Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stroganoff gryterett fra Toro

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-05, 13:27   #1
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

Stroganoff gryterett fra Toro

Denne inneholder 58karber. pr 100g tørr vare.
Hvis man koker den på bare vann, blir fortsatt 58g karber i ferdig produkt da?

Er 6 uka i atkins nå, altså fase 2. Kan jeg ha i masse kjøttdeig feks og spise dette
bare jeg husker og telle karbene?

Står at det inneholder, hvetemel og potetstivelese. Dette er jo noe vi på atkins skal holde oss langt unna? Eller går det bra bare vi teller karber?


Savner stroganoff så ille

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 13:54   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Står det ikke karboinnhold pr. 100gr. ferdig tilberedt vare?? Hmm...


Jeg vet ikke hvordan det er siden du bare er i den 6. uka di.....

Men uansett så vil det bli 58gr karber selv om du tilsetter vann/melk/rømme.... men GI'en blir jo mye lavere dersom du tilsetter melk/rømme/fløte da..... Vent nå litt.... Hvor mange gram TØRRVARE er det i posen da? DET er jo greit å finne ut......

Men hvis du blander posen med vann/melk/rømme/fløte + kanskje 7-800gram kjøtt, da spiser du sikkert ikke mer enn 1/3 av gryta. Da får du i deg 19,3 gram karbohydrater. + masse proteiner! Dette blir nok ikke riktig.... Må få svar på hvor mye det er i posen først.....

Jeg hadde spist det, men nå har jeg aldri fulgt Atkins HELT by the book etter at jeg var ferdig med 4 uker induksjon heller da.... Jeg har laget min egen lille Atkins-style jeg.....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 14:31   #3
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

Det er 100g i posen, ferdig vare står det at det er 9.7 per 100g, men da er det regnet inn at man blander i melk eller fløte, å da vil det vel bli litt mindre om jeg bare bruker vann?

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 14:52   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hvorfor lager du ikke bare selv?

Brun kjøttet, stek sopp, paprika og løk, ha i fløte, så kjøttet, krydre etter smak (Viltkrydder fra hindu er godt) så lar du det koke til det blir passe sausete.

Serveres med tyttebær, rosenkål og brokkoli

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 15:05   #5
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Roy82

Det er 100g i posen, ferdig vare står det at det er 9.7 per 100g, men da er det regnet inn at man blander i melk eller fløte, å da vil det vel bli litt mindre om jeg bare bruker vann?

Nei, karbohydrat innholdet blir nesten det samme om du blander med vann eller med melk/fløte. Men jeg VILLE ABSOLUTT blandet med MELK/FLØTE for da blir GI'en lavere! Også blir det ikke godt med vann, vet du

Hvis 100gr. ferdig var inneholder 9,7gr karbo. Vil du få i deg ca. 20-25 gram karbo tenker jeg. Men hvis du øker kjøttmengden og i tillegg har i litt ekstra paprika og sopp og løk, så blir karbohydrat mengden pr. 100 gram litt lavere.....

__________________


Sist redigert av elian : 09-02-05 kl 17:30.
elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 15:06   #6
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Hvorfor lager du ikke bare selv?

Brun kjøttet, stek sopp, paprika og løk, ha i fløte, så kjøttet, krydre etter smak (Viltkrydder fra hindu er godt) så lar du det koke til det blir passe sausete.

Serveres med tyttebær, rosenkål og brokkoli

Signerer denne jeg!! Aller best å lage selv!! Men ikke rosenkål til meg takk!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 15:06   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

det blir jo ikke det samme, elian - siden det er karber i melk/fløte?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 16:48   #8
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Prøv denne enkle stroganoffen:

Brun oksekjøttbiter sammen med litt bacon i små terninger. Ta opp av gryten. Brun hele hermetiske eller friske sjampinjonger (kan deles hvis de er store) sammen med løkringer. Ha i kjøttet. Smak til med pepper, 2 ts paprikapulver, litt vann+buljongpulver, 2 ss tomatpure og 2-4 ss rømme. Smak til med salt, og da mener jeg SMAK - husk at baconet og buljongen er salte! Putrer litt til kjøttet er mørt. Tilbehør kan f eks være blomkålmos.

Blir best hvis du lager den av flatbiff, pass da på at den ikke putrer mer enn fire-fem minutter! Ellers blir den seig, og du må koke den en time, og da kunne du like godt brukt rundstek in the first place...

Like rask som Toro, og mye, mye, mye mye bedre!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 17:29   #9
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

det blir jo ikke det samme, elian - siden det er karber i melk/fløte?

Neiiiii.......... Men de får lavere GI pga. proteinene og fettet i melk/fløte/rømme....... JEG mener den blir sunnere "på Atkins" med fløte/rømme enn med vann....... Det er jo ganske så lite karber i fløte og rømme da......

Men en annen ting: Jeg leste på en Toro gryte pose jeg har her, og der står det at karbene ferdig tilberedt vare er regnet ut UTEN kjøttet! Så 100gram ferdig gryte MED kjøtt vil inneholde SVÆRT få karber.....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Har Fått Svar Fra Vg !! Nille Nyheter / media 13 09-12-04 10:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no