Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Ser denne god ut?

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-11, 23:29   #1
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Ser denne god ut?

Fikk denne oppskriften på mail av ei venninne, tenkte jeg skulle teste den.

Sitat:

*

KEVIN´S POWER SMOOTHIE

*

1.**** 1. Stykk Avocado

2.**** ½ Agurk

3.**** 1. Sitron deles i to og du presser saften ut av den. (jeg presser saften ut over et fat slik jeg slipper steinene oppi)

4.**** Du tilsetter 3 spise skje med Olje. (det som du har av raps, oliven, eller solsikke olje).

5.**** Du tilsetter 1-2 spise skje med Cocosa extra virgin coconut oil. (kjøpes i helsekost) Ønsker du en enda bedre smhoothie tilsetter du mer cocosa.

6.**** Du salter med 1-2 teskje havsalt. (Helios uraffinert er bra)

7.**** Du tilsetter 2 teskje med super sprouts. ( kjøpes hos Lillian) Lag den uten om du ikke harJ Dette er soya spirer i konsentrert form. Rik på plante proteiner. Veldig bra for de som har søt sug, det dempes kraftig av soya spirene. Diabetikere har også veldig godt av soya spirene.

8.**** Du tilsetter vann etter ønsket tykkelse.

9.**** Du tilsetter 4 dråper Prime Ph. (kjøpes hos Lillian) Lag den uten om du ikke har. Dråpene øker Ph en på drinken.

10.* Har du tid putter du i 4 is biter, den blir da kald og god. Put is bitene i de siste 6-7 sekundene når den går på mixeren.

*

Dette vil gi deg en enrom energi, og det vil samtidig rense tarm systemet ditt.

Kanon bra å starte dagen med denne og en ½ lier Greendrink.



*

Best for kroppen om du venter en time og to med fast føde etter detteJ

Da får kroppen din en mini rens.





Ha en kjempe fin dag

Hva syns dere? Har ikke de to siste ingridensene da, men er jo ikke så viktige tenker jeg

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 00:09   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ser denne god ut

Jeg tror ikke jeg ville likt den men hver sin smak
Når det er sagt, så inneholder en sitron ca 14 gram karbo. Jeg vet ikke hvor stor forskjellen er på sitron med kjøttet og kun saften

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 00:40   #3
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ser denne god ut

Nå har jeg ikke sitron heller da, men tenkte bruke denne, inneholder 2 g karber pr 100 gram, tenkte å
Prøve meg ca 20 gram da

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 01:55   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ser denne god ut

Det burde funke

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 02:37   #5
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ser denne god ut

Jeg trenger å lære meg at smoothie ikke er ensbetydende med søtt (bær/sjokolade...), så har villet prøve meg på noe i denne duren en stund, men har liksom ikke fått gjort det ennå.
Men tror jeg skal prøve i løpet av helgen. Er så greit når man ikke har lyst på mat å "lure i seg" næring med litt gamlehjemskonsistens
Takk for tips!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:30   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ser denne god ut?

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Fikk denne oppskriften på mail av ei venninne, tenkte jeg skulle teste den.


Hva syns dere? Har ikke de to siste ingridensene da, men er jo ikke så viktige tenker jeg

Tja... Synes det høres ut som det var mye salt jeg. Og jeg tror heller ingen har veldig godt av soya, men det er en annen sak kanskje. Hadde vært gøy å prøve! Men uten soya og med mye mindre salt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 10:21   #7
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ser denne god ut?

Da prøver jeg denne. Usikker på om jeg liker det, men smaker sundt. Brukte en strøken ts salt, syns det hørtes mye ut. Brukte 4 ts med sitron, knskje litt mye, 3 hadde nok hvert nok, men kommer igjen ann på vannmengden. Hadde i cocosa, rapsolje, agurk og avokado ellers, ikke de sovya greiene. Smaker agurk og guakamole, så helt greit. Liker man agurk og avokado, så går denne helt fint. Men være litt forsiktig med salt og sitron ja, syns det hørtes kraftig ut med mye av det.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 12:51   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ser denne god ut?

Ja, det er meningen at det skal være sånn sunt salt. Mener jeg har lest et sted om himalayasalt i en lignende smoothie. Men jeg vet ikke hva det skal være godt for...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 15:40   #9
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ser denne god ut?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Ja, det er meningen at det skal være sånn sunt salt. Mener jeg har lest et sted om himalayasalt i en lignende smoothie. Men jeg vet ikke hva det skal være godt for...

Ja, er himalaya salt en skal bruke. Jeg brukte havsalt jeg da

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 16:25   #10
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Ser denne god ut?

man må ikke bruke himalaysalt, det er egentlig bare lureri og tøys at det har så mange fantastiske egenskaper. Bruk like godt havsalt/maldonsalt.

En skeptisk gjennomgang av de påståtte fordelene med himalayasalt: http://skepsis.no/?p=903

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Økt 10 cm denne uka! geysirland Ketolysekuren 3 07-09-07 08:44
Lest denne? Albertine Nyheter / media 4 01-02-06 22:40
Sjekk denne da!!! luringen Livets lyse side 2 13-09-05 21:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no