Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Mens jeg venter på boka: menyforslag mottas med stor takk!

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-08, 17:40   #1
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Mens jeg venter på boka: menyforslag mottas med stor takk!

Kan dere ikke være så snille å fortelle meg hva dere spiste i fase 1?
Hvor ofte og hva?
Jeg prøver famlende å sette sammen en middag her, men ikke så lett uten bok. Trodde først det var bare å spise (er ikke vant til å spise mye..) men skjønner nå at det er restriksjoner på mengder også?

Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 18:30   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Mens jeg venter på boka: menyforslag mottas med stor takk!

Hvis du bruker søkefunksjonen finner du det meste.
http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=1085025

Og:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=91

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 19:50   #3
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Mens jeg venter på boka: menyforslag mottas med stor takk!

Det er maxgrenser på fete ting som oljer, nøtter ol. Av en eller annen grunn jeg ikke har skjønt meningen med (og derfor driter i) er restriksjonen på tomat. En vanlig eller 10 cherry pr måltid. Ellers holder jeg meg til "normale porsjoner", hvilket betyr at jeg stopper når det hadde vært godt med "litt til, sånn for smakens skyld" .

Middagstips:
Moussaka. Kjøttsaus, stek karbonade/kjøttdeig med hakket vanlig løk. Krydder: oregano, salt, pepper, hvitløk. Hell i en boks hakkete tomater. La småkoke til den sure tomatsmaken har dempet seg. Skjær aubergin på langs. Stek skivene i tørr panne. (dette hindrer at de blir soggy og smaker litt snørraktig). Lag "hvit saus" ved å kjøre en boks cottage cheese i stavmikseren sammen med litt youghurt til passe konsistens. Ha i litt malt muskat for å få bechamelsmaken. Legg lagvis i ildfast form (nesten all kjøttsausen, aubergin, resten av kjøttsausen og så til sist "hvitsusen". Ha på litt vanlig gulost og stek i ovnen ca 30 min på ca 200gr.

Kylling er aldri feil. Server med blomkålmos, lissomris av blomkål (Du finner oppskrifter her på forumet) Broccoli, aspargesbønner, salat. Egentlig bare fantasisen som setter grenser.

Fisk i pakke. Fisk i bakepapir sammen med strimler av grønnsaker fra Ja-lista.

Wok. Nesten som vanlig, men uten risen.

Fylt squash. Kjøttsaus helles i en squash du har hult ut. Ost på og i stekeovnen til osten er gyllen og squashen mør.

Egentlig bare fantasien som setter grenser. Og SBmat er lett å og kjapt! å lage. Bruker mye kortere tid på å forberede middag nå.

Lykke til!

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 14:24   #4
Subiaco
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 3
Subiaco er på en erverdig vei

Sv: Mens jeg venter på boka: menyforslag mottas med stor takk!

Hei, jeg slenger meg på her.
Er ute etter mat som tar kort tid å lage, ihvertfall lunch retter? Noe som er raskt og enkelt å lage
Synes også det blir veldig dyrt å spise fisk, kjøtt eller kylling til middag/lunch hver dag.. Noen tips til en fattig student

Subiaco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 18:13   #5
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Mens jeg venter på boka: menyforslag mottas med stor takk!

Opprinnelig lagt inn av Subiaco, her.

Noen tips til en fattig student

Hermetisk tunfisk og linser/bønner* må da være noe av det billigste du kan få tak i? Studerer du i f eks Oslo, sjekk utvalget av grønt på din lokale "innvandrersjappe" (Er det stuerent å bruke det ordet egentlig?)

*Forutsatt innvandrersjappe. Må du kjøpe det på helsekost eller velassortert matvareforretning, koster det en formue, dvs samme pris for 250g som for 2 kg i "sjappa":

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no