Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Spørsmål fra en "rookie"

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-05, 12:39   #1
Merete
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 95
Merete har en fantastisk aura rundt segMerete har en fantastisk aura rundt seg

Spørsmål fra en "rookie"

Føler ikke South beach boka klarer å forklare meg alt jeg vil vite, så da håper jeg kanskje det er noen her som kan hjelpe meg .....

1) Jeg drikker 2-3 kopper te på jobben, men bare frukt te, lovlig/ikke lovlig...?

2) Karbohydratene som står i næringstaballen, er de fratrukket kostfiber, eller skal de trekkes ifra?

3) Siden vi kan spise så mange egg/grønnsaker vi bare vil, skal vi ikke regne karbohydrater på dem da? Følte jeg leste en plass at vi ikke skulle veie, telle o.l.?

Hilsen Merete

__________________






Merete
Merete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ! Svar med sitat
Gammel 04-02-05, 15:55   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Merete

Føler ikke South beach boka klarer å forklare meg alt jeg vil vite, så da håper jeg kanskje det er noen her som kan hjelpe meg .....

1) Jeg drikker 2-3 kopper te på jobben, men bare frukt te, lovlig/ikke lovlig...?

Du kan drikke te. Det eneste som kan være litt negativt med det, er at du kan venne deg til søtsmaken i evt. suketter - og det er jo søtsuget (og karbo.behovet) du vil bli kvitt, ikke sant? Hvis du føler du ikke klarer å holde deg unna te, synes jeg bare du skal fortsette med det. Du kan evt. kjøpe noen teer i helsekosten, som er uten koffein - fruktteer og grønne teer og krydderteer - de har jo så mye å velge mellom. Så kan du jo variere litt. Hvis du drikker vanlig fruktte fra Lipton/Twinings er det koffein i dem, og grønn te/te uten koffein skal jo være litt bedre. Men, men - kos deg med teen, mener nå jeg.

2) Karbohydratene som står i næringstaballen, er de fratrukket kostfiber, eller skal de trekkes ifra?

3) Siden vi kan spise så mange egg/grønnsaker vi bare vil, skal vi ikke regne karbohydrater på dem da? Følte jeg leste en plass at vi ikke skulle veie, telle o.l.?

Hilsen Merete

Hvorfor skal du telle karbohydrater på South Beach, Merete?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 04-02-05, 22:59   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sitat:

2) Karbohydratene som står i næringstaballen, er de fratrukket kostfiber, eller skal de trekkes ifra?

Kostfiber er allerede trukket fra i Næringstabellen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 08:20   #4
Merete
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 95
Merete har en fantastisk aura rundt segMerete har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av marianne

Hvorfor skal du telle karbohydrater på South Beach, Merete?

Takker ..... Jeg tror jeg skal lese boka NØYE, så fort som mulig... Jeg følte jeg hadde lest det en plass.....

Hva skulle jeg gjort uten dere ???

__________________






Merete
Merete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23
Har Fått Svar Fra Vg !! Nille Nyheter / media 13 09-12-04 10:00
Flere spørsmål fra meg! apple Lavkarbo generelt 1 30-08-04 10:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no