Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Måling av om man er i ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-11, 18:13   #1
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Måling av om man er i ketose

Kan noen svare meg når det gjelder måling av ketoner. Målte for første gang i dag og den ble mørkelilla.. Når man leser bruksanvisning står det at man skal ringe lege hvis positivt. Ble litt usikker jeg..

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 18:28   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Måling av om man er i ketose

Les nybegynnertråden til arnakristin som jeg linker til i signaturen min.

Stixene blir også brukt av diabetikere. Utslag betegnes da som keto-acidose, som er helsefarlig. Kostindusert ketose (som når man spiser lavkarbo) er ikke farlig. Du kan lese mer i nybegynnertråden jeg henviser til Stixen skiller ikke mellom årsaker til ketoner i urinen.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 18:44   #3
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Måling av om man er i ketose

Takk for svar. Den har jeg lest flere ganger og lært mye av den Man kan altså ikke være sikker på om man er i ketose eller... Kanskje lurt å ta en legesjekk før testing for hypokondere

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 18:56   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Måling av om man er i ketose

Opprinnelig lagt inn av Blester, her.

Takk for svar. Den har jeg lest flere ganger og lært mye av den Man kan altså ikke være sikker på om man er i ketose eller... Kanskje lurt å ta en legesjekk før testing for hypokondere

Du er nok i ketose om du har utslag. Du kan være i ketose også uten utslag. Lite utslag, mye utslag = ketose uansett.

Strengt tatt burde man forby stixene på lavkarbo - fordi mange blir så opphengte i de at de mister fokuset på maten de skal spise... spiser du lite nok kh, er du sannsynligvis i ketose, selv om grenseverdien varierer individuelt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Måling med målebånd lille_flode Ketolysekuren 8 29-11-10 17:19
Måling av ketolyse araber123 Ketolysekuren 1 28-10-10 22:53
Måling av blodsukker Matglad Spørsmål og svar 15 23-05-10 20:12
Måling ved Ketostix cloud Lavkarbo generelt 1 08-04-10 01:49
Måling av kropp (cm) ThomasEdison Generell ernæringsdebatt 8 18-06-06 22:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no