Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal en uke til syden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-11, 22:48   #1
100til75
Medlem
 
100til75 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
100til75 er på en erverdig vei

Skal en uke til syden!

har gått ned 10 kg på 8 uker og om 2 uker skal jeg til syden. Vurderer sterkt å hoppe av ketolysen da, og begynne på igjen etter en uke. Ser jo at d ikke blir så lett å holde dietten på en slik ferie med masse fristelser, desuten så syntes jeg jeg fortjener å kose meg litt.

Går det bra å begynne igjen etter en uke tror dere??

Er redd for at kroppen min ikke skal tåle sukker nå, å at jeg skal bli dårlig??

På en annen måte så kan det jo hende at jeg ikke har så lyst på kerbo heller når alt kommer til alt.... Men brød og juice frister mest og frukt....

__________________


100til75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:58   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Skal 1 uke til syden!!

Jeg synes du skal tenke litt igjennom om du må "hoppe av" helt i en uke - eller om du heller skal finne en gyllen middelvei

Du MÅ ikke spise masse pasta, brød, søtsaker og drikke brus med sukker, eller juice.... Skal du bo i leilighet kan du ordne deg mye selv, bor du på hotell har de gjerne frokostbuffet hvor du kan velge selv.
Hold deg unna de verste sukker og mel-bombene så tror jeg du klarer deg fint. Dessuten slipper du og evt bli dårlig av så mye karbo også... Skal du ut og drikke, be om drink med lettbrus, eller drikk vin (ikke heng deg så mye oppi karboinnholdet i vin i ferien).
Prøv ut lavkarbo-tankegangen din i ferien - du MÅ ikke holde deg på 15 gram som i ketolyse, men du trenger ikke gå heeelt over på den andre siden heller

Det viktigste er at du ikke STRESSER i ferien din! Så kos deg uten dårlig samvittighet, men pass på at du ikke fråtser i karbo så du får dårlig samvittighet for DET igjen

Jeg har 8 uker igjen til jeg skal på "gudinne-tur" til Madeira sammen med mamman min og søstra mi og et par andre skjønne gudinner - ønsker deg en kjempefin tur!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 23:08   #3
100til75
Medlem
 
100til75 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
100til75 er på en erverdig vei

Sv: Skal 1 uke til syden!!

takk for fint svar

__________________


100til75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 07:42   #4
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: Skal en uke til syden!

Var en uke i syden i desember, etter 3 måneder på lavkarbo. Om du vil, er det ingen problemer å holde seg i ketose selv om du har ferie - spiser du ute er det enkelt å hoppe over poteter, pasta, ris og brødmat, bestill heller mer grønnsaker el.l.
Men jeg tenkte som deg, litt kos må man ha på ferie, så jeg styrte unna de største karbobombene, men slækket litt på krava til meg selv. Hadde en flott ferie, og de ekstrakiloene som kom på den ene uka var borte med renter etter en uke i ketose hjemme Kos deg på tur, og nyt ferien din!!

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 09:01   #5
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Skal en uke til syden!

Jeg spiste HELT bananas i helgen, og hadde samme vekt denne mandagen som forrige. Jeg ville nok aldri spist slik jeg ville, men sunt med litt mer karber.
Kroppen min hadde ingen problemer med verken sukker eller hvete.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 11:10   #6
Frk.Sofie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 63
Frk.Sofie er på en erverdig vei

Sv: Skal en uke til syden!

Jeg dro til syden i høstferien 2010 og skulle "kose" meg med vanlig mat i 14 dager. 14 dager ble faktisk til 6 mnd. Med det fulgte en vond kropp (fibromyalgi) opp de 10 kiloene jeg hadde tatt av, depresjon og masse godteri.

Hvorfor kunne jeg ikke tenkt at jeg skulle kose meg med lavkarbomat? Bestille mat ute men ikke spise tilbehøret jeg ikke trengte osv? Ja ja nå er jeg på'n igjen men denne gangen er det ikke en diet men medisinsk nødvendighet. Det har jeg i hvertfall oppdaget, jeg har det mye bedre fysisk og psykisk på lavkarbo.

God ferie

__________________


Frk.Sofie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 13:16   #7
Ju9ta
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Sandnes
Alder: 44
Innlegg: 66
Ju9ta er på en erverdig vei

Sv: Skal en uke til syden!

Henger meg på kloke Nerthus
Kos deg i ferien

__________________
Ju9ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal jeg spise i syden? luringen Lavkarbo generelt 28 20-06-10 16:38
Hva skal jeg gjøre? (Ferie i Syden) Fjompa Ketolysekuren 12 11-12-08 15:23
Mat i syden ... cilemora Spørsmål og svar 13 05-10-08 11:22
Syden ... hva da? anneca Ketolysekuren 4 07-11-07 20:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no