Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maltitol!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-08, 18:11   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Maltitol!

SEr at det er flere her inne som blir dårlige av dette Spiser dere masse produkt da? Jeg har nå spist cloetta sjokolade som er søtet med dette og sukralose uten å merke noe å jeg har en mage som reagerer på det meste faktisk Hva er det som er galt med malitol?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 18:53   #2
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.455
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Malitol!!!!

Jeg spiste en hel sjokoladeplate. Etter noen timer hadde jeg løs avføring, men ingen mageknip som enkelte forteller om.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 19:40   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Malitol!

Vi er nok forskjellige her også. Jeg spiste i underkant av en halv sjokolade (mandelsjokolade fra Sukkerfritt - 75g plate) VELDIG GOD smak, men litt søt. Tenkte først det var derfor jeg ble kvalm. Men gikk vel ca en halv time fra siste biten til det begynte rumle og koke i magen. Hadde flere vanndige eksplosjoner i et halvt døgn etterpå. (beklager bildebruken) Så ble lite søvn den natta. Har tidligere tålt läkerol - men prøvde noen en kveld, kanskje 5 før de begynte romstere. Var over en uke etter sjokoladeforsøket. Så nå har jeg tenkt holde meg unna maltitol leeeeeenge. Men om du tåler det - syntes jeg altså smaken av mandelsjokoladen var veldig god..

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 19:43   #4
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Malitol!

Jeg kan også spise uten å bli dårlig

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 23:03   #5
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Malitol!

Jeg har ikke spist så mye slikt, men har funnet ut at noen sjokolader virker veldig lakserende, mens andre går helt ok. Cavalier var rene laksèroljen, men den fra Anton Berg gikk helt fint, så det spørs om noen er tilsatt mer enn andre ja.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 01:09   #6
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Malitol!

I begynnelsen kunne jeg også spise ganske mye sånt, men jeg hadde en "episode" der det ble litt for mye.. Etter det begynte jeg å reagere lettere på maltitol, og jeg er nå svært så forsiktig Cavalier kan jeg ikke spise i det hele tatt lenger, da slår magen seg helt vrang i flere dager. Anthon Berg går kjempefint

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 11:35   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Maltitol!

Maltitol har gått fint for meg. Men jeg har ennå ikke fristet skjebnen og tatt mye om gangen.

__________________
Min Journal

Sist redigert av Pearl : 20-03-08 kl 11:35. Årsak: Feilskriving
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:57   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol!

Jeg blir litt rar i magen, men det er mest luft.
Den aller aller verste er den fra sukkerfritt. Kan ikke skjønne at folk klarer å spise den en gang, er jo maltitol med sjokoladesmak, jo! Buæ!

Cavalier reagerer jeg mindre på, Anthon Berg gjenstår å prøve

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 15:13   #9
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Sv: Maltitol!

Jeg reagerte mye på en atkins bar med maltitol, Men reagerer ikke så mye på Cloetta sin med 72% kakao som er søtet med maltitol. Den kan jeg spise flere ruter av uten at jeg merker noe. Cavalier har jeg bare spist et par ruter om gangen, for den er så søt at det holder.

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 15:16   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Maltitol!

Jeg ser det er flere som skriver om Cloetta og Anthon Berg sine maltitolsjokolader, har ikke sett den på noen butikker foreløbig, hvor kjøper dere disse, folkens?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 15:16   #11
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Sv: Maltitol!

jeg handler den hos Spar

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 15:19   #12
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Maltitol!

Cloetta har jeg funnet på Prix og Mega, Anthon Berg på Spar, Mega, Bunnpris og Rema

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 16:05   #13
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Maltitol!

