klumper seg over leggene.

Jeg synes det er grusomt, når egentlig jeg vet selv at når jeg ser dem som er større enn meg og har mer enn meg går sånn kledd, så legger jeg ikke merke til noe sånt. Ofte ser jeg på klærne og synes det er tøft og fint.
Jeg må snart lære meg å heller være fornøyd med hvordan jeg ser ut, og heller glede meg over nedgangen. Har fått en del kommentarer om at jeg har gått ned!

Noe annet er at jeg burde kjøpe meg nye klær, men tenker hele tiden at "jeg skal snart ned i vekt, så hva er vitsen?"... Så da ender jeg opp med å ikke shoppe... Vil ha dongeribukser, men det er forferdelig vanskelig å finne noe som passer meg. Jeg har store hofter og en diger bakdel, og bukser som passer rundt hoftene er plagsomt vanskelige. Det er jo bare PYTTESMÅ størrelser. Og så er det så ekkelt å handle når man ser syltynne jenter i nærheten. Føler at jeg ikke har noe der å gjøre.
Og når jeg finner noe, så står det en syltynn dame bak disken som nesten drukner når hun skal brette sammen... Huff!

Jeg måtte bare få klage ut litt. Kan være greit av og til å diskutere og snakke om dette emnet, for jeg er vel ikke alene om å føle det sånn. Er sikkert mange i forskjellige former som sliter med å finne noe som de synes at de kler, og noe som de kan gå ut døren med og føle at nå ser de fantastisk ut. Misunner dem som kan. Slik som venninna mi.

__________________
"Some people never go crazy
What truly boring lives they must lead"
- W.A.S.P. - Arena Of Pleasure
xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 19:29   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Klær og kropp

Hvsi det er noen trøst driver de fleste damer på sånn enten de er store eller ikke. Mitt beste råd er å jobbe med å akseptere og elske deg selv og kroppen din. Lettere sagt enn gjort selvfølgelig, men selvtillit gjør hvem som helst vakker! Og så synes jeg du skal spørre den flinke venninna di om hun har lyst til å bli med på shopping. Ofte er det lettere å finne klær til andre enn seg selv synes jeg. Lykke til

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 19:40   #3
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær og kropp

Nå aner jeg ikke hvilken størrelse du bruker, men har du prøvd å sjekke ut Zizzi? Det er stor mote, med flinke kundebehandlere som vet hvordan du har det

Str 42-56, men mye passer for de som er litt mindre eller litt større også Jeg synes iallefall de har mye fint bare man gidder å lete litt! Dessuten er det gøy å kjøpe small ^^

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 19:49   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær og kropp

Det er så mange vakre store damer, men jeg er ikke en av de. Har mye fett på magepartiet og det plager meg, så går i så baggy klær som muligt.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:20   #5
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Klær og kropp

Jeg vil også anbefale Zizzi!!
Nå er klærne der snart for store til meg, men har brukt den butikken mye. Sist nå nylig - sier hva jeg er ute etter og damen går å plukker ene antrekk etter det andre. Jeg står i prøverommet og hun sier sin ærlige mening! Det er så bra med sånne butikkansatte som ikke sender kunden avgårde med noe helt harry - men veileder på ekte
Også har de en del som pynter opp et antrekk, sjal og smykker. Litt dyrt - men det finner du billigere andre steder.

Så uansett er rådet å finne en butikk med ansatte som har tid og interesse av å hjelpe deg. Du vil føle deg så vel med noe nytt - som du vet kler deg!

Kjøpte en fargerik tunika der for et par år siden. Angret da jeg kom hjem, trodde ikke jeg skulle tørre vise meg med den offentlig... Men nå er den utslitt gitt, det var å stige over dørstokken og møte verden med litt farge

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:32   #6
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Klær og kropp

For å snu logikken helt rundt; vi kan alle bli påkjørt i morgen den dag, og da hadde det jaggu vært fint med ordentlig undertøy på!!!

Og du fortjener å være fin og føle deg fin!!! Og det kan være den beste medisinen mot å føle seg fæl på innsiden.

Jeg synes selv jeg har begynt å få peiling bare de siste par årene, og jeg har sikkert øvd for lite i årene før.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:33   #7
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær og kropp

Kan jeg spørre hvor du har vært utolmodig? Interessant å høre

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:33   #8
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Klær og kropp

Man må prøve å se med vennligere øyne på seg selv

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:51   #9
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei

Sv: Klær og kropp

Vi hadde Zizzi her før, men der går det andre veien igjen. Klærne blir for store og annerledes fasong på meg. Så gikk butikken konkurs og vi har ingen stormotebutikk lenger.

