Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Frappuccino!

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-10, 00:23   #1
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Frappuccino!

Har du noen gang vært på en Starbucks og kjøpt deg en frappuccino?
Hvis ikke har du gått glipp av noe! Og har du det så vet du hva jeg snakker om!
Det er i utgangspunktet krem, is og kaffe, eller karamel, jordbær, vanilje.. Det er alle mulige slags varianter, og det er superdigg!!! Se herlighetene her!

Så ikke rart jeg er i ekstase nå som jeg har funnet en oppskrift på lavkarbo frappuccino! Se her!

Har ikke prøvd denne enda, men skal lage imorgen!
Prøver å oversette så godt jeg kan xD


Lavkarbo frappuccino

1/2 cup sterk kaffe
1 cup isbiter(eller etter eget ønske)
4 SS krem
1 SS (pulver)søtning
(1 cup er litt under 2,5dl)

Lag kaffe, og sett i kjøleskapet i noen timer.
Hvis du bruker pulversøtning bør dette blandes i kaffen mens den er varm. Bruker du flytende søtning eller en lavkalori sirup kan dette blandes i senere.
Bland kaffe, krem og evt søtning i blender/med stavmikser. Tilsett en og en isbit, til du får den tykkelsen du vil ha.

Ekstra godt: Topp med mer krem og en sjokoladesyrup, evt litt raspet sjokolade.

Dette blir ca 5 dl ferdig drikke!


Nutritional information without optional cream and chocolate: Calories: 206, Carbohydrates: 1, Fat: 11 grams
Nutritional information with optional cream and chocolate: Calories: 412, Carbohydrates: 3, Fat: 22 grams




Som jeg gleder meg!!

__________________



Sist redigert av Fruitdrops : 10-06-10 kl 16:08.
Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 00:27   #2
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Frappuccino!!

Også har jeg ett spørsmål! :P

HVOR får jeg kjøpt instant espresso? Finner det ikke!
Har også tenkt på å lage den kaffelatten med eggemelk flere ganger, men vil ha espressoen først!

__________________


Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 06:59   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Frappuccino!!

Ai, spennened oppskrift.

Instant espresso, min favoritt:



Den kjøper jeg som regel på Meny, usikker på hvordan utvalget er andre steder.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 08:21   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Frappuccino!

Den Instant espressoen er midlertidig trukket fra markedet fordi de fant glasskår i den. De jobber visstnok med å utvikle en ny type emballasje før de kan relansere den. Håper det går fort, for det er den eneste instantkaffen som holder sånn nogenlunde mål.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:50   #5
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel
Smile

Sv: Frappuccino!

Det så da veldig deilig ut. Ble imidlertid litt skuffet da jeg oppdaget at den koppen med is var isbiter. Tror nok jeg skal prøve meg med hjemmelaget vanilje is ,ja

Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:21   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Frappuccino!

En cup er 2,36 dl hvis jeg ikke husker helt feil.
Jeg pleier å ta rett under 2,5 dl når jeg ikke har et cup-mål tilgjengelig.
(Ser at fruitdrops har skrevet at 1 cup er rett under 3 dl...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:10   #7
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Frappuccino!

Det blir sikkert godt hvis man bruker vanlig iskrem også!? Tilbakemelding hvis noen prøver? :P

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

En cup er 2,36 dl hvis jeg ikke husker helt feil.
Jeg pleier å ta rett under 2,5 dl når jeg ikke har et cup-mål tilgjengelig.
(Ser at fruitdrops har skrevet at 1 cup er rett under 3 dl...)

Søkte på nettet og fikk opp 2,8 eller noe sånt. Men ser når jeg søker igjen så kommer det opp 2,36 flere steder, som også stemmer med det målebegeret jeg har. Skal fikse det :P

__________________


Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:31   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Frappuccino!

Det finnes mange sukkerfrie kaffesiruper som er dødsgodt oppi ulike kaffe drikker kjøpes på kaffe og te butikker.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:53   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Frappuccino!

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

Det finnes mange sukkerfrie kaffesiruper som er dødsgodt oppi ulike kaffe drikker kjøpes på kaffe og te butikker.

Får man tak i dem noe sted i norge? Jeg har tenkt på å bestille noe sånt, "mine" cafeer har bare sukkerfylte varianter

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:54   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Frappuccino!

Opprinnelig lagt inn av Fruitdrops, her.

Det blir sikkert godt hvis man bruker vanlig iskrem også!? Tilbakemelding hvis noen prøver? :P



Søkte på nettet og fikk opp 2,8 eller noe sånt. Men ser når jeg søker igjen så kommer det opp 2,36 flere steder, som også stemmer med det målebegeret jeg har. Skal fikse det :P

Kommer helt an på om det er ameriakns, engelsk eller australsk cup-mål Amerikansk er ca 2.25dl. De andre to er litt mere..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:58   #11
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Frappuccino!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Får man tak i dem noe sted i norge? Jeg har tenkt på å bestille noe sånt, "mine" cafeer har bare sukkerfylte varianter

PALS-utsalget i Pilestredet har antakelig. Ring og spør!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no