Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-14, 15:34   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Jeg fant denne i forrige uke. Jeg har aldri likt den vanlige røde sånn egentlig. Kjøpte denne med cheddar nå(lilla pakker) og hurra, deilig porsjonspakket ost til å ha på lur i vesken.

Jeg elsker den!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 15:49   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Babybell med cheddarsmak! Har du prøvd?

Er det ikke litt rart med en ost med en annen ostesmak? Men jeg ser poenget med holdbarhet og liten forpakning.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 15:50   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Babybell med cheddarsmak! Har du prøvd?

Jepp - jeg er en tilhenger av disse, bortsett fra at jeg to ganger har kjøpt nett som har hatt muggen ost inni den forseglede voksen! Mistenker at det er et butikk/leverandør-problem heller enn et problem med selve varen, men det er i alle fall trist å bli møtt med mugg når man vil ha en ost som egentlig er veldig god.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 20:07   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Babybell med cheddarsmak! Har du prøvd?

Ojj. Hvilke butikker selger sånt noe, da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 20:08   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Babybell med cheddarsmak! Har du prøvd?

Jeg har funnet på mega og obs.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 21:11   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Babybell med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Er det ikke litt rart med en ost med en annen ostesmak? Men jeg ser poenget med holdbarhet og liten forpakning.

Helt enig. Den ble feil for meg siden jeg før jeg hadde smakt på den visste hva slags smak jeg forventet. God var den, men ikke som cheddar.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 23:25   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Babybell med cheddarsmak! Har du prøvd?

Cheddarsmak, nei, men god ja. Jeg bryr meg ikke om hva som står på pakka, for osten er god.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 11:14   #8
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babybell med cheddarsmak! Har du prøvd?

Enig, den er bedre enn den gamle babybell, som jeg ikke likte noe særlig.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 11:38   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Babybell med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jepp - jeg er en tilhenger av disse, bortsett fra at jeg to ganger har kjøpt nett som har hatt muggen ost inni den forseglede voksen! Mistenker at det er et butikk/leverandør-problem heller enn et problem med selve varen, men det er i alle fall trist å bli møtt med mugg når man vil ha en ost som egentlig er veldig god.

Kjipt. Håper du tok den med tilbake og sa frå. Dei treng å få tilbakemelding om noko ikkje er som det skal.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 12:11   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Babybel har jo egentlig flere forskjellige ostetyper, det er bare den røde forpakningen som oftest finnes i norske butikker - men jeg har sett gule (emmenthaler) og grønne (gouda? husker ikke). Klart det ikke smaker ekte cheddar av en babybel-cheddar, men det kan jo være godt likevel.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 12:40   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Jeg kan ikke fordra den søte smaken på ekte cheddar så da regner jeg med disse passer meg mye bedre Når jeg kan spise melkeprodukter igjen....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 23:03   #12
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Babybel har jo egentlig flere forskjellige ostetyper, det er bare den røde forpakningen som oftest finnes i norske butikker - men jeg har sett gule (emmenthaler) og grønne (gouda? husker ikke). Klart det ikke smaker ekte cheddar av en babybel-cheddar, men det kan jo være godt likevel.

Den grøne? Eg trur det var geitost/chevre. Har også sett dei alle, under Belgiatida.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 14:15   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Nå føler jeg meg dum som et brød, men hvorfor "smaker det så klart ikke ekte cheddar" av babybel sin cheddar? Jeg trodde det var cheddar, jeg? (jeg har ikke smakt den altså, bare sett den og vurdert å prøve)

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 14:36   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Nå føler jeg meg dum som et brød, men hvorfor "smaker det så klart ikke ekte cheddar" av babybel sin cheddar? Jeg trodde det var cheddar, jeg? (jeg har ikke smakt den altså, bare sett den og vurdert å prøve)

Er ikke cheddar en ostesort på samme måte som f.eks. jarlsberg? Det smaker jo ikke jarlsberg av norvegia heller liksom...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 14:39   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Jeg aner ikke, derfor jeg spør

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 14:47   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Er ikke cheddar en ostesort på samme måte som f.eks. jarlsberg? Det smaker jo ikke jarlsberg av norvegia heller liksom...

Ja - cheddar er en ostesort, "babybel" er et merkenavn og ikke i seg selv en ostesort - som nevnt tidligere i tråden finnes babybel i form av flere forskjellige ostesorter. Men...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg aner ikke, derfor jeg spør

...Nei, det er vel ikke akkurat en selvfølgelighet at "såklart smaker det ikke ordentlig cheddar" - tingen er vel at babybel-oster har en konsistens og, øh, mildhet tilpasset formatet sitt - og det gjør det litt fjernt fra sånn skikkelig oransj (og sterk) smuldrecheddar.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 15:07   #17
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ja - cheddar er en ostesort, "babybel" er et merkenavn og ikke i seg selv en ostesort - som nevnt tidligere i tråden finnes babybel i form av flere forskjellige ostesorter. Men...



...Nei, det er vel ikke akkurat en selvfølgelighet at "såklart smaker det ikke ordentlig cheddar" - tingen er vel at babybel-oster har en konsistens og, øh, mildhet tilpasset formatet sitt - og det gjør det litt fjernt fra sånn skikkelig oransj (og sterk) smuldrecheddar.