Jeg finner en del når jeg leiter, men synes det er mer ubehagelig å handle. Føler som at alle ser på meg! Selv om de ikke gjør det. Har visst begynt å bli litt paranoid

Det verste er moten som er ute å går, utenom taitsen. Men taits-bukser som ser helt grusomt ut på meg (og som i tillegg er ubehagelig. Dongeri-taits kler meg ikke). Og de buksene som går så inn rundt kroppen - alt skal vises, og jeg vil ikke vise alt. Jeg vil skjule de enorme hoftene, magen, lårene - alt som jeg synes er for stort på kroppen min.
..alt handler mest om selvbilde, at jeg heller skal gå ut med hodet hevet og tenke "JA jeg har ekstra kilo på kroppen. Hva så? Jeg er fantastisk uansett" istedet for "Jeg er for lubben til å kunne gå ut sånn!".

__________________
"Some people never go crazy
What truly boring lives they must lead"
- W.A.S.P. - Arena Of Pleasure
xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:57   #10
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Klær og kropp

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Kan jeg spørre hvor du har vært utolmodig? Interessant å høre

Hvilken butikk mener du? Zizzi. Eller er det Zissi.... Er så fornøyd med den butikken. Og den finnes flere steder i landet tror jeg.

Ikke minst store prøverom! Og kvalitet på klærne.

Og til TS, tights er fint på de fleste med rette toppen til!
Og ja, enige med de andre - vi fortjener å føle oss vel!

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:59   #11
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær og kropp

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

Hvilken butikk mener du? Zizzi. Eller er det Zissi.... Er så fornøyd med den butikken. Og den finnes flere steder i landet tror jeg.

Ikke minst store prøverom! Og kvalitet på klærne.

Og til TS, tights er fint på de fleste med rette toppen til!
Og ja, enige med de andre - vi fortjener å føle oss vel!


Jepp, men tenkte på hvor landet! Er nysgjerrig siden jeg har jobbet der selv Og det heter Zizzi

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:59   #12
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Klær og kropp

Jeg bruker topper som egentlig er litt korte kjoler. A-fasong !

Funker i alle fall på et vis. Gjerne topper som har legg eller rynker like under puppene. . !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 23:01   #13
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Klær og kropp

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Jepp, men tenkte på hvor landet! Er nysgjerrig siden jeg har jobbet der selv Og det heter Zizzi

Molde

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 23:43   #14
Struts
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
Struts er på en erverdig vei

Sv: Klær og kropp

Det er lettere å finne klær etter som kiloene forsvinner.. Ta med deg venninna på shopping, la hun velge klær til deg helt fritt, og prøv alt selv om klærene føles litt håpløse. Jeg og venninnen min går gjerne å leter etter klær til hverandre. Vi har det gøy med klesstylingen og ler mer enn vi gråter. Den perfekte dongeribuksen kommer jeg ikke til å finne. På min kropp passer best skjørt!! jeg elsker tights. Veldig praktisk store deler av året. Det passer godt som vekt nedgangstøy!

Struts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 23:53   #15
wafle4
Juniormedlem
 
wafle4 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 33
wafle4 er på en erverdig vei

Sv: Klær og kropp

I gjerstad her på sørlandet får du også zizzi-klær. Er det ikke noen butikk i nærheten så kan man også bestille på nett fra dem. Problemet da er jo at man ikke får hjelp og ikke får prøvd. De har utrolig mye fint etter min mening.

wafle4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: minst mulig karbo Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 01:09   #16
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klær og kropp

Eneste plassen jeg har funnet bukser som sitter noenlunde normalt på meg er på kappahl. Men jeg er desverre motsatt av deg, med ikke så veldig stor rumpe, men alt har samlet seg på framsiden til meg (og nei, ikke er jeg spessielt topptung heller...)

Uansett så tror jeg veldig mange av oss har disse tankene, men for min del så handler det bare om å innse at andre ikke bryr seg om hva jeg har på meg.
Hvor ofte tenker du på at de som passerer deg på gata er helt horribelt kledd?
Og om noen skulle syns du kler deg helt forferdelig så er det ikke noen som blir skadet av det lell.

Jeg er sikker på at du ser helt nydelig ut
Og ei stor flott damerumpe er noe av det fineste som er

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 10:07   #17
Heidi B
Medlem
 
Heidi B sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 60
Heidi B er på en erverdig vei

Sv: Klær og kropp

Hei.
Jeg fikk lyst til å skrive litt om stor-moteklær.
Jeg driver egen klær-butikk og har en avdeling for stor-mote. Der iblandt klær fra Zizzi. Når det gjelder Zizzi, så er det flere merker og passform på klærne.
Jeg handler med Zizzi, ZJ og Zay. Det er samme firma, men ulik mote, modeller og fasong. Mine kunder gir uttrykk for at det er "litt for alle" når jeg har disse merkene. Vi er alle ulike, og en tunika som er fin til meg, passer muligens ikke til vennina mi- slik er det bare. Be ekpeditørene i butikken om råd og hjelp, det er derfor de er der. Be de i Zizzi butikkene om å skaffe Zizzi-magasin og bruk de flittig- kjempe masse nyttige tips i de magasinene!!
Håper dette kunne være til nytte for noen av dere.

