Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

South Beach

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-04, 16:38   #26
OleBole
Gjest
 
Innlegg: n/a

Begynner på sone 1 i morgen for første gang, så får jeg se hva som hender framover. Er ikke sånn der fan av kurer, men denne ser ut til være bra iallefall

  Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 12:29   #27
Snow
Juniormedlem
 
Snow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Vestby
Alder: 45
Innlegg: 12
Snow er ny på veien

Sv: South Beach

Noen på SB dietten i disse dager?

Snow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/RYP Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 03:39   #28
Godisgris
Nytt Medlem
 
Godisgris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 42
Innlegg: 3
Godisgris er på en erverdig vei
Talking

South Beach-tanke

Hei, jeg er ganske ny her og trenger en skikkelig vektnedgang etter fødsel. huff så mye man kan legge på seg:-(. jeg har begynt å lese south beach-boka etter å ha sett venninner gå ned greit og holdt seg nede.

tenkte at jeg skulle forberede meg mentalt, lese boka for å starte til mandag. og jeg har sist masse imens men et rare er at på to uker har jeg nå plutselig gått ned to kilo- uten å gjøre noe, som jeg føler det. kanskje vekte sitter litt mentalt alikevel....

nå starter eg skikkelig på mandag - wish me luck:-)



__________________
Godisgris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 15:34   #29
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: South Beach

[quote]
Det er kanskje ikke så greit med alle matvarene som anbefales. Det er MASSE jeg ikke kan finne her jeg bor - og her er det en del matbutikker og velge mellom

Synes ikke boka er så veldig bra, dårlig bearbeidet for norske forhold, dårlig oversatt.
[quote]


Min første erfaring med lavkarbo-mat (som jeg brukete som slankekur) var SB. Som lavkarbo-nybegynner prøvde jeg å gjøre alt riktig ved å følge boka slavisk. Jeg slet meg helt ut med ingredienser og matlaging. Mange oppskrifer med god mat, ikke noe galt med det, men det ble for detaljert for meg.

Leste mye på dette forumet og "landet" tilslutt på Ketolyse-kuren som ikke har dags- og ukemenyer, men forslag til menyer. Dette passet bedre for meg med full jobb og to små barn. Strengere på mengde karboydrater, men det fungerer for meg. Mye enklere å improvisere med de rette matvarene i kjøleskapet. Såå mye enklere Jentene på 1 1/2 og 4 spiser stort sett samme mat som oss voksne, men de får litt fullkornspasta og naturris i tillegg. Og så får de ofte rå grønnsaker isteden for stekte/kokte som de ikke er så glade i.

I tillegg til oppskriftene i Ketolyseboka bruker jeg noen fra SB-boka, litt fra Fedon, en lavkarbo-oppskrift-bok jeg fant i bokhandelen og dette forumet. MASSE å velge mellom til alle måltider. Og for de som blir lei av/ikke liker egg til hver frokost så finnes det alternativer. Let og finn

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råtner frukt? MHM Generell ernæringsdebatt 28 26-05-06 09:28
Eat, South Beach osv.. Kalorine Lavkarbo generelt 3 14-08-04 14:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no