Aha, I see. Takk for oppklaringen. Jeg er ikke fryktelig bevandret i osteverdenen og kunne fint gått for å være hun "Ost er ost"-dama fra Jarlsbergreklamen.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 15:25   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Denne typen inneholder 92% cheddar og resten vann. Så det er nok derfor den er mildere og mindre smulete. Den er fortsatt mye tørrere i konsistensen enn den røde orginalen, men bare sånn pase at den er god å tygge i seg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 15:26   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ja - cheddar er en ostesort, "babybel" er et merkenavn og ikke i seg selv en ostesort - som nevnt tidligere i tråden finnes babybel i form av flere forskjellige ostesorter. Men...



...Nei, det er vel ikke akkurat en selvfølgelighet at "såklart smaker det ikke ordentlig cheddar" - tingen er vel at babybel-oster har en konsistens og, øh, mildhet tilpasset formatet sitt - og det gjør det litt fjernt fra sånn skikkelig oransj (og sterk) smuldrecheddar.

Og der ramlet jeg av for jeg har alltid kjøpt cheddar som lar seg skjære opp? Smuldrer overhodet ikke. Skal den smuldre må jeg bevisst tørke den. Jeg vil si at cheddar har en konsistens mellom edamer og parmesan. Hard ja, men ikke værre enn at man fint kan raspe den til vanlige osteraspstørrelse (nytt ord). Jeg bruker rød cheddar og jarlsberg på gratenger etc. Nydelig smak!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 15:47   #20
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og der ramlet jeg av for jeg har alltid kjøpt cheddar som lar seg skjære opp? Smuldrer overhodet ikke. Skal den smuldre må jeg bevisst tørke den. Jeg vil si at cheddar har en konsistens mellom edamer og parmesan. Hard ja, men ikke værre enn at man fint kan raspe den til vanlige osteraspstørrelse (nytt ord). Jeg bruker rød cheddar og jarlsberg på gratenger etc. Nydelig smak!

Ja, den jeg kjøper lar seg skjære opp den også, men ikke uten å smuldre litt i kantene og på kniven. (Men jeg liker den sånn, så jeg velger vel deretter...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 15:54   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ja, den jeg kjøper lar seg skjære opp den også, men ikke uten å smuldre litt i kantene og på kniven. (Men jeg liker den sånn, så jeg velger vel deretter...)

Jeg må innrømme at jeg ble litt oppgitt da jeg søkte på nettet ang cheddar. Jeg har hele tiden trodd at det fantes bare to sorter cheddar; rød og hvit. Men nå leser jeg jo at cheddar kan ha mange konsistenser og smaker. Fra den milde nøtteaktige til den litt surere skarpe. Kanskje det er ymse varianter av cheddar som det er av feks norwegia? Vellagret, vanlig, ++ husker ikke hva de heter alle variantene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 18:15   #22
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

I england hvor jeg er nå finnes det horder av forskjellige typer cheddar i forskjellige smaksgrader, i norge har vi typ to tre? hvorav en er den smelteost saken som skal smake cheddar og det andre extra mature cathedral sin cheddar.. har kjøpt babybel sin, men ikke rukket å smake på dem ennå

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 22:43   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Hehe, nå tror jeg en hel horde med engelskmenn snur seg i grava! de har brukt århundrer på å utvikle cheddaren sin, og hver sin lille grend har sin egen greie. Å si at det finnes rød og hvit er vel omtrent som å beskrive biler som enten lastebil eller personbil. . Selv en middels norsk menybutikk har jo 6-7 forskjellige varianter i hylla, da ikke medregnet de fornorskede som smørbar, revet o.l.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-14, 07:50   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hehe, nå tror jeg en hel horde med engelskmenn snur seg i grava! de har brukt århundrer på å utvikle cheddaren sin, og hver sin lille grend har sin egen greie. Å si at det finnes rød og hvit er vel omtrent som å beskrive biler som enten lastebil eller personbil. . Selv en middels norsk menybutikk har jo 6-7 forskjellige varianter i hylla, da ikke medregnet de fornorskede som smørbar, revet o.l.

For meg finnes det to typer biler; el- og drivstoffbiler.
Men ostene går fremdeles som rød eller hvit? Selv om det er mange forskjellige varianter av sorten? Vi sier hvitost og da er det snakk om ymse sorter så lenge den er hvit. Ost er ost.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 20:58   #25
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Babybel med cheddarsmak! Har du prøvd?

Haha, jeg bor i England, og tenkte akkurat det samme da jeg stod i ostedisken for en knapp time siden - lette etter parmesan, men alt jeg kunne finne var cheddar, cheddar og cheddar. Tror ikke jeg kødder om jeg sier de hadde over 30 forskjellige typer/merker cheddar i nærbutikken her. Kjøpte forøvrig med meg Babybell med cheddarsmak, syns de smaker bedre enn de røde, iallefall sånn for seg selv.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har noen prøvd... Restart Generell diskusjon 3 09-08-11 00:44
Babybel SolanGundersen Spørsmål og svar 8 28-04-09 14:07
Har du prøvd stoffskiftedietten? Gir Spørsmål og svar 12 03-12-07 21:53
Gul Babybel-ost Iset Generell ernæringsdebatt 7 06-04-07 14:40
Kalorier på babybel vanilla Spørsmål og svar 26 21-09-06 10:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no