Klem

__________________


Heidi B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 10:20   #18
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Klær og kropp

Jeg kjenner meg igjen ... Jeg har vært nedtrykt siden lørdag da jeg skulle prøve å finne noen sommerklær. Endte opp med en capribukse og en topp som jeg egentlig ikke syns var spesielt fin, bare helt ok, fordi det var den som passet ... Jeg er jo såpass stor at jeg må i disse stordame-avdelingene, og jeg syns stort sett ikke klærne der er noe fine. Enten er det uformelige store sekker, eller så er det kjerringklær ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 10:25   #19
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Klær og kropp

apropos zizzi, en kollega sa at jeg burde handle der, mye fint og ikke så dyrt (hun tjener dog mye mer enn jeg...) så at det hadde zizzi på ellos, og jeg fikk sjokk.. 500+ kr for en topp er da ikke billig! den var jo ikke fin engang

Jeg gikk mye i baggy klær selv før, problemet er jo at baggy klær gjør at en ser større ut... tok laaang tid før jeg greide å innse at 5mannstelt ikke skjuler noe...

Jeg handler jeans hos Eva, de fører et merke som heter Nicole, som finns i to modeller, og en er for damer med rumpe. beste jeans jeg noen gang har hatt, sitter som støpt Kjøper gjerne billige topper og tshirts i england, jeg skal jo lenger ned, så gjør ikke noe om de ikke varer så lenge da.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 10:36   #20
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Klær og kropp

Jeg kjenner meg også igjen her! Sukk, jeg er så lei av å måtte kjøpe de klærne som passer meg, ikke de jeg syns er finest...

Jeg er 42 i bukser og 38/40 i overdeler (da snakker vi om H&M-størrelser, ikke BikBok-størrelser...). Er stor over hofter/lår/rumpe og syns selv jeg kler best noe stramt nedentil, som tights for eksempel, og en lang a-formet overdel, som Antoinette6 skriver. Viktig at overdelen ikke er veldig vid øverst, da blir det telt og jeg ser større ut enn jeg er. Den må være kroppsnær over brystene og så vide seg ut under. Empire-liv heter det tror jeg, el noe sånt.

Men jeg drømmer om å være fin i singlet (haaater overarmene mine), og å kunne gå i jeans og en kroppsnær topp uten å måtte skjule rumpen min

Kanskje litt off topic her, men jeg drømmer også om at mannen min skal synes jeg er sexy Ikke bare tenne på meg fordi han er glad i meg og jeg er mora til ungene hans, men fordi han virkelig syns jeg er hot. At min fasade (rumpe) skal føre til litt dyrisk begjær hos min bedre halvdel...

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 10:49   #21
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei

Sv: Klær og kropp

Huff, ja er sjelden jeg finner noen fine klær på stormoteavdelingene. Og så synes jeg det er grusomt flaut når folk ser meg der.
De klærne der er som regel enten veldig grå og kjedelige farger, eller digre mønster som ser merkelig ut på meg - og som Cyan sier.
Og så ser jeg lengselsfult på de andre avdelingene med vakre, fine og tøffe klær, og ser desperat på størrelsene som det KAN finnes noe for meg.
Vivikes har nydelige klær som passer meg fint, men har ikke turt å prøve bukser, for der sliter jeg med bakdelen min. Jeg venter til jeg passer inn i mål-buksa mi (ei bukse jeg har som er alt for liten for meg, eller hvertfall var det. Nå går den på men kosehåndtakene popper ut. Litt til nå!).

En annen ting er at jeg har lange bein (hvertfall ifølge moten siden jeg ofte finner bukser som er aaalt for korte). Klær er så usedvanlig vanskelig å finne fram til, det finnes jo ingen grei passform! Noen bukser er kjempesmal rundt livet men digre rundt hoftene. Noen er motsatt. Noen er kjempestramme på leggene. Noen er digre på leggene og stramme på lårene. osvosvosv.

Topper har jeg av og til vanskelig med å finne fordi jeg er barmfager. Men finner som regel det jeg vil ha. Jeg kan av og til finne klær på ungdomsavdelingen (hvis det er i strl 42). Men det er ikke så altfor ofte, siden de har ganske små strl'ser.
Og så er det hva jeg vil vise og ikke vise. Kan ikke ha sånne med bare armer, da må jeg ha noe over overarmene. Og at det ikke sitter klistret til kroppen, men heller ikke for baggy.

Og jeg har en spesiell stil. Jeg liker ikke ting med masse farger på en ting. Vil som regel ha ensfarged, eller noe med tøft design på. Jeg elsker dødningshoder på, og ting som er urbant eller røft.
Og noe som jeg drømmer om, er dongeribuksene til Crazy Age.