Anton Berg var pyton for magen min. Spiste en plate (de er ikke så store), og fikk mageknip og rumling resten av kvelden. Men diarè får jeg ikke heldigvis! Kjøpte noen sukkerfrie karameller i Sverige en gang, de var kjempegode på smak, mmmm! Men FY for en rumlete mage, ikke verd det engang

Jeg klarer meg mye bedre uten sjokolade-erstatninger denne gangen enn sist gang. Og det er jo bra! Men jeg har noen Dr. Carbrite barer fra www.diabeticfriendly.com hvis trangen skulle bli for stor.. Og så kjøpte jeg mintkaker fra www.mindresukker.com de var farlig gode! Ikke blitt dårlig i magen av dem, men spiser bare 1 om gangen da..

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:44   #14
Bugs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 61
Bugs er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Maltitol!

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Anton Berg var pyton for magen min. Spiste en plate (de er ikke så store), og fikk mageknip og rumling resten av kvelden. Men diarè får jeg ikke heldigvis! Kjøpte noen sukkerfrie karameller i Sverige en gang, de var kjempegode på smak, mmmm! Men FY for en rumlete mage, ikke verd det engang

Jeg klarer meg mye bedre uten sjokolade-erstatninger denne gangen enn sist gang. Og det er jo bra! Men jeg har noen Dr. Carbrite barer fra www.diabeticfriendly.com hvis trangen skulle bli for stor.. Og så kjøpte jeg mintkaker fra www.mindresukker.com de var farlig gode! Ikke blitt dårlig i magen av dem, men spiser bare 1 om gangen da..

Anton Berg var heller ikke noe for meg. Syns den smakte harskt. Ble skikkelig skuffet.
Men sjokolade fra [Reklame] som du nevner er farlig gode. Du bør smake de andre også! De smaker som vanlig sjokolade Har blitt hekta på de må jeg trygt innerømme


Sist redigert av HP : 14-04-08 kl 22:11. Årsak: Fjernet reklame
Bugs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 10:41   #15
ketanore
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 21
ketanore er på en erverdig vei

Sv: Maltitol!

Får ikke vondt i magen, men MYE illeluktende luft

__________________


ketanore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 18:32   #16
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Maltitol!

Jeg kjøpte inn to plater Cloetta til påsken, men er det ikke veldig mye karbo i de? Jeg måtte forte meg i butikken, og fikk ikke sjekket innholdet skikkelig før jeg kom jeg. Forstår jeg det rett når jeg mener det er 12g karbo?


Sist redigert av Safir : 21-03-08 kl 18:39.
Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 18:40   #17
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Maltitol!

Opprinnelig lagt inn av Safir, her.

Jeg kjøpte inn to plater Cloetta til påsken, men er det ikke veldig mye karbo i de? Jeg måtte forte meg i butikken, og fikk ikke sjekket innholdet skikkelig før jeg kom jeg. Forstår jeg det rett når jeg mener det er 12g karbo?

Hmm... Ser nå at det ser ut til å være ganske stor forskjell på de. Den med mørk sjokolade virker å ha mindre karbo.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 09:48   #18
ketanore
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 21
ketanore er på en erverdig vei

Sv: Maltitol!

igår spise jeg en hel plate fra sukkerfritt! det var noe av det VERSTE jeg har vært borti, oppblåst til de grader, med magesmerter og mye luft. ALDRI mer av denne på meg iallefall..

__________________


ketanore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 12:53   #19
michij
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 37
Innlegg: 94
michij er på en erverdig vei

Sv: Maltitol!

Det som er greia er at av sjokoladen får man bare litt luft i magen av, men spiser man annet godterei er det noe helt annet. Da sprenger det. Virker som at det er mye mye verre!!!

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maltitol - blodsukkerstigning? Mezzina Atkins kosthold 5 07-02-12 23:41
Sjokolade med maltitol ~kiki~ Ketolysekuren 28 06-03-08 23:18
Mail fra sukkerfritt.com (karboinnhold i sjokoladene) Bee Spørsmål om matvarer og oppskrifter 23 11-01-08 01:32
Maltitol ... igjen og andre sukkererstatninger Carbokiller Generell ernæringsdebatt 5 24-04-04 20:41
Maltitol kjøpes på Panduro Carbokiller Lavkarbo generelt 3 30-03-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no