Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-12, 15:53   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Jeg må vel bare erkjenne at den konstante rastløsheten i kroppen som gjør at jeg aldri klarer og være særlig i ro, og med det heller ikke føler jeg får fullført det jeg skal gjøre (alt fra å begynne og vaske klær til samtidig og rydde i et skap og plutselig er det bare kaos overalt ) bør gjøres noe med. Selv om noe muligens kan skyldes infeksjon og behandling, har jeg god erfaring med mental trening på mange områder. Vet jo at jeg har "glemt" mange triks jeg en gang lærte, og derfor lurer jeg på om noen kan anbefale en type meditasjon som kanskje kan hjelpe på å "rydde i hodet" og kule LITT ned? Øke fokus og ikke hoppe fra ting til ting uten og få avsluttet det man startet med? Øke jordingsevnen - dvs evnen til å være bevisst tilstede i større grad?

Gjerne en god bok eller noe, jeg skal til porto santo alene i 2 uker, og jeg vet av erfaring at det blir mye hvile og soving (behandlingen har så god nedstressende effekt på meg) så om jeg samtidig kan bruke tiden til å lese og lære meg noen meditasjons-triks hadde det vært perfekt Må jo være en perfekt ting og gjøre utenom høysesong når man har stranden for seg selv?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 16:21   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Nå kjenner ikke jeg deg, men tror kanskje at Silvametoden hadde passet. Jeg brukte en av bøkene for flere år siden (gikk aldri kurs), men er selv relativt alternativ i tankegangen og følte behov for å trekke inn andre elementer. Du kan jo sjekke ut litt på nett om det er noe du har lyst å prøve.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 17:31   #3
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Ikke en bok riktignok - men jeg har lastet ned denne på audible.com og er veldig fornøyd hittil. Lastet ned et par andre også, men ble litt satt ut av musikken - men denne er god. Guided meditasjon - og ganske behagelige stemmer.

http://www.audible.com/pd?asin=B0036O436O

Jeg er også veldig rastløs av meg, men håper å klare å roe meg ned etterhvert..

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:10   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Nå kjenner ikke jeg deg, men tror kanskje at Silvametoden hadde passet. Jeg brukte en av bøkene for flere år siden (gikk aldri kurs), men er selv relativt alternativ i tankegangen og følte behov for å trekke inn andre elementer. Du kan jo sjekke ut litt på nett om det er noe du har lyst å prøve.

Har boka Kanskje jeg bør finne den fram og lese litt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:10   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Ikke en bok riktignok - men jeg har lastet ned denne på audible.com og er veldig fornøyd hittil. Lastet ned et par andre også, men ble litt satt ut av musikken - men denne er god. Guided meditasjon - og ganske behagelige stemmer.

http://www.audible.com/pd?asin=B0036O436O

Jeg er også veldig rastløs av meg, men håper å klare å roe meg ned etterhvert..

Takk, skal sjekke ut linken

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:26   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Yoga(asanas) er lurt før meditasjon ved uro i kroppen. Har du lurt unna følelser kan de lettere komme frem under yogaen siden man da åpner seg opp. Etter yogaen kan du legge deg i død mans stilling i 5-10 min, og så sette deg med korslagte ben og fokuserer på pusten og glemme alt annet, bli ett med pusten.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:52   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Yoga(asanas) er lurt før meditasjon ved uro i kroppen. Har du lurt unna følelser kan de lettere komme frem under yogaen siden man da åpner seg opp. Etter yogaen kan du legge deg i død mans stilling i 5-10 min, og så sette deg med korslagte ben og fokuserer på pusten og glemme alt annet, bli ett med pusten.

Yoga står også på listen, men som ekstremt opptatt av å gjøre ting riktig første gang - må jeg da også lese meg opp på yoga-øvelser igjen, sammen med de mentale øvelsene... Har drevet noe med yoga før og vet det er "forløsende" Kanskje jeg bare burde ta med meg en yogabok

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:51   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Yoga står også på listen, men som ekstremt opptatt av å gjøre ting riktig første gang - må jeg da også lese meg opp på yoga-øvelser igjen, sammen med de mentale øvelsene... Har drevet noe med yoga før og vet det er "forløsende" Kanskje jeg bare burde ta med meg en yogabok

Yoga bør du ta et nybegynnerkurs i før du gjør det alene egentlig, det er så mye viktig du må få med deg angående muskelbruk underveis og pusteteknikk.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:52   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Bøker om meditasjon? Anbefalinger?

Når jeg er urolig går jeg meg en tur og lufter tankene og får uroen ut av kroppen med bevegelsene og noen ganger er det følelser som vil ut.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Holosync meditasjon? guro Fysisk og mental helse 1 07-06-06 14:28
Guidet meditasjon guro Fysisk og mental helse 1 15-05-06 19:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no