Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-15, 14:31   #1
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

Noen som blir med?
Jeg vil bruke ketolysekuren på å nå matchvekten til sommeren. Har gått ned 6 kg iløpet av desember, og vil gjerne gå ned 20 til. Startet på 86 kg og er nå 79,8.

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 16:20   #2
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Jeg blir med! Var kjempeflink i fjor vår/sommer og fikk veldig gode resultater. Så begynte jeg å slække mer og mer, og tilslutt endte jeg med å spise lavkarbo på dagtid og høykarbo på kveldstid. Ingen god kombinasjon...

Jeg bør egentlig ned ca 20, men tenker jeg starter med 10!

Heia oss!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 17:06   #3
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren��

Starter med 10 jeg også) Kanskje til påske? Har gått opp 30! kg på 1 år. Bruker medisiner som gir ulvehunger, men dette har nesten blitt borte når jeg er i ketose. Bør passe meg for cottage cheese, hvitost (blir mye snavling når jeg først "er i gang") og rømme. Lagde meg "riskrem" av cottage cheese, rømme og sukrin i jula. Dette ble trigger til mer søtt
Heia, heia

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 17:09   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Jeg blir også med. Klarte komme meg ned under 80 kg, dvs ned ca 27 kg på et år, men så gikk jeg opp i 100% stilling som medførte at vondtene kom tilbake og da konsentrerer kroppen seg på smertelindring fremfor vektnedgang. Nå har jeg sagt opp jobben for å begynne på smertelindrende tiltak så da regner jeg med at vekta vil begynne gå nedover igjen! Er nå 86 kg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 18:19   #5
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Noen av dere som har planer om å trene også? Jeg vil det, selv om det kan bety saktere vektnedgang. Men når flesket forsvinner, vil jeg gjerne at noen muskler skal tre fram!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 18:19   #6
Ktotheaia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 15
Ktotheaia er ny på veien

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Så kjempe spennende! Er i gang selv etter et halvår med utskeielser og delvis lavkarbo kost. Har vell lyst å ned 20/30 kg. Hadde heller ikke hatt noe i mot å bli ferdig til sommeren. Hehe

Ktotheaia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 19:06   #7
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Jeg har også som endelig mål med 20 kilo ned, men tror ikke det er realistisk før sommeren. Kanskje jeg skal satse på at 10 er borte da?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 20:01   #8
Brøleapen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 36
Brøleapen er ny på veien

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Jeg er med!
Gikk ned ca 15 kg fra august til desember, og nå er det de 10 siste kg som skal til pers. Første målet er 7 kg, da er jeg innenfor normalvektig bmi.
Jeg vet, bmi er ikke alltid lurt, men det har blitt et mål da 😊

Klarer jeg dette har jeg gått ned litt over 50 kg på 3 år, alt med lavkarbo.
Det har vært en graviditet inni der, men målet er å ende opp ca 40-45kg under det jeg startet med engang 😉

__________________


Brøleapen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 20:03   #9
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Opprinnelig lagt inn av Brøleapen, her.

Jeg er med!
Gikk ned ca 15 kg fra august til desember, og nå er det de 10 siste kg som skal til pers. Første målet er 7 kg, da er jeg innenfor normalvektig bmi.
Jeg vet, bmi er ikke alltid lurt, men det har blitt et mål da 😊

Klarer jeg dette har jeg gått ned litt over 50 kg på 3 år, alt med lavkarbo.
Det har vært en graviditet inni der, men målet er å ende opp ca 40-45kg under det jeg startet med engang 😉

Dæven, så flink du har vært! Del gjerne dine hemmeligheter med oss, da!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 20:15   #10
Brøleapen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 36
Brøleapen er ny på veien

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Hemligheten er vel en mann som også spiser lavkarbo 😉
Litt fleipete, men at vi har vært to om det har vært til ekstremt stor hjelp. Han har også gått ned ca 30 kg, og endt opp som treningsnarkoman som trener 4 ganger i uken... 😄
Vi har vært flinke til å pushe hverandre, og det er ikke så lett å skli ut når det er en annen der som holder igjen.

