Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Nybegynner

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-11, 20:13   #1
aliel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 2
aliel er på en erverdig vei

Nybegynner

Hei hei
Jeg trenger litt råd og hjelp her
Jeg har bestemt meg for å starte på lavkarbo til helgen, men det er en del ting jeg lurer på...

- Det sies vel at sjokolade av 80% er noe man kan spise, vil det si bare i helgen, eller kan jeg spise litt av det når jeg føler for det?
- Jordbær med fløte og sukrin eller lavkarbo vaffler, er det noe jeg kan spise til frokost for eksempel eller er dette også bare kose mat?
- Hvis jeg spiser et par brødskiver med brunost i helgen, ødelegger det alt?
- Hva er max grensa med sukker pr. 100g. på forskjellige matvarer?
- Ser også at det er mange som bestiller matvarer/ingredienser på nett, hvilke nettsider bruker dere?

Har det tatt lang tid før dere merker nedgang i vekt?
Jeg har rundt 20kg som må bort, (152cm høy, 72kg) og tålmodigheten min er ikke noe å skryte av, jeg skjønner at 20kg. ikke forsvinner på et par uker, men etter 2-4 uker så vil jeg gjerne at jeg skal merke noe på kroppen eller vekta.

Er det mange av dere som ikke trener noe ved sidnav?
Selv er jeg ikke noe treningsnarkoman for å si det sånn, kan jogge 2-4 ganger et par uker, også går det en mnd uten noe trening, forså et par uker med jogging igjen.

Håper på mange svar Alt av info og motivasjon tar jeg i mot med takk
Jeg gruer meg litt, men dette skal jeg klare

aliel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 20:23   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynner

Hei,
Det er vanskelig å svare på de fleste spørsmålene her når du ikke oppgir hvor mange kh du skal ligge på hver dag…
Vil anbefale deg å ta en tur inno, Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Der finner du blant mye annet en definisjon på LCHF. I tillegg så finner link der til den geniale lille brosjyren ’LCHF på 3 minutter’, mange printer den ut og henger den på kjøleskapet.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 20:33   #3
aliel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 2
aliel er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Syns det er vanskelig og å finne ut hvor mange kh jeg skal ligge på pr dag.
Har du kanskje noen synspunkter, meninger, erfaringer? Jeg blir nok ikke liggende på det aller lavestenivået.

aliel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 21:15   #4
stormann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 143
stormann er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av aliel, her.

Syns det er vanskelig og å finne ut hvor mange kh jeg skal ligge på pr dag.
Har du kanskje noen synspunkter, meninger, erfaringer? Jeg blir nok ikke liggende på det aller lavestenivået.

Hei, jeg er også nybegynner, og jeg anbefaler deg sterkt å skaffe deg litt mer kunnskap ved å lese litt. Det finnes mye info på nettet, men jeg anbefaler å lese en bok eller to, men i allefall LCHF brosjyren som ble nevnt tidligere.

Skal du lykkes, tror jeg det er viktig å ha en plan som du klarer å holde deg til i lange perioder, så bruk tid på å få kunnskap.

Ønsker deg masse lykke til, dette klarer du

__________________
Besøk bloggen min på http://locarb.tumblr.com!


stormann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 21:35   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nybegynner

Hei og velkommen!

- Det sies vel at sjokolade av 80% er noe man kan spise, vil det si bare i helgen, eller kan jeg spise litt av det når jeg føler for det?
Prøv å spise minst mulig og legg gjerne spisingen til helgen eller en annen dag da du "tillater" deg dette. Ellers er slik mørk sjokolade mye bedre enn lys...
- Jordbær med fløte og sukrin eller lavkarbo vaffler, er det noe jeg kan spise til frokost for eksempel eller er dette også bare kose mat?

Jordbær inneholder en del karbo, jeg ville ikke spist en kurv daglig for å si det slik...fløte inneholder også litt karbo så det kan fort bli litt mye
- Hvis jeg spiser et par brødskiver med brunost i helgen, ødelegger det alt?
Ikke alt nei, men det ville jeg ikke gjort - poenget er jo å kutte ut brød. Må du ha noe "brødmat" - ta deg heller et par Fiberrik knekkebrød med gulost - brunost er bare sukker!
- Hva er max grensa med sukker pr. 100g. på forskjellige matvarer?

Minst mulig...
- Ser også at det er mange som bestiller matvarer/ingredienser på nett, hvilke nettsider bruker dere?

Jeg bestiller fra www.iHerb.com Er kjempefornøyd med den butikken - stort utvalg og lave priser, utrolig bra kundeservice og rimelig porto. Send meg en pm dersom du vil ha rabattkode!

Har det tatt lang tid før dere merker nedgang i vekt?

Jeg merket vektnedgang allerede første uka, men jeg gikk på ketolyse da...
Jeg har rundt 20kg som må bort, (152cm høy, 72kg) og tålmodigheten min er ikke noe å skryte av, jeg skjønner at 20kg. ikke forsvinner på et par uker, men etter 2-4 uker så vil jeg gjerne at jeg skal merke noe på kroppen eller vekta.

Er det mange av dere som ikke trener noe ved sidnav?

Trener ikke noe...
Selv er jeg ikke noe treningsnarkoman for å si det sånn, kan jogge 2-4 ganger et par uker, også går det en mnd uten noe trening, forså et par uker med jogging igjen.


__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner sjarmisa Lavkarbo generelt 1 17-03-10 20:29
Nybegynner spm apprecier Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 04-03-10 16:23
Nybegynner Karo6 Induksjonen 1 29-01-09 14:27
Nybegynner Jordbæret Dr Lindbergs 1 07-05-08 17:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no