Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Måling av ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-10, 22:41   #1
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Måling av ketolyse

Må det gå to timer etter siste måltid før man kan sjekke om man er i ketose? Jeg har sjekket ett par ganger denne første uken min på kuren, og da har jeg vært i ketose. Siden det ikke går så lenge fra jeg spiser siste måltid til jeg legger meg, så blir det ikke to timer før jeg måler ketose. Blir dette feil da? eller vil målinger bare kort tid etter siste måltid, og også mellom måltider være feil??

I tillegg lurer jeg litt på dette med ketose og "utskeielser". I forhold til ketolysekuren skal man som kvinne få i seg 15 karbohydrater hver dag, men hva om man kommer over dette, hva skjer da? Altså på hvilket tidspunkt faller man ut av ketose? Jeg har ikke helt skjønt helt denne grensen for ut av ketose. Er det veldig individuelt hvor mye karbohydrater man kan spise før man faller ut?

__________________


araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:53   #2
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Måling av ketolyse

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

I tillegg lurer jeg litt på dette med ketose og "utskeielser". I forhold til ketolysekuren skal man som kvinne få i seg 15 karbohydrater hver dag, men hva om man kommer over dette, hva skjer da? Altså på hvilket tidspunkt faller man ut av ketose? Jeg har ikke helt skjønt helt denne grensen for ut av ketose. Er det veldig individuelt hvor mye karbohydrater man kan spise før man faller ut?

Det er akkurat dèt det er - helt individuelt hvor terskelen for i/utenfor ketose går. Du må rett og slett tilføre litt og litt karbo for å se hvor din grense går. Noen spiser 50 g om dagen og er i ketose, andre må godt under 20 for å være der.

Lykke til med testingen

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Måling av blodsukker Matglad Spørsmål og svar 15 23-05-10 20:12
Måling ved Ketostix cloud Lavkarbo generelt 1 08-04-10 01:49
Måling av kropp (cm) ThomasEdison Generell ernæringsdebatt 8 18-06-06 22:28
Måling av blodsukker rsy Lavkarbo generelt 10 20-02-04 10:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no