Også har det vært masse smeller, men jeg har klart å dra de inn igjen. Ihvertfall ganske ofte, det å være gravid og kunne drepe for en kanelbolle var en utfordring 😄

Men det jeg fremdeles gjør er å logge alt jeg spiser. Det høres litt sykt ut, men fremdeles så blir all mat registrert så jeg har kontroll.

__________________


Brøleapen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 20:30   #11
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Du er heldig der, jeg får ikke med meg gubben, som selvsagt ikke har noen vektproblemer. Og som liker å ha et lager med godis, som han tar en bit av i ny og ne...inntil jeg raider hele greia på en sen kveld. Igjen og igjen. Ikke greit å ikke ha noen med meg! Noen tips til hvordan jeg skal få ham med når han er normalvektig? Alt hadde vært så mye enklere da....sukk!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 20:56   #12
Brøleapen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 36
Brøleapen er ny på veien

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Huff, den er vanskelig. Har du forsøkt å snakke ordentlig med han om hvor viktig det er for deg?
Nå vet jeg ikke hvor overvektig du er, men hos meg så var det såpass mye at det kunne bli helseskadelig. Da syns jeg faktisk partner har et ansvar for å stille opp, og støtte så mye som mulig. Da tenker jeg ikke på å forby brød og pasta i huset, men å være såpass støttende at man f.eks ikke kjøper med godt, frossenpizza og andre ting msn lett kan gå på en smell med.

Vi hadde litt den utfordringen når jeg var gravid, og lettere gikk på noen karbohydratsmeller. Da spurte mannen pent om jeg kunne begrense hva vi hadde hjemme, fordi han sleit litt med å spise som han ønsket, når jeg satt der å mesket meg med lyst landbrød og andre godsaker...

Og selvfølgelig, såpass syns jeg man må stille opp, og vise hensyn til den man bor sammen med.

__________________


Brøleapen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 21:29   #13
Ktotheaia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 15
Ktotheaia er ny på veien

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Har gått ned en del i årskiftet 2013/14 (25 kg.) Var veldig heldig og kunen gjøre dette med mannen min. Men ettervært så merket vi at han ikke fikk den samme "gevinsten" som jeg fikk. Vi ble da enige om at vi la til litt ris/pasta til han når han spiste middag, ellers så spiser vi det samme lavkarbo kostholdet og trives godt med det. Etter en stund nå med "halv karbo" (Slapphent med flere utskeielser.) Så er jeg klar for å føle meg bedre igjen. Ønsker å kunne gå ned en 25 kg til, og føler at tiden er inne. Hehe.

Ktotheaia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 23:18   #14
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel
Talking

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Så bra vi er flere😃 Her har jeg fått med meg mannen min på nyåret. Blir litt enklere når vi er to om det. Men barna spiser ikke bare lavkarbo da. Så lørdagsgodteriet ble en utfordring ikveld.. Må tenke over maten igår og idag for sliter med søthunger nå😁 Kanskje ikke nøtter er bra? Spiser ikke mange da. Hmm, en stund siden det har vært slik. Ble bringebær, cottage cheese og lavkarbovafle nå. Og det etter tacoen.. Men bedre enn godteri da. Bruker ketosestix om kvelden. Har vært positiv stort sett hele tiden siden jeg startet opp på desember. Men ser det på urinen også tror jeg, den er selvlysende, hehe

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 12:34   #15
Ktotheaia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 15
Ktotheaia er ny på veien

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Det kan jeg skjønne. De dagene jeg har syntest det har vært veldig ille, så har jeg laget granolabars med mørk sjokolade og havsalt. Får nesten en smash følelse :-)

Ktotheaia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 19:21   #16
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren��

Skal Google granolabars Har nettopp spist ribbe, det metter godt. Er med i VG vektklubb i tillegg. Ser at jeg må være litt bevisst på antall kcal daglig også. Ligger mellom 1500-2000 kcal dgl. Ribba dro avgårde en del Nesten 900 kcal for to stk! På vektklubben får jeg opp en kake med prosentvis fordeling mellom kh, fett og proteiner. Ligger rundt 75% fett, 2-5 % kh og 20 % protein. Så jeg får i meg nok fett, og kh er fra grønnsaker.
I morgen er veiedag for meg