Bare jeg går ned noen størrelser til, så kan jeg shoppe meg gal på de buksene

__________________
"Some people never go crazy
What truly boring lives they must lead"
- W.A.S.P. - Arena Of Pleasure
xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 12:15   #22
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Klær og kropp

Jeg har også brede hofter, stor rumpe og ganske massive lår. Dongeribukser kan være vanskelig, men jeg har funnet noen som fungerer for min form (og som er tilgjengelig med korte bein også, som er en ønskedrøm for meg): De som heter EASE på Lindex sitter ok på meg, og av litt mer kostbare ting er det verd å sjekke ut Levis sine Demi Curve/Supreme Curve-serier. De har dem på Carlings og Levis-stores, i alle fall. (Og de buksene finnes også i varianter med rett legg, ikke stramme hele veien.) Har også funnet noen på Kappahl som fungerte bra. Med en sånn kroppsform synes jeg det er best å styre unna skinny-modeller med kjempelavt liv, jeg vil heller ha høyt liv og rette bein eller bootcut.

Det er veldig befriende å kunne velge klær nå, og ikke måtte nøye meg med det "minst stygge" fra stor-avdelingene her og der. Nå har jeg aldri vært så stor på overkroppen at jeg ikke kunne handle topper og sånt i normalavdelingen, men det er jo forskjell på oss - skulle gjerne vært litt mer barmfager, jeg. Nå har jeg krympet til 40/42 (30") på underkroppen og 36/38 på overkroppen, og synes ikke lenger det er så vanskelig å handle ting som passer - men jeg husker hvor fælt det var, spesielt med bukser...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:12   #23
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Klær og kropp

Jeg har også et solid akterspeil med tilhørende kraftige ben Jeg liker som Trådstarter litt rocka klær, og det er det lite av i store størrelser Når det gjelder bukser ville jeg tatt en tur innom en butikk som spesialiserer seg på jeans - utrolig hva riktig plasserte baklommer og riktig snitt kan gjøre med en romslig stump Jeg har handlet endel på JC, der er utvalget stort (iallefall i den JC-butikken jeg har i nærheten), og selv om det koster litt, så har jeg brukt buksene til de nesten faller av kroppen min

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:21   #24
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Klær og kropp

Sitat:

Når det gjelder bukser ville jeg tatt en tur innom en butikk som spesialiserer seg på jeans

Bare så synd at de som oftest ikke har store nok størrelser til ei dundre som meg

Jeg er jo egentlig ei metaldame jeg da, men jeg ser ikke mye metal ut i disse daukjedelig klærne jeg går i Men jeg har mange kule klær som venter på meg i skapet etterhvert som jeg går ned i vekt da Heldigvis er jeg relativt "velproposjonert" (bortsett fra at jeg har fått hengemage etter graviditeten), så jeg har i grunn ikke så store problemer med å finne bukser som har grei passform, bare de er store nok. Men fine er de jo ikke

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:16   #25
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei

Sv: Klær og kropp

kthnkJeg skulle gjerne kunne gått i bukse i strl 42!
Det er ikke off topic, for kropp og klær og hvordan man føler seg har mye å si når man er i et forhold. Jeg ønsker at jeg kunne føle meg mer vel i sexy klær, og føle meg mer sexy enn det jeg gjør. Men når jeg skifter så ber jeg samboeren min om å snu seg, eller at jeg skjuler meg, selv om han VIL se... Men jeg føler at det ikke er noe å se på...

157cm
Så flott at du har kommet såpass ned! Da må det være superdeilig å shoppe. Tenker selv når jeg kommer i den strl'sen, så kommer garderoben min til å bli sprekkfull. Og jeg er IKKE flink til å kaste klær.

Camomilla, Cyan
Det skulle ha vært mer rocka/metal-klær for damer med KROPP. Det samme sa samboeren min når vi gikk og kikket litt. "Hvorfor heter det store damer og ikke deilige damer?".
Jeg er rock-metal-jente (eller varierer en del), og drømmer om å gå i tøffe skjørt som jeg ser på body map og dragenshule, og de vakre kjolene. *sukke*.... En dag....en dag skal lommeboka mi skrike av tomhet og garderoben fylles til randen av alt det lekre.

__________________
"Some people never go crazy
What truly boring lives they must lead"
- W.A.S.P. - Arena Of Pleasure
xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klær! Catwoman Generell diskusjon 7 21-09-10 18:46
Kan en kropp på lchf virke mindre med flere k, enn en kropp med "normal" kost? Sophie Lavkarbo generelt 2 25-08-09 12:54
Klær? Jabba Spørsmål og svar 21 20-11-08 20:23
Klær...? Hyper Spørsmål og svar 14 29-10-06 09:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no