Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hva slags benbygning har du ?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-04, 18:40   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hva slags benbygning har du ?

Det finnes ikke så mange måter å finne ut av dette på. Men i en av bøkene mine fant jeg denne:

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 18:54   #2
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Måler man over knoken da? Hvis, så er jeg vel Middels, da, med 1.71 og 16 cm?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 19:26   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Jeg er 1,68 og 17,5 cm rundt håndleddet. Tabellen går ikke så høyt. Jeg regner med at det er et utsnitt, det kan vel ikke være så uvanlig å være 17,5 cm???
Jeg har faktisk gått ned 0,5 rundt håndleddet, det høyre. Jeg måler på det smaleste. Jeg har gått ned 11 kilo totalt i vekt, går jeg ned 10 kilo til så blir jeg neppe under 17 cm.
Så da har jeg kraftig benbygning. Takk Nille, jeg har etterlyst en sånn tabell.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 19:42   #4
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

1,65 + 16 cm = Middels! Jeg trodde jeg var spedbygd jeg...

Måles det på det tynneste?

Så gøy!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 19:51   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Moro dette ja!

Jeg har 16.2 og er 170 cm høy. Middels her også altså... da har jeg IKKE kraftig beinbygning, akkurat som jeg trodde. Men jeg har litt for mye MUSKELMASSE noen steder - fotball-legger

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 19:52   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg er 1.62 og måler 15 cm - middels. Og jeg som har sagt hele livet at jeg har kraftig benbygning !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 20:06   #7
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Men jeg har litt for mye MUSKELMASSE noen steder - fotball-legger

Vel, hvis det får deg til å føle deg noe bedre så synes eks'en min at 'fotball-legger' er noe av det mest sexy han vet. Seriøst altså! Er ikke helt sikker på at jeg vet hva fotball-legger er, men i følge han har jeg dem også

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 20:29   #8
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Jeg er ca. 1.77 cm høy og 17,8 cm rundt håndledd. Da er jeg kraftig da. Jippi for det.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 20:34   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Vel, hvis det får deg til å føle deg noe bedre så synes eks'en min at 'fotball-legger' er noe av det mest sexy han vet. Seriøst altså! Er ikke helt sikker på at jeg vet hva fotball-legger er, men i følge han har jeg dem også

Det føles bedre, takk smosje! Jeg synes ikke det er stygt, akkurat, men det er så mange støvletter jeg ikke får på meg... på begge de parene jeg har stopper glidelåsen under "fotballmuskelen"...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 20:45   #10
ElinGH
Medlem
 
ElinGH sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 105
ElinGH er en juvelElinGH er en juvelElinGH er en juvel

Jeg er nok også middels, 169 cm og 16 cm. Men det var da et veldig sprang fra 165 til 180 cm? Det synes jeg var litt rart!

Men veldig fin tabell

__________________
MVH ElinGH

www.overvektig.net
En uavhengig nettside laget for og av overvektige som ønsker å gå ned i vekt.




ElinGH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert - snart atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 20:52   #11
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Det føles bedre, takk smosje! Jeg synes ikke det er stygt, akkurat, men det er så mange støvletter jeg ikke får på meg... på begge de parene jeg har stopper glidelåsen under "fotballmuskelen"...

Jepp. Da har jeg det helt klart også Men jeg trøster meg med at jeg ikke har det problemet at støvlettene blir for vide øverst! Det ser dumt ut, dessuten regner det oppi dem da.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 20:53   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Jepp. Da har jeg det helt klart også Men jeg trøster meg med at jeg ikke har det problemet at støvlettene blir for vide øverst! Det ser dumt ut, dessuten regner det oppi dem da.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 22:00   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Og jeg er hele 158 cm høy og 16 cm rundt håndleddet: Hm..Kraftig. Ja vel