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 19:47   #17
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren��

Hiver meg med jeg også. 10 kg minst før sommeren, den er grei for min del.
Sønnen min starter også med lavkarbo igjen, så da er vi to her hjemme.
Gikk på Atkins for 10-11 år siden og da gikk jeg ned over 40 kg. La på meg igjen da, så endte med slankeoperasjon for meg for 9 år siden

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:42   #18
Sulten
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 2
Sulten er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Jeg blir med! Min BMI påstod at jeg er overvektig! Sånt sludder, tenkt jeg. Trodde liksom jeg hadde former, men ikke overvektig. Ordet er litt nifst å skrive. Og etter kalkulatoren må jeg ned 14 kilo for å være normalvektig (22 i BMI). Men hadde jeg klart de først 10, så hadde jeg vært lykkelig. Og sunn, sunnere!

Sulten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn, sunnere Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:01   #19
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Opprinnelig lagt inn av Sulten, her.

Jeg blir med! Min BMI påstod at jeg er overvektig! Sånt sludder, tenkt jeg. Trodde liksom jeg hadde former, men ikke overvektig. Ordet er litt nifst å skrive. Og etter kalkulatoren må jeg ned 14 kilo for å være normalvektig (22 i BMI). Men hadde jeg klart de først 10, så hadde jeg vært lykkelig. Og sunn, sunnere!

Husk på at BMI ikke er ment å avgjøre om enkeltindivider har riktig vekt. Det kan si noe om en større gruppe mennesker, men bør aldri trekkes ned på individnivå. Det er alltid noen i begge ender av skalaen som har normal vekt i forhold til sin kropp, men som ikke passer inn i den modellen.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 01:50   #20
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Jeg hiver meg med! Kan være greit å sette noen hårete mål

-10kg til påske?

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 14:35   #21
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Jeg er med! Har igjen lagt på meg 4 kg i vinter /jul , veier 86kg og målet er 70kg :-) hvis jeg ser 7 tallet til påska så er jeg fornøyd :-) og kanskje 10 kg til sommeren!!

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 16:05   #22
Brøleapen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 36
Brøleapen er ny på veien

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Så morsomt at vi er så mange! 😄
Er det noen andre her som også har lagt opp til å trene litt ved siden av å spise lurere?
Jeg skal piskes av PTen i morgen, bestilte timen før jul for å være sikker på å komme igang igjen. Gruer meg allerede... 😝

__________________


Brøleapen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 16:29   #23
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Opprinnelig lagt inn av Brøleapen, her.

Så morsomt at vi er så mange! 😄
Er det noen andre her som også har lagt opp til å trene litt ved siden av å spise lurere?
Jeg skal piskes av PTen i morgen, bestilte timen før jul for å være sikker på å komme igang igjen. Gruer meg allerede... 😝

Jeg har tenkt til å trene! Begynte på 30 Day Shred med Jillian Michaels i november, og kom halvveis før julestria tok meg. Har tenkt til å fullføre den, og etterhvert begynne å løpe litt. Egentlig elsker jeg å løpe, men er så mye tyngre enn før når jeg har noen ekstrakilo å dra på. Ser frem til å bli litt lettere!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 17:54   #24
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Veiedag i dag: 79,7 kg, ned 100 g siden onsdag. Synes det går tregt, men kan vel ikke regne med at det går like fort som det gjorde de første ukene
Litt tull med maten i dag, spent på stix`n ikveld. Bruker det hver kveld. Og har hatt utslag hver kveld siden jeg startet. Blitt litt "avhengig" av å sjekke hver dag..

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 20:25   #25
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Jeg er med .
Etter å ha gått ned 17 kg på 6 mnd for noen år siden så har 12 av de "sneket" seg på igjen, tok skjeen i den andre hånden på fredag og er nå igang igjen.
20 kg til sommern?? tipper jeg klarer 15

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Småspist om sommeren manne Spørsmål og svar 5 21-06-11 13:57
Ned til sommeren... Newperson Ketolysekuren 5 28-04-05 01:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no