Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Motivasjon til å fortsette

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-10, 15:15   #1
roger1970
Juniormedlem
 
roger1970 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppe i Nord en plass
Innlegg: 20
roger1970 er på en erverdig vei
Wink

Motivasjon til å fortsette

Bare lurer på hva dere bruker som motivasjon for å fortsette med vekt reduksjon?

Jeg bruker speilet. Han som står der inne er ikke mulig å lure lol. Forteller meg selv at ingen er bedre enn meg.Ingen mat skal bestemme over meg,jeg bestemmer over maten. Jeg skal ALDRI tilbake til den jeg var før denne reisen startet.

Har utviklet min egen filosofi underveis også:
Jeg ser på denne ferden mot et lettere liv som en reise gjennom en tunell.Det er mange avstikkere i denne tunnellen som jeg kan velge.Jeg ser lyset i det fjerne. Jo flere avstikkere jeg velger jo lengere tid bruker jeg i tunellen.Jeg vil ut av denne så fort som mulig,for på andre siden er det lyst,varmt og godt

Bruker som regel målebånd for å måle suksess eller ikke.Kilo er ikke så viktig,men krymping er!

Har ikke ett klesplagg som passer lengere,deilig! Men skal ikke kjøpe særlig mye nytt før jeg er i mål. Har tenkt å handle meg nye klær i Thailand neste år. Der er det mye fint og billig!Kan ikke kjøpe klær i butikk der nå pga overvekten,men gleder meg til jeg kan i Juli 2011!

HUSK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ta vare på kvitteringer på nye klær hvert år. Få lege eller noen til å skrive at du pga livsendring med stor vekt reduksjon og en mye bedre generell helse pga av dette må ha nye klær i mindre størrelser.
Kan hende du kan trekke noe av dette av på skatten din Dette i følge min rengskaps fører som gjør skatt for person og firma.

__________________


roger1970 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: If it looks good,EAT IT!!! Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 15:28   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å fortsette

Opprinnelig lagt inn av roger1970, her.

Ingen mat skal bestemme over meg

Dette er det som holder meg motivert, enkelt og greit. Jeg har jo skjønt at jeg ikke kan være et "normalt" menneske som kan spise sukker på lørdag, for eksempel, og ha det koselig, og la det være med det. Jeg blir en rabiat misbruker av å ha sukker og stivelse i kostholdet, og da har jeg overhodet ikke kontroll... maten bestemmer over meg. Dét vil jeg aldri, aldri tilbake til... heller ikke når vekten oppgir det tallet jeg vil at den skal.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 15:39   #3
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å fortsette

*Ingen mat skal bestemme over meg*
Bedre, enklere OG vanskeligere kan det neppe beskrives

Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor klarer jeg å fortsette-tråd slankogsmekkersnart Lavkarbo generelt 4 05-04-10 23:41
Hvorfor kan jeg ikke fortsette ...? veitja Ketolysekuren 14 30-08-09 10:55
12. januarfolk! Skal vi fortsette på ny tråd her? Pocahontas Ketolysekuren 164 11-05-09 14:56
Fortsette eller slutte på p-piller Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 5 13-09-05 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no