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 00:03   #14
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Mine mål er 160cm/ 16,5cm. Resultatet stemmer med det jeg igrunnen alltid har visst,- at jeg er kraftig.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 08:23   #15
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Hvor måler man? I myBodyComp har jeg målt der jeg syntes det så tynnest ut og der måler jeg 16 cm, men når jeg nå måler over de to knoklene så er jeg 15,5 og DA har jeg liten benbygning. Det var det jeg visste...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 15:07   #16
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Min mor har alltid sagt at jeg bare hadde kraftig benbygning når jeg sa jeg veide for mye. Jeg trodde det bare var for å være snill, og at hun ikke ville jeg skulle drive å slanke meg.. Men det er visst sant 176cm og 17 cm....

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 15:35   #17
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

er 173 jeg, og 13 rundt håndledda! men mamma er enda mindre enn meg igjen da
men har fått målt beinbygning, den var middels sa hun dama..

du nille, kan man ha tynne håndledd og ha middels/stor beinbygning..? for er ganske stor ellers.. håndledda er nok i familien

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 16:26   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

du nille, kan man ha tynne håndledd og ha middels/stor beinbygning..? for er ganske stor ellers.. håndledda er nok i familien

Ja, det kan du vel, men som regel vil de med tynne håndledd også ha tynne ankler og knær. Har du tynne ankler også er det vel et tegn på at du ikke har kraftig benbygning akkurat. Hvor "stor" eller høy du er behøver ikke ha noe med det å gjøre. Jeg HAR kraftig benbygning. Kraftige ankler og knær. Men håndleddet er smalt (15 cm) og jeg har alltid vært smal rundt livet f.eks. Så noen unntak her og der finnes det vel.

Tabellen er noen år gammel, så det kan jo hende ting har endret seg. Uansett gir den kun en indikasjon.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 17:06   #19
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hmmm... Strammer jeg skikkelig til måler jeg 18 cm på det tynneste. Med 174 cm er vel det kraftig?

  Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 17:08   #20
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Om omtrent ca samme som Nille... bare høyere, men bare armene som er "tynne" (15 cm)Så har nok kraftig beinbygning ja

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 19:03   #21
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

174 cm og 17 cm rundt håndleddet.

Fordelen med min kraftive beinbygning er at den er sterk også. Knuste et dashbord med kneet uten å skade kneskåla. Kuttet kneet svært stygt på restene av dashbordet, men skjelettet holdt.

Aldri så galt, etc

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 20:58   #22
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg har middels benbygning! Hurra! Jeg trodde alltid jeg var kjeeeeeempe svær, og nå er jeg ikke det... Ok, kanskje litt overdrevet... Men er glad jeg ikke er den eneste med kjempe legger. Mine er gigantiske. Men så har de jo hatt mye vekt å dra på de siste årene...

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 21:18   #23
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det finnes ikke så mange måter å finne ut av dette på. Men i en av bøkene mine fant jeg denne:

Nille.... dette syns jeg var en skikkelig dum bok.... ...... for i følge dette har jeg liten beinbygning - og det går jeg ikke med på. Rett og slett. Så jeg erklærer herved den tabellen din for feil!! BASTA!

Jeg er 178 cm og har håndledd på rett under 15 cm....

Dumme tabell!

Blæh!



Æsj!





__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 21:30   #24
Snøhvit
Medlem
 
Snøhvit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 115
Snøhvit er ny på veien

Hei
Jeg er 1.70cm og målet på håndleddet er17cm Kraftig byggning åltså
men det visste jeg ..bare en liten trøst at ikke alt er fett

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 21-03-05, 14:10   #25
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Da jeg gikk ned i vekt var det håndleddet jeg merket størst forandring for der sitter jo klokken. Jeg håper jeg ikke har slanket bort benbygningen


Det må jo være forskjell på menn og kvinner også Kvinner er jo nesten alltid tynnere rundt håndleddet. Med mine 20cm er jeg kjempekraftig jeg